Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar Vision GT SV je představa závoďáku s výkonem 1903 koní. Řídit ji můžete i vy

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Jaguar představil zajímavou vizi elektrického závodního auta. Za určitých okolností si ji můžete vyzkoušet i vy.

Jaguar futuristic Turismo SV je totiž virtuálním závoďákem vyvinutým pro hru Gran Turismo. Byl ovšem postaven také v životní velikosti jako reálná designová studie. Základem se každopádně stal již existující virtuální vůz určený pro hru Gran Turismo – Vision GT Coupé, inženýrský tým automobilky ovšem i na základě zpětné vazby od samotných hráčů-závodníků spoustu věcí překopal.

I přes moderní elektrický pohon Vision GT SV podle Jaguaru vzdává poctu svým proslulým předkům, a to nejen řadou stylistických odkazů, ale také speciálním okruhovým zbarvením připomínajícím historické milníky, jako byl například debut modelu C-Type v závodu Le Mans v roce 1951, respektive D-Type v roce 1954.

Aerodynamicky tvarovaná karoserie ukrývá čtyři elektromotory generující celkový systémový výkon 1.400 kW (1.903 koní) a točivý moment 3.360 Nm. Každé kolo pohání jeden elektromotor a nechybí funkce dělení točivého momentu mezi jednotlivá kola. Akcelerace z nuly na 100 km/h podle automobilky zabere méně než dvě sekundy a virtuální závoďák se rozjede až na 410 km/h.

Elektrická energie je uložena v sadě lithium-iontových baterií umístěných co nejníže silnici a chlazených navíc okruhem pracujícím s kapalným dusíkem. 

Zajímavá je zmínka o zvuku. I když je vůz plně elektrický, nabízí prý "výrazný a osobitý zvuk, který je autentický, ale zároveň také futuristický". Zvuk má gradovat až k omezovači nastavenému na 40.000 ot./min.

Jaguar také vyzdvihuje pozornost, jakou věnoval aerodynamice. Vůz dostal výrazný přední spoiler, velké aktivní zadní křídlo s pohyblivými částmi nebo otvory po stranách přední části vozu, které směřují vzduch podél předních kol. Odvádění vzduchu z podběhů kol usnadňují odvětrávací otvory v předních blatnících. Je tu také kompletně zakrytý podvozek, zahrnující pro lepší stabilitu ve vysokých rychlostech také kýlový prvek umístěný za přední nápravou, zadní část vozu je opatřena velkým difuzorem.

Video se připravuje ...

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme