Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XE má po faceliftu. S BMW 3 chce soupeřit moderními prvky a luxusnějším interiérem

David Bureš David Bureš 27. 2. 2019
49
28
Zobrazit náhledy (49)
Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE Jaguar XE
Nabídka motorů inovovaného XE se zúžila, zmizely z ní méně prodávané varianty. K dispozici jsou každopádně výhradně dvoulitrové čtyřválce.

Jaguar se modelem XE v roce 2015 po šesti letech vrátil do střední třídy, vůz nabízený výhradně jako sedan se však podobně jako předchozí X-Type zatím nijak výrazně neprosadil. Na německou prémiovou konkurenci dokonce prodejně výrazně ztrácí. I proto letos přichází výraznější facelift, který má napravit některé chybky a konečně přilákat zákazníky, aby místo BMW nebo Alfy Romeo raději zamířili k Jaguaru.

Design však nebyl něco, co by bylo potřeba výrazně změnit, a tak ten se v rámci modernizace upravoval jen v detailech. Automobilka tvrdí, že zdůraznila asertivní a sportovní výraz XE, a to pomocí přepracovaných nárazníků, širší masky nebo nových diodových světlometů s denním svícením ve tvaru písmena J. Modernizované XE působí nižší a širší než dosud, přičemž designérské změny se údajně inspirovaly u sporťáku F-Type.

360p720p1080p

To uvnitř jsou změny většího ražení. Jaguar následuje trend bratrského Land Roveru, a tak do XE narouboval řešení s dvěma obrazovkami na středovém panelu, které už najdeme v elektrickém crossoveru F-Pace. Z něj pochází i volant, zatímco nový volič automatické převodovky evokující pistoli je shodný s tím v F-Typu, když nahrazuje nepříliš intuitivní otočný ovladač. Další displej se pak nachází v přístrojovém štítu, má úhlopříčku 12,3 palce.

Vedle konektivity Jaguar zapracoval také na luxusu, díky novým materiálům (měkčené plasty, prémiové dýhy nebo jiné dveřní panely) má vnitřek působit luxusněji než dosud, což byl aspekt, v kterém XE dosud na konkurenci ztrácelo. Jaguar slibuje také více komfortu a vylepšené odkládací prostory.

Specialitou je pak vnitřní zpětné zrcátko ClearSight, poprvé užité v novém Range Roveru Evoque. Jedná se o digitální obrazovku promítající obraz ze zadní kamery, díky čemuž řidič dobře uvidí dozadu, i když vzadu někdo sedí. Dále je k dispozici modernější head-up displej nebo bezdrátové nabíjení telefonu.

360p720p1080p

Co se týče motorů, tak nabídka byla redukována jen na ty nejžádanější volby, čítá tak jen jeden turbodiesel a dvě benzinové jednotky. K dispozici jsou výhradně dvoulitrové čtyřválce rodiny Ingenium, přičemž všechny jsou standardně spárovány s osmistupňovou automatickou převodovkou. Základem je pohon zadních kol, pro všechny nabízené agregáty ale nechybí ani možnost čtyřkolky. Základem je turbodiesel D180 se 132 kW, na opačném konci spektra stojí benzinové P300 s twin-scroll turbem o výkonu 221 kW.

Jaguar XE – nabídka motorů modernizované verze
MotorD180D180P250P250P300P300
PohonRWDAWDRWDAWDRWDAWD
Zdvihový objem [cm3]199919991997199719971997
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]132/4000132/4000184/5500184/5500221/5500221/5500
Točivý moment [N.m/min]430/1750-2500430/1750-2500365/1300-4500365/1300-4500400/1500-4500400/1500-4500
Převodovka8A8A8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]228222250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,18,46,56,55,95,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,95,27,06,86,77,3

Všechny varianty jsou nyní doplněny o dynamický mód, který dále zdůrazní sportovní charakter automobilu, a to pomocí rychlejší změny převodu, ostřejší reakce na plyn nebo tužšího řízení.

Přestože se modernizovaný Jaguar XE představuje krátce před zahájením ženevského autosalonu, na výstavišti Palexpo ho neuvidíme. Britská automobilka se totiž letošního ročníku slavné výstavy nezúčastní. Do prodeje každopádně vůz vstoupí již v blízké době.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - lamal
Krása
lamal
| 28. 2. 2019
celkovo je to velmi vyvazene, muskulaturne aj dostatocne detajlne a dynamicke... so spravnymi celkovymi proporciami
v tejto triede je to vcelku jasne
webpaja
| 28. 2. 2019
Přesně jak píšeš RWD s R6 Ingenium 400HP bude ta pravá jaguáří dokonalost. ;-)
Krása
webpaja
| 28. 2. 2019
;-) :yes:
Avatar - praděda7
Krása
praděda7
| 27. 2. 2019
No jo, já vím, ale tomu ty nemůžeš rozumět.
Avatar - Hammunasakra
Krása
Hammunasakra
| 27. 2. 2019
K čemu 1000 koní = zkušenější zahraniční příbuzný řikaj že před lety šlo míň koní využíta daleko víc než dneska násobek. Moje 2-3 cesty přes nebo do Německa za rok = to bohužel jen potvrzujou

Protnulo se to dávno = auta už sou dávno daleko rychlejší = než stíháme stavět odpovídající silnice a dálnice. Navíc sou permanentně přetížený provozem

Je to blbý ale dneska dává čim dál víc smysl nějakej nízkoemisní hybrid s nízkou spotřebou = a v současný realitě víc než dostatečnym výkonem

Chvíle kdy bys při cestě napříč Německem využil auto s vyššim výkonem než má hybridní RAVka spočítáš na jedný ruce = a navíc i to sou jen chvíle = než dojedeš další skupinu co nejede ani těch trapnejch 180 km/h kde má tvý auto omezovač
Tak moc je to zlý = a [odkaz]