Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak elektrické Porsche Taycan zvládne disciplínu 0-145-0? Automobilka to zkusila na letadlové lodi

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Porsche už za několik hodin světu odhalí podobu svého prvního elektrického modelu. Ještě před premiérou však Taycan vzalo na jedno zajímavé místo.

Tím je paluba letadlové lodi USS Hornet (CV-12), která zažila druhou světovou válku a v roce 1969 vylovila posádky prvních dvou pilotovaných misí, které přistály na Měsíci. V červenci 1969 to bylo Apollo 11 a v listopadu 1969 Apollo 12.

Dnes loď funguje jako muzeum v kalifornském městě Alameda.

A právě na palubě tohoto slavného plavidla nám Porsche ukazuje, jak jeho nový elektrický Taycan zvládne akcelerovat a brzdit. Vybralo si k tomu disciplínu 0-145-0 - v mílích za hodinu tedy 0-90-0.

Běžně se samozřejmě v mílích měří 0-100-0, tedy 0-160-0 v km/h, ale Porsche si jistě moc dobře spočítalo, že k tomu mu délka paluby USS Hornet nebude stačí. A tak sáhlo po kompromisu, při němž po pokusu zbyla ještě asi 30metrová rezerva.

I tak jsou ale schopnosti Taycanu s karbon-keramickými brzdami působivé. Elektromobil s profesionální závodnicí Sheou Hollbrook za volantem zvládl akcelerovat z klidu na 154 km/h a zastavit za 10,17 sekundy. To je opravdu úctyhodný čas.

Pro srovnání, nedávno se časem v disciplíně 0-160-0 (bylo tedy potřeba dosáhnout o něco vyšší rychlosti) pochubil Ford. Nové Shelby GT500 ji zvládlo za 10,6 sekundy, rychleji než Bugatti Veyron.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme