Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak se opravuje gigantická pneumatika dampru? Dřina se vyplatí!

Jan Mička Jan Mička 9. 12. 2016 • 20:54
1
S proraženou pneumatikou jsme se minimálně jednou setkali asi všichni. Co když se to ale stane s pneumatikou, která stojí zhruba stejně jako dobře vybavený vůz střední třídy?

V dnešní době už není snadné narazit na běžné auto s plnohodnotnou rezervou v základní výbavě. Občas jste rádi, když dostanete ve standardu vůbec „dojezdovku“, v řadě případů si za ni však nemůžete ani připlatit a jste odkázáni na lepicí sadu. S její pomocí se obvykle do pneuservisu „dobelháte“, pak je ale potřeba si vybrat, zda nechat poškozenou pneumatiku opravit, nebo rovnou koupit novou. U těžkých nákladních automobilů však vesměs bývá řešení hned jasné – pokud není pneumatika „na hadry“, je vzhledem k její ceně přistoupit k opravě.

Pneumatiky se často opravují vulkanizací (za tepla i za studena), přičemž samozřejmě platí, že čím větší a těžší a kus, tím větší námaha. Dnes nebudeme troškařit a podíváme se, jak takový proces vypadá při opravování pneumatiky dampru. Jedna taková stojí klidně i tři čtvrtě milionu korun, čas a námaha se tedy v tomto případě opravdu vyplatí. Postup můžete vidět v přiloženém videu. Je sice delší, rozhodně ale stojí za to vydržet až do konce.

Související články

Témata
9. 12. 2016 18:05
nevim
na co tam daval ty spagaty

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud