Jak se staví Lamborghini Revuelto? Italové nechávají nahlédnout do výroby nového superauta
Italská automobilka vydala video, v němž popisuje výrobu modelu Revuelto jako stavění snu.
Revuelto je nový vlajkový model automobilky Lamborghini a nahrazuje současný Aventador. Plug-in hybridní supersport s benzinovým dvanáctiválcem a třemi elektromotory dává dohromady impozantních 1015 koní.
I přesto, že má revuelto hybridní ústrojí, je o něj velký zájem - šéf značky Stephan Winkelmann se nechal slyšet, že je vyprodáno na dva roky dopředu. Nyní dává Lamborghini nahlédnout pod pokličku jedenáctiminutovým videem, tedy pohled do výroby.
Automobilka investovala do výrobní linky 150 milionů eur. Moderní linka se skládá z 15 stanic, rozdělené na karosářskou a mechanickou část. Zároveň je díky nové lince umožněn nový systém výroby nazvaný Manifattura Lamborghini Next Level.
“Při výrobě revuelta jsme pochopili, že musíme jít nad rámec. Revuelto je vysoce přizpůsobivý hybridní vůz, který je však postaven s využitím tradičních dovedností. Při jeho výrobě jsme zvýšili laťku a vytvořili Manifattura Lamborghini Next Level: výrobní systém s lidmi jakožto jádrem, který jsme přizpůsobili mnohem složitějším procesům, než na co jsme byli dosud zvyklí,” prohlásil Ranieri Niccoli, šéf výroby.
Jak moc je stavba revuelta náročná, dokazuje fakt, že zaměstnanci procházejí více než 500 hodinami školení, aby se mohli k výrobě supersportu dostat. Ke slovu se ve videu dostál také Davide Lanza z oddělení čalounění: “Začlenili jsme nová zařízení jako digitální kontrolu kůže, která v našem odvětví znamená evoluci. Nemusíte totiž kůži čistit poté, co na ní zanecháte stopy.” Lanza tak potvrzuje slova Niccoliho, že ruční práce je u modelu revuelto stále velmi důležitým aspektem.
V italské Sant’Agatě se vyrábí karoserie revuelta z uhlíkových vláken s tím, že podvozek je o 25 procent tužší a o 10 procent lehčí než u Aventadoru. Automobilka si taktéž do plug-in hybridního supersportu montuje sama elektromotory. Každý z nich prochází specifickým testováním včetně zátěžového testu, který simuluje okruh Nardó v Itálii.
Další postupy výroby v jednotlivých odvětvích továrny popisují také šéf kompozitních materiálů, vedoucí výrobní linky elektrického ústrojí nebo projektová ředitelka výroby Sofia Ghizzioniová, která prozradila, že současně vyrábí továrna v Sant’Agatě 7 vozů denně. “V budoucnu můžeme kapacitu této výrobní linky rozšířit a vyrábět zde i další modely,” dodala Ghizzioniová.