Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Video placeholder

Jak to vypadá uvnitř elektrického závoďáku Seatu? Útroby ukazuje povedená animace

Když máte ve voze navíc akumulátory o celkové hmotnosti 450 kg, musíte tomu celkovou konstrukci auta značně přizpůsobit. Jak si s tím poradil Seat v případě elektrického závoďáku?

Technické náležitosti vozu Cupra e-Racer představuje povedená 3D animace. I když se závodní vůz ukáže v akci poprvé až za rok, my se s jeho útrobami můžeme seznámit již nyní.

Stěžejním bodem jsou pochopitelně akumulátory o celkové hmotnosti 450 kilogramů. Baterie tak tvoří třetinu pohotovostní hmotnosti, takže se jim musela přizpůsobit celková konstrukce vozidla a umístění ostatních celků. Akumulátory jsou složeny z 23 modulů, tvořených celkem 6072 akumulátorovými články. Jen pro srovnání: celá sada poskytuje stejný výkon jako 9000 mobilních telefonů najednou.

O pohon se stará čtveřice elektromotorů, které jsou uloženy nad zadní nápravou a dodávají výkon 680 koní. Prostřednictvím jednostupňové převodovky je vůz na stovce za 3,2 sekundy a může jet maximální rychlostí až 270 km/h.

Samozřejmě nechybí systém rekuperace kinetické energie, jenž přeměňuje kinetickou energii při brzdění a zpomalování na elektrickou energii ukládající se do baterií. Data mohou sledovat nejen inženýři na boxové zídce, ale i závodník na displeji volantu.

Neméně důležité je i řízení teploty. Elektromobil je vybaven speciální chladicí soustavou, jež po rychlých kolech zajistí zchlazení příslušných komponentů během dvaceti minut. V autě najdeme dokonce tři nezávislé chladicí okruhy, protože každý komponent má jiné nároky na teplotu. Zatímco akumulátory se nesmí zahřát na více než 60 °C, invertory nesmějí překročit hranici 90 °C a elektromotory pracují optimálně při teplotách 120 °C.