Závodní elektromobil Cupra e-Racer se již prohání po závodních okruzích
Španělská značka Cupra pilně pracuje na proměně elektromobilu e-Racer z výstavního exponátu ve skutečný závodní vůz a poodhalila jeho dosavadní testy na závodních tratích.
Cupra e-Racer se veřejnosti poprvé představil během letošního březnového autosalonu v Ženevě. Koncept závodního elektromobilu, který vychází z karoserie modelu Seat Leon, tehdy zaujal svým designem i technikou a dynamickými schopnostmi.
Materiály španělské značky Cupra již při výstavní premiéře zmínily, že e-Racer dokáže zrychlit z klidu na rychlost 100 km/h za pouhých 3,2 sekundy a dále pokračovat až do maximální rychlosti 270 km/h.
Cupra e-Racer ovšem nevznikl pouze jako výstavní exponát, ale má svou značku od roku 2020 reprezentovat v závodech nově založeného seriálu E-TCR (Electric Touring Car Races) a proto je již nyní podrobován testům na závodních okruzích.
Nejprve byl e-Racer testován na závodním okruhu v chorvatském Zábřehu, kde se předmětem jízdních zkoušek stala integrace sady akumulátorů do celkové konstrukce závodního vozu.
Vysoké teploty na závodním okruhu během testovacích dnů potvrdily připravenost závodního vozu e-Racer na výzvy závodního nasazení. Hodnocení po prvních testech jsou velmi pozitivní.
Španělský závodní okruh Castellolí posloužil k dynamickým jízdním testům, jichž se účastnil testovací a vývojový pilot značky Cupra Jordi Gené. Ten pozitivně hodnotil akceleraci a stabilitu vozu s nízkým těžištěm, za nímž stojí uložení baterií. Zároveň ovšem zmínil, že díky vyšší hmotnosti elektromobilu oproti konvenčním závodním vozům série WTTC je u Cupra e-Racer prostor pro další zdokonalování nastavení brzdového systému.
Cupra je při vývoji elektromobilu e-Racer pro ostré závodní nasazení stále ještě na počátku, ale provedené jízdní testy naznačují, že směřuje správným směrem.