Jak Toyota udrží sedan Camry na špici?
Toyota Camry, to je v USA pojem. Už 11 let nejprodávanější sedan Ameriky, to je úctyhodný výsledek, zvlášť když se japonský výrobce cenově nijak nepodbízí a Camry tak patří spíše k dražším automobilům. Jenže konkurence je stále nebezpečnější - Honda Accord se rok od roku přibližuje a v patách je mu Nissan Altima a stále silnější je i Ford s novým Fusionem.
V řeči čísel - zatímco Camry se letos meziročně propadla o 2 % (207.626 ks), Accord šel nahoru o 21 % (186.860 kusů), Altima o 8 % a Fusion o 19 %. A tak Toyota přikročila ke kroku, jenž zatím nemá v historii značky obdoby - dramaticky zlevňuje! Slevy sice nabízí všechny značky, ale Toyota se překonává - Camry lze od července koupit o 3100 dolarů laciněji, než je její oficiální cena, stojí tedy nejméně 20.900 dolarů.
Pro srovnání - Honda Accord zlevnila o 1300 dolarů a stojí 23.500 USD. Rozdíl 2600 dolarů, to jsou v Americe, co se automobilového trhu týče, obrovské peníze. Camry tak má další prvenství - nabízí největší slevy v segmentu, což je v případě lídra trošku paradoxní.
"Ačkoli Camry ještě není tak stará, vedle konkurence vypadá starší, než jaká ve skutečnosti je", komentuje to analytička edmuns.com Jessica Caldwell. U sedanu Toyoty došlo k modelové obměně v rámci modelového roku 2012, tedy před dvěma roky a pro MY2013 připravila řadu kosmetických vylepšení, zejména co se materiálů v kabině týče. Na posouzení efektu je ještě příliš brzo, zvlášť v kombinaci se zmíněnými slevami, je ale docela dobře možné, že Toyota uspíší facelift, jenž by tím pádem přišel už příští rok s MY2014.