Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaký výkon dnes může mít Ferrari Testarossa z roku 1987?

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Testarossa určitě patří mezi nejikoničtější vozy značky Ferrari. A i když její design pochází z 80. let minulého století, pořád jde o mimořádně přitažlivý supersport.

Takže není divu, že o něm stále spousta lidí sní. Zajímavé je, že Testarossa není tak nedostupný sen, jak byste možná čekali.

Pokud zahrneme i pozdější verze označované jako 512 TR and F512 M, vyráběla se Testarossa v letech 1984 až 1996. Rychlý pohled do evropské inzerce pak ukáže, že nejlevnější kousky se dají koupit asi od 1,8 milionu korun, ceny těch nejdražších se pohybují i okolo 5 milionu korun. Ano, i ty dostupnější tedy stojí hodně peněz, ale řekněte, nečekali jste víc?

Za tyto peníze dostanete exotický supersport s ikonickým designem a 4,9litrovým atmosféricky plněným dvanáctiválcem, který je samozřejmě umístěný uprostřed. A výkon? Ten se u různých verzí, nebo spíš evolucí, lišil. Nejstarší varianty mají 287 kW.

Jenže to bylo v 80. letech, pokud Testarossu koupíte jako ojetinu, dá se očekávat, že výkon tak starého auta bude nižší. Jak moc, to se snažil zjistit YouTube kanál Normal Guy Supercar. Ve videu ukazuje Testarossu z roku 1987, kterou čeká kompletní renovace. Ještě předtím, než půjde motor z vozu, však supersport dorazil na měření výkonu na válcové brzdě.

Ukázalo se, že ztráta není tak velká, jak byste možná řekli. Jestliže Ferrari uvádělo 287 kW, výkon na kolech by se měl pohybovat mezi 235 až 246 kW (pokud budeme počítat se ztrátou během přenosu síly pohonným ústrojím na úrovni 15 až 18 procent). V tomto okamžiku je ještě potřeba poznamenat, že jde o americkou verzi vozu, která zřejmě měla už jako nová o něco nižší výkon.

I tak jsou ale údaje zjištěné na "dynu" zajímavé. Ukázalo se, že na kolech je 239 kW, což je nejméně 275 kW na motoru. To je na 32 roků staré auto hodně slušné, ne?

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme