Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Japonský Cullinan je tu: Nová Toyota Century SUV bude exkluzivitou pro smetánku

Lukáš Volšický
Diskuze (2)

Dokonce i kdysi tradiční luxusní limuzína se musí adaptovat na dnešní módní trendy a požadavky zákazníků. Vysoce exkluzivní Toyota Century se nově představuje také jako SUV, které v nabídce značky doplní standardní model. Novinka je japonskou alternativou britského Rolls-Royce Cullinan.

Zapomeňte na Lexus. Vůbec nejluxusnější Toyotou a exkluzivní specialitou pro domácí Japonsko je už od šedesátých let vlajková limuzína Century. Dokonce i japonský Rolls-Royce, jak se vlajkové luxusní Toyotě ve světě přezdívá, se však musí adaptovat na nejmodernější trendy, aby mohl být i nadále úspěšný. To je nejdůležitější důvod, proč se nově představuje jako přepychové SUV.

Nová Toyota Century SUV je konkurentem britského Rolls-Royce Cullinan, ale bude výrazně exkluzivnější. Automobilka očekává, že měsíčně vyrobí pouze 30 kusů nejluxusnějšího a nejdražšího SUV, jaké kdy uvedla do sériové produkce. Novinka je kratší, ale širší než standardní limuzína Century a má pouze čtyřmístný interiér. V limuzíně najdeme až pět míst k sezení.

Je to doslova silniční obr. Nová Toyota Century SUV je 5205 milimetrů dlouhá, 1990 milimetrů široká a 1805 milimetrů vysoká. Bohatou prostornost v luxusní kabině zajišťuje rozvor náprav o 2950 milimetrech a hmotnost majestátního SUV dosahuje až 2570 kilogramů! Na velkém SUV se navíc neobjevuje tradiční znak Toyoty, který nahrazuje pro Century charakteristický prestižnější emblém s motivem fénixe.

Říká se, že jedním ze základních specifik luxusu je prostor a Century SUV jej nabízí dost už při pouhém nastupování nebo vystupování. Zadní dveře se otevírají do úhlu až 75 stupňů a k dispozici jsou také elektricky výsuvné boční schůdky a madla na C-sloupcích. Volitelnou výbavou mohou být elektricky posuvné zadní dveře, inspirované praktickými MPV.

Video se připravuje ...

Technickým základem je pro Toyotu standardní modulární platforma TNGA s vylepšeními pro vyšší tuhost karoserie i zlepšení celkového jízdního komfortu. Automobilka odděluje zavazadlový prostor od kabiny vrstveným sklem pro kvalitnější odhlučnění – cestující na zadních sedadlech tak neuslyší rušivé zvuky. K dispozici je i jízdní režim Rear Comfort rozdělující hnací a brzdnou sílu tak, aby zajistil maximální pohodlí.

Srdcem nové Toyoty Century SUV je plug-in hybridní jednotka zakládající na 3,5litrovém vidlicovém šestiválci a bezestupňovou převodovkou CVT a pohonem všech kol s elektromotorem pro zadní nápravu. Nejvyšší kombinovaný výkon 303 kW (406 koní) odpovídá Lexusu TX 550h+ a SUV bohužel není dostupné s pětilitrovým osmiválcem, jaký Toyota dává do klasičtější limuzíny. Ovladatelnost pak zjednoduší aktivní řízení všech kol.

Nová Toyota Century SUV v nabídce automobilky doplňuje standardní limuzínu Century a bude se prodávat pouze u vybraných prodejců v Japonsku. Základní cena 25 milionů japonských yenů přitom odpovídá přibližně 3,8 milionům korun. Nesmíme však zapomenout na rozsáhlou individualizaci, díky níž budou konečné ceny zákaznických aut výrazně vyšší.

Lukáš Volšický
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - Roland Von Wagen
7. 9. 2023 14:34
Auto zajímavé.
Ale ta vzdávájící se vypelichaná slepice ve znaku mi k tomu moc nesedí. :-)
7. 9. 2023 11:11
načo také bombastické vety?
Je to obr! až 2500 kg! To vyznieva, že je to nad všetkým existujúcim, ale toto sú rozmery X7-ky, GLS. Proste nič nezvyčajné, čo by tu už nebolo.