Japonský Cullinan je tu: Nová Toyota Century SUV bude exkluzivitou pro smetánku
Dokonce i kdysi tradiční luxusní limuzína se musí adaptovat na dnešní módní trendy a požadavky zákazníků. Vysoce exkluzivní Toyota Century se nově představuje také jako SUV, které v nabídce značky doplní standardní model. Novinka je japonskou alternativou britského Rolls-Royce Cullinan.
Zapomeňte na Lexus. Vůbec nejluxusnější Toyotou a exkluzivní specialitou pro domácí Japonsko je už od šedesátých let vlajková limuzína Century. Dokonce i japonský Rolls-Royce, jak se vlajkové luxusní Toyotě ve světě přezdívá, se však musí adaptovat na nejmodernější trendy, aby mohl být i nadále úspěšný. To je nejdůležitější důvod, proč se nově představuje jako přepychové SUV.
Nová Toyota Century SUV je konkurentem britského Rolls-Royce Cullinan, ale bude výrazně exkluzivnější. Automobilka očekává, že měsíčně vyrobí pouze 30 kusů nejluxusnějšího a nejdražšího SUV, jaké kdy uvedla do sériové produkce. Novinka je kratší, ale širší než standardní limuzína Century a má pouze čtyřmístný interiér. V limuzíně najdeme až pět míst k sezení.
Je to doslova silniční obr. Nová Toyota Century SUV je 5205 milimetrů dlouhá, 1990 milimetrů široká a 1805 milimetrů vysoká. Bohatou prostornost v luxusní kabině zajišťuje rozvor náprav o 2950 milimetrech a hmotnost majestátního SUV dosahuje až 2570 kilogramů! Na velkém SUV se navíc neobjevuje tradiční znak Toyoty, který nahrazuje pro Century charakteristický prestižnější emblém s motivem fénixe.
Říká se, že jedním ze základních specifik luxusu je prostor a Century SUV jej nabízí dost už při pouhém nastupování nebo vystupování. Zadní dveře se otevírají do úhlu až 75 stupňů a k dispozici jsou také elektricky výsuvné boční schůdky a madla na C-sloupcích. Volitelnou výbavou mohou být elektricky posuvné zadní dveře, inspirované praktickými MPV.
Technickým základem je pro Toyotu standardní modulární platforma TNGA s vylepšeními pro vyšší tuhost karoserie i zlepšení celkového jízdního komfortu. Automobilka odděluje zavazadlový prostor od kabiny vrstveným sklem pro kvalitnější odhlučnění – cestující na zadních sedadlech tak neuslyší rušivé zvuky. K dispozici je i jízdní režim Rear Comfort rozdělující hnací a brzdnou sílu tak, aby zajistil maximální pohodlí.
Srdcem nové Toyoty Century SUV je plug-in hybridní jednotka zakládající na 3,5litrovém vidlicovém šestiválci a bezestupňovou převodovkou CVT a pohonem všech kol s elektromotorem pro zadní nápravu. Nejvyšší kombinovaný výkon 303 kW (406 koní) odpovídá Lexusu TX 550h+ a SUV bohužel není dostupné s pětilitrovým osmiválcem, jaký Toyota dává do klasičtější limuzíny. Ovladatelnost pak zjednoduší aktivní řízení všech kol.
Nová Toyota Century SUV v nabídce automobilky doplňuje standardní limuzínu Century a bude se prodávat pouze u vybraných prodejců v Japonsku. Základní cena 25 milionů japonských yenů přitom odpovídá přibližně 3,8 milionům korun. Nesmíme však zapomenout na rozsáhlou individualizaci, díky níž budou konečné ceny zákaznických aut výrazně vyšší.