Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je libo Ferrari F50? Na prodej je vůbec první postavený kus. Jezdil s ním i Lauda!

David Bureš David Bureš 3. 8. 2018
58
Zobrazit náhledy (58)
Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50 Ferrari F50
Aktuálně nabízený červený kousek je vůbec první postavené Ferrari F50 a zároveň poslední vůz značky s pětičíselným sériovým číslem.

Ferrari F50 patří mezi nejznámější devadesátkové supersporty. Jeho počátky se oficiálně datují do roku 1995, kdy byla F50 představena na tehdejším ženevském autosalonu. A právě tehdy vystavený červený exemplář je nyní na prodej, prostřednictvím americké společnosti Autosport Designs. Jedná se o vůbec první kus z celkem 349 postavených F50, který před svojí premiérou sloužil jako testovací prototyp.

Nabízený kousek v červeném laku Rosso Corsa a s červeno-černým interiérem Stoffa Rossa má tak za sebou zajímavou kariéru. Před svojí prezentací v Ženevě objelo nepočítaně kol na domovské testovací trati Ferrari Fiorano a najezdilo spoustu kilometrů na okolních silnicích, nesouce poznávací značku MO2112. Za volantem dvanáctiválcového superauta s výkonem 382 kW se přitom střídala taková esa jako Dario Benuzzi, Niki Lauda, Gerhard Berger, a Jean Alesi, kteří tehdy pracovali jako testovací jezdci maranellské automobilky.

Vedle toho byl daný kousek focen do propagačních materiálů, dokonce sloužil jako model pro zmenšené modýlky od Bburaga, Maista, Tamiyy nebo Revellu. V průběhu doby se tak objevil v tiskových fotografiích od Ferrari, v časopisech i knihách. Vystaven byl také na dalších výstavách, třeba na tokijském autosalonu v roce 1995.

Po skončení své aktivní služby v Maranellu auto se sériovým číslem #99999 zamířilo v roce 1998 k Jacquesi Swatersovi, dnes již zesnulému belgickému závodníkovi, který se proslavil i jako prodejce Ferrari a sběratel všeho souvisejícího se vzpínajícím se ořem. Swaters byl blízký přítel Enza Ferrariho, který mu dokonce kdysi slíbil auto s unikátním číslem #99999, a tak se ho skutečně dočkal. Před předáním však bylo automobilkou opraveno, aby po náročné kariéře mohlo novému vlastníkovi spolehlivě sloužit.

Ve sbírce Jacquese Swaterse červená F50 s hardtopem vydržela až do jara 2007, kdy byla prodána nejmenovanému sběrateli z amerického západního pobřeží. Předchozí majitel s ním přitom najel jen 814 kilometrů.

Posléze auto několikrát změnilo majitele a nyní je opět na prodej. Je v dokonalé kondici, letos prošlo náročným servisem, které se dotklo všech kapalin, akumulátoru, pneumatik i nerezového tlumiče výfuku. Dodáváno je i s originálním příslušenstvím včetně zavazadel a další dokumentací. F50 v lepším stavu tak jen tak nenajdete.

Zbývá dodat jen cenu, za které se toto vzácné Ferrari prodává. Tu ale neznáme, prodejce ji uvede jen vážným zájemcům. Dodejme však, že jiné F50 jsou nabízeny za částky okolo dvou milionů eur, cca 50 milionů korun, což alespoň trochu naznačuje, kolik by tento unikátní kousek mohl stát. Tak co nemáte zájem? V Česku zatím tolik F50 není...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku