Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je ojetá Škoda Octavia IV dobrý nápad? Ceny moc nízké nejsou

Ondřej Šámal
Diskuze (19)

Poslední generace nejprodávanějších škodovky moderní historie kvůli problémům s dodávkami v minulých letech nezaplavila tuzemské bazary s takovou silou jako předchůdci. Dostatečně bohatá nabídka ojetých vozů se však již začíná pomalu rýsovat.

Poslední Škoda Octavia přišla na trh jen několik měsíců před covidovou pandemií. S ní spojená omezení dokonce zrušila mezinárodní prezentaci, na které jsme se měli s nejžádanější škodovkou blíže seznámit. Ani v následujících měsících neměla octavia čtvrté generace na růžích ustláno. Všeobecné uzávěry, zavřené podniky, omezená výroba automobilů a zpřetrhané dodavatelské řetězce měly na svědomí nízké prodeje nejen mladoboleslavského bestselleru.

Toho se na český trh v období od roku 2020 do letošního října dostalo pouze okolo 65.500 kusů. V loňském roce přibylo 14 tisíc exemplářů tohoto modelu, přitom o pět let dříve byl zaregistrován téměř dvojnásobek kusů Octavie III (asi 27 tisíc vozů). V bazarech proto ojetých octavií poslední generace přibývalo pozvolna.

Podle dat společnosti Aures Holding, provozovatele sítě AAA Auto, je aktuálně v nabídce necelých 1100 Octavií IV. Cenový medián ojetin s letošním rokem výroby a nájezdem v průměru 8500 kilometrů dosahuje 800.000 Kč. U ročních vozů (20.200 kilometrů) už mediánová cena klesá na 672 tisíce korun. Dvou až tříleté vozy s nájezdem 40 tisíc kilometrů můžete pořídit za částky okolo 600 tisíc. U nejstarších kusů z roku 2020 dosahuje nájezd asi 90.000 kilometrů, přičemž mediánová cena činí 446.000 Kč. Úplně nejlevnější kusy se pohybují okolo 400 tisíc, u nich se ale připravte na slabší motory, vyšší nájezd, horší výbavu a případné investice do servisu.

V AAA Auto zatím v Česku prodali 600 ojetých octavií čtvrté generace, další stovku pak v Polsku a na Slovensku. Šedesát procent z nich mělo karoserii kombi, přičemž tři čtvrtiny z celkového počtu byly ve vyšších výbavách Style nebo Style Plus. Zajímavostí je vysoký podíl vrcholné verze RS, jež dosahuje 25 %. Zákazníci u ojeté Škody Octavia IV upřednostňují dvouspojkovu převodovku DSG nad manuálem (55: 45 %). Průměrný nájezd čtyřkové octavie byl 26 tisíc kilometrů, cena pak o 12 tisíc překročila hranici 700 tisíc korun.

Video se připravuje ...

Jestliže u předchozích generací škodovky u ojetin dominoval vznětový motor, aktuální provedení boduje zážehovým čtyřválcem 1.5 TSI, který v AAA Auto dosahuje 38procentního podílu na celkových prodejích modelu. Podle Jindřicha Topola z AAA Auto se patnáctistovka může pochlubit nízkou spotřebou, sporadicky ji ovšem mohou trápit drobné úniky oleje.

Diesel 2.0 TDI má v kombinaci všech výkonových provedení podíl 41 %, dvanáct procent tvoří silnější 2.0 TSI. Základní tříválec 1.0 TSI zaujal pouhá tři procenta lidí, plug-in hybrid si připsal dvojnásobný podíl. Vzhledem k omezené nabídce verzí s pohonem všech kol (hlavně kvůli emisním) nepřekvapí, že znak 4x4 neslo pouze 11 % octavií prodaných v síti AAA Auto.

S ohledem k relativně nízkému stáří zatím Škodu Octavii čtvrté generace netrápí žádné závažnější problémy, přesto není bezchybná. Již od začátku výroby jsme si stěžovali na pomalá a zamrzávající multimédia. Problém se sice postupem času vyřešil, zejména starší kusy tím ale mohou stále trpět. Smířit se musíte též s horší ergonomií. Koncern Volkswagen totiž v posledních třech letech trochu nepochopitelně přešel od fyzických tlačítek k dotykovému ovládání, které je v praxi často velmi nepraktické a zdlouhavé. Nemluvě o nepřehledném menu palubního rozhraní.

Ondřej Šámal
Diskuze (19)

Doporučujeme

16. 11. 2023 22:02
Re: Sorry jako...
Je super, když je venku - 15 a autu se pokazí teploměr a myslí si, že je + 30 a pak máte studený ruce a zadek bo O4 je chytrá a nezapne vyhřívání v teple... chci topit do zadku při +30? je to má volba a auto nemá být chytřejší :D

Nebo když v zimě nastartuji a chci zatopit, že jo a 30 min do práce vidím uvítání a nic víc (bylo na začátku, teď už to neděla, skoro...). Jinak problém s párováním telefonu vyřešila až změna tel. po 25 měsících odešel systém nouzového volání + hromada drobností. Špatné auto. Teď už kupujeme Toyoty :-)
16. 11. 2023 19:55
Re: Sorry jako...
Mám OIV Scout tsi něco přes rok a měl jsem problém s infotainmentem jen jednou. Stačilo vypnout a zapnout zapalování a vše bylo ok.
Jinak za mě 100% spokojenost.
Chybějící knofliky na nastavení teploty a ventilace mi absolutně nevadí, protože automatika funguje spolehlivě a nemám potřebu pořád něco měnit.
Vyhřívání volantu a sedadel funguje vzávislosti na venkovní teplotě, tak není co řešit :-! Stačí jen nastartovat a jet ;-)
Jen navigace by mohla být rychlejší. Zadávání nových míst je hooodně pomalé.
16. 11. 2023 17:29
Re: Sorry jako...
... tak to je katastrofa.... to bych neodpustil ani ojetine za 200 tisic.... smutek kam to Skodovka dovedla....
16. 11. 2023 17:07
Re: Sorry jako...
ja to mam v CNG, cili 1.4Tsi na plyn a viceprvek vzadu a to auto skoro nema chybu. Mam na ni 270tkm a menil se fakt jen spotrebak a jednou vodni pumpa. Neuveritelne odolne auto, ktere mi proti benzinu na palivu setri korunu na kilak.... kdyby to slo tak to auto kupuju porad dokolecka, protoze jako kara pro zamestnance je to fakt pecka. a ani me nejak neponizuje to ridit. Je to tiche, pohodlne, proste obycejne dobre udelane auto. Takove produkty udelaly jmeno Skodovky od devadesatek....
Avatar - Ozzman
16. 11. 2023 17:04
Re: Sorry jako...
No je méně prkenna, rekl bych ze je i dost mekka a asi lepe odhlucnena, to bych u sluzebaku uvital :) Ale soukrome bych mel jistou obavu…