Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG
70 Fotogalerie

Je ojetá Škoda Octavia IV dobrý nápad? Ceny moc nízké nejsou

Ondřej Šámal

Poslední generace nejprodávanějších škodovky moderní historie kvůli problémům s dodávkami v minulých letech nezaplavila tuzemské bazary s takovou silou jako předchůdci. Dostatečně bohatá nabídka ojetých vozů se však již začíná pomalu rýsovat.

Poslední Škoda Octavia přišla na trh jen několik měsíců před covidovou pandemií. S ní spojená omezení dokonce zrušila mezinárodní prezentaci, na které jsme se měli s nejžádanější škodovkou blíže seznámit. Ani v následujících měsících neměla octavia čtvrté generace na růžích ustláno. Všeobecné uzávěry, zavřené podniky, omezená výroba automobilů a zpřetrhané dodavatelské řetězce měly na svědomí nízké prodeje nejen mladoboleslavského bestselleru.

Toho se na český trh v období od roku 2020 do letošního října dostalo pouze okolo 65.500 kusů. V loňském roce přibylo 14 tisíc exemplářů tohoto modelu, přitom o pět let dříve byl zaregistrován téměř dvojnásobek kusů Octavie III (asi 27 tisíc vozů). V bazarech proto ojetých octavií poslední generace přibývalo pozvolna.

Podle dat společnosti Aures Holding, provozovatele sítě AAA Auto, je aktuálně v nabídce necelých 1100 Octavií IV. Cenový medián ojetin s letošním rokem výroby a nájezdem v průměru 8500 kilometrů dosahuje 800.000 Kč. U ročních vozů (20.200 kilometrů) už mediánová cena klesá na 672 tisíce korun. Dvou až tříleté vozy s nájezdem 40 tisíc kilometrů můžete pořídit za částky okolo 600 tisíc. U nejstarších kusů z roku 2020 dosahuje nájezd asi 90.000 kilometrů, přičemž mediánová cena činí 446.000 Kč. Úplně nejlevnější kusy se pohybují okolo 400 tisíc, u nich se ale připravte na slabší motory, vyšší nájezd, horší výbavu a případné investice do servisu.

V AAA Auto zatím v Česku prodali 600 ojetých octavií čtvrté generace, další stovku pak v Polsku a na Slovensku. Šedesát procent z nich mělo karoserii kombi, přičemž tři čtvrtiny z celkového počtu byly ve vyšších výbavách Style nebo Style Plus. Zajímavostí je vysoký podíl vrcholné verze RS, jež dosahuje 25 %. Zákazníci u ojeté Škody Octavia IV upřednostňují dvouspojkovu převodovku DSG nad manuálem (55: 45 %). Průměrný nájezd čtyřkové octavie byl 26 tisíc kilometrů, cena pak o 12 tisíc překročila hranici 700 tisíc korun.

Video placeholder
Rychly kolo Škoda Octavia Combi RS TDI • Auto.cz

Jestliže u předchozích generací škodovky u ojetin dominoval vznětový motor, aktuální provedení boduje zážehovým čtyřválcem 1.5 TSI, který v AAA Auto dosahuje 38procentního podílu na celkových prodejích modelu. Podle Jindřicha Topola z AAA Auto se patnáctistovka může pochlubit nízkou spotřebou, sporadicky ji ovšem mohou trápit drobné úniky oleje.

Diesel 2.0 TDI má v kombinaci všech výkonových provedení podíl 41 %, dvanáct procent tvoří silnější 2.0 TSI. Základní tříválec 1.0 TSI zaujal pouhá tři procenta lidí, plug-in hybrid si připsal dvojnásobný podíl. Vzhledem k omezené nabídce verzí s pohonem všech kol (hlavně kvůli emisním) nepřekvapí, že znak 4x4 neslo pouze 11 % octavií prodaných v síti AAA Auto.

S ohledem k relativně nízkému stáří zatím Škodu Octavii čtvrté generace netrápí žádné závažnější problémy, přesto není bezchybná. Již od začátku výroby jsme si stěžovali na pomalá a zamrzávající multimédia. Problém se sice postupem času vyřešil, zejména starší kusy tím ale mohou stále trpět. Smířit se musíte též s horší ergonomií. Koncern Volkswagen totiž v posledních třech letech trochu nepochopitelně přešel od fyzických tlačítek k dotykovému ovládání, které je v praxi často velmi nepraktické a zdlouhavé. Nemluvě o nepřehledném menu palubního rozhraní.