Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jediné indigové Ferrari na světě kloubí japonskou a italskou kulturu

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Spojením kultur ožilo dva roky známé Ferrari. Obvyklé tovární barvy nahradily odstíny z úplně jiné části palety netradičně blízko modré a hnědé.

Ferrari Roma s interním označením F169 od předminulého roku zdobí silnice elegancí blízké slavné minulosti značky kombinované s moderní koncepcí interiéru. Vzhled se vrací do 50. a 60. let, přitom skrývá novou techniku stavěnou k nadstandardnímu požitku z překonávání dlouhých vzdáleností. Dvoudveřové GT nese jméno po italské metropoli, přesto nový prototyp indigo čerpal inspiraci zhruba 10 tisíc kilometrů na východ.

Individualistické oddělení Ferrari zvané Tailor Made spojilo síly s redaktory magazínu Cool Hunting, aby navrhli speciální indigově modrou verzi Ferrari Roma. Výsledek neobvyklé spolupráce byl k vidění na desátém ročníku designového festivalu v New Yorku, kde ještě více vyniklo exotické spojení vzdálených kultur Itálie a Japonka. Propojení jihoevropského a východoasijského umění zafungovalo, protože nevšední kooperace potěšila odbornou i laickou veřejnost.

Video se připravuje ...

Japonské zpestření dvoumístného kupé je okamžitě patrné zásluhou zvláštní karoserie zahalené do atraktivního kabátu z toho, co Ferrari nazývá Indigo Metal. Efektní tmavě modrý odstín odpovídá tradičním japonským barvivům indigo původně získávaným ze stejnojmenné rostliny. Redaktoři Cool Huntingu dostali nápad vystřídat tradiční rudý či žlutý lak sytou modrou po osobní návštěvě jedné z posledních indigových farem v Tokušimě, přírodní materiál postupně nahrazuje průmyslová syntetika.  

Výraznou změnu image podtrhuje odvážná sada disků měděné barvy, která tematicky vychází z typických čajových setů Východu. Kontrast barev zvýrazňuje uhlazené linie povedeného profilu cestovního Ferrari. Správná volba barevné palety vyvolává úplně nové dojmy vzdálené od běžných pocitů ze sériových konfigurací modelu Roma.

Modro-měděný motiv pokračuje do interiéru. Překvapivě sladěná paleta dvou neokoukaných barev je přenesena na zakázkové čalounění šité z tkanin Sakiori vyrobených z přepracovaných historických kimon, jejichž hedvábí bylo nahrazeno vysoce pevným nylonem zaručující vyšší odolnost. Sakiori je jedním z nejstarších příkladů upcyklace na světě, tvrdí automobilka. Ruční šití a zdobení vozu kvalitativně evokuje poctivé postupy starší generace japonských dílen.

Strop je potažený vzorovanou kůží barvené jak jinak než indigem. Po celé kabině se střídá modř s mědí kontrastující vůči černým plochám. Loga a štítky připomínají východoasijský směr úpravy vyvedené v jediném provedení bez další kopie. Jednorázové cvičení zakázkového centra nebude nabízeno zákazníkům, jen ukazuje prvotřídní řemeslné zpracování typické Japoncům, jedinou možností je napodobení volnomyšlenkového přístupu – zbývá v Tailor Made nadiktovat stejné preference nebo vymyslet podobně funkční mix barev a kultur.

Japonský vliv postihl jen italský design od Flavia Manzoniho, technika Ferrari zůstala originální ve formě 3,9litrového osmiválce F154 BH o výkonu 456 kW (620 koní) a 760 Nm. V8 twin-turbo pracuje s osmistupňovou dvojspojkou Magna 8DCL900, bez protočení zadních kol je Roma schopna akcelerovat na stovku za 3,4 sekundy, maximální rychlost dosahuje hodnoty 320 km/h. Supersportovní schopnosti jsou relevantní zejména pro tovární specifikace, jednokusová verze Cool Huntingu spíše ohromí v čele srazů a výstav.

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Doporučujeme