Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jediné Porsche 928 se skutečnými mrkačkami je na prodej. Bude pekelně drahé

Marek Bednář
Diskuze (0)

Jmenuje se Flachbau, třebaže „plochý nos“ mají ve skutečnosti všechny 928. Přesto je tato unikátní – jeji první a dosavadní majitel chtěl světlomety, které se schovávají pod kryt, ne že se jen po vypnutí zaklopí do roviny s kapotou.

Porsche 928 je mimo řady jiných technických detailů zajímavé svýma „žabíma očima“ – světlomety, které po vyklopení vypadají jako oči žáby. Světla však nemají kryty, sklápí se do roviny s kapotou.

Jeden exemplář však v roce 1989 v továrně vznikl i se skutečnými mrkačkami – výklopnými světlomety pod krytem. Po vzoru podobně laděných devětsetjedenáctek dostal označení Flachbau, třebaže jeho příď je plochá i ve standardním provedení. A nyní bude k mání v dražbě. Prodávat ho bude dům RM Sotheby’s na aukci v Paříži, konané na konci ledna 2024.

Video se připravuje ...

Toto provedení není slepá ulička vývoje modelu 928, nýbrž výsledek speciálního přání jeho prvního a dosud jediného majitele. Kromě odlišných světlometů si na vůz nechal nainstalovat také aerodynamická zrcátka, litá kola s límcem a rozšířené nástavce prahů a blatníků. Po technické stránce je to verze GT, což znamená pětilitrový osmiválec o 330 koních výkonu a manuální převodovku, která je napříč všemi vyrobenými 928 poměrně vzácná.

Celých 35 let vůz servisovaly výhradně autorizované servisy, což je samozřejmě podloženo dokumentací. Vůz však patrně nenajel celých téměř 57 tisíc kilometrů, které ukazuje odometr – v roce 2003 došlo mimo jiné k výměně přístrojového štítu a auto tehdy mělo najeto zhruba 11.500 km. Skutečný proběh aukční dům nezveřejnil.

Sdělil však světu odhad ceny, který míří dost vysoko – mezi 180 a 280 tisíc eur, tedy 4,4–6,8 milionu korun. Ceny „běžných“ 928 GT se přitom v inzerci pohybují mezi 40 a 60 tisíci eur (974 tisíc–1,46 milionu korun).

Marek Bednář
Diskuze (0)

Doporučujeme