Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jedno z nejopulentnějších aut planety dostalo na přání zákazníka nový motor. Má 862 koní

Jan Zajíc
Diskuze (5)

Aznom Palladium je luxusní supersedan, který zaujme opulentním designem, okázalým interiérem i pozoruhodnými parametry. Jednomu zákazníkovi přesto standardní výkon 522 kW připadal slabý.

Pro připomenutí: Aznom Palladium je neobvyklá terénní limuzína štědrých rozměrů, která využívá techniku velkého picku-up RAM 1500. Příbuznost je ostatně vidět už na pohled, přestože italská společnost udělala mnoho pro to, aby původ vozu zakryla. Vzhled se výrazně změnil, přepracované přední partie totiž doplňuje zcela nově koncipovaná záď s netradičně řešeným zavazadlovým prostorem v podobě jakéhosi velkého "šuplíku".

Vnitřek pak nabízí luxusní atmosféru, hodnotné materiály a komfortní výbavu. Výrobce samozřejmě slibuje, že každý zákazník dostane možnost vyladit si auto podle svého vkusu.

Jiný je také podvozek. Palladium sedí o 30 mm blíže k silnici než výchozí auto, specifické jsou také tlumiče. Hlavně tu jsou ale brzdiče Brembo, s ventilovanými 408mm kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu, respektive 380mm kotouči a čtyřpístkovými třmeny vzadu.

Vzhledem k použitému základu nepřekvapí velkorysé rozměry. Palladium je 5960 mm dlouhé, 2085 mm široké a 1971 mm vysoké. Rozvor dosahuje 3670 mm, hmotnost činí 2650 kg. 

Video se připravuje ...

O pohon se standardně stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o objemu 5,7 litru, kombinovaný s 8stupňovou automatickou převodovkou, který poskytuje 522 kW (710 k) a 950 N.m. Zrychlení z klidu na stovku stroj zvládne za 4,5 sekundy, maximálka je omezena na 210 km/h.

Tyto parametry vypadají úctyhodně, jednomu zákazníkovi z Blízkého východu ovšem připadaly nedostatečné. Společnost Aznom mu nakonec vyšla vstříc a jeho kus vybavila novou jednotkou. Jde o osmiválec o objemu 6,4 litru, opět přeplňovaný dvěma turbodmychadly, naladěný na 634 kW a 1050 Nm. Motor také dostal několik nových dílů. Jak moc se zlepšila dynamika, ale nevíme.

Výrobce v souvislosti s výkonnějším Palladiem zato zmiňuje také údajně největší karbon-keramické brzdy na světě - přední kotouče mají mít průměr 450 milimetrů, třmeny jsou desetipístkové.

Aznom plánuje vyrobit celkem jen 10 kusů opulentního terénního sedanu, jeden exemplář přitom vyžaduje osm měsíců práce. A cena? Mluví se o částkách začínajících na 34 milionech korun.

Jan Zajíc
Diskuze (5)

Doporučujeme

20. 4. 2022 14:33
RAM
Opulentní? Já měl za to, že to je pickup Dodge RAM 1500 zasažený tuzingem.
20. 4. 2022 09:02
To sú novoty...
Hnusnému sa dnes hovorí opulentný?
19. 4. 2022 20:13
Tak určitě...
...až někde bude vyhlášena soutěž o nejkýčovitější automobilovou obludu současné světové automobilové výroby, tak tato odpornost má velké šance na vítězství! Toto překonává dokonce i čínský komoušský výtvor Hongqui! :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]