Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jedno z pěti Subaru WRX STI nemá střechu a je na prodej

Mirek Mazal Mirek Mazal 14. 8. 2022 • 15:40
19
1
Zobrazit náhledy (19)
Subaru Impreza Sedan WRX STI Limited Convertible Subaru Impreza Sedan WRX STI Limited Convertible Subaru Impreza Sedan WRX STI Limited Convertible Subaru Impreza Sedan WRX STI Limited Convertible Subaru Impreza Sedan WRX STI Limited Convertible Subaru Impreza Sedan WRX STI Limited Convertible Subaru Impreza Sedan WRX STI Limited Convertible Subaru Impreza Sedan WRX STI Limited Convertible Subaru Impreza Sedan WRX STI Limited Convertible Subaru Impreza Sedan WRX STI Limited Convertible Subaru Impreza Sedan WRX STI Limited Convertible Subaru Impreza Sedan WRX STI Limited Convertible Subaru Impreza Sedan WRX STI Limited Convertible Subaru Impreza Sedan WRX STI Limited Convertible

Čtyřkolka k proplétání klidně i rozbitých okresek násobí jízdní zážitek zprostředkováním adrenalinu přes otevřené nebe. Kabrioletů WRX STI bylo jen pět, jeden se prodává už podruhé.

Letní úprava ikonického Subaru WRX STI nemá střechu, kabriolet vytvořený v druhovýrobě ze sportovní čtyřkolky je natolik ojedinělý úkaz, že kombinace tréninkového rallyeového speciálu s plážovým přibližovadlem vznikla pouze v pěti kusech. Jeden exemplář z omezené edice je na prodej u dealera v americkém státě New Hampshire. 

Prodejce nových i ojetých aut různého původu vyhradil exkluzivní místo pro automobilový úkaz působící zároveň jako povedená reklama podniku. Na dohled z kanceláří stojí kabriolet WRX STI z roku 2011. Pod kapotou čeká na zážeh plochý čtyřválec o objemu 2,5 litru, což znamená líbivý zvukový doprovod.

Sériový přeplňovaný boxer zní specificky, výkon 221 kW (300 koní) graduje v 6.000 ot./min, točivý moment 407 Nm  je posazen o dva tisíce níže. Turbodmychadlo si umí pěkně odfouknout, syčení z ventilu bude intenzivnější díky chybějící karoserii nad hlavami čtyř pasažérů. Uzavřené rallyeové Subaru dokáže jet rychlostí 250 km/h se stovkou za 5,2 sekundy, změna dynamiky skalpované verze bude nevýrazného charakteru. Radost v podobě manuálního šestikvaltu zůstala spolu s nastavitelným pohonem všech kol.

Sběratelský kus byl nalakován z výroby v tmavě modrém laku Plasma Blue Pearl. Paprskové disky jsou také standard a vůči kabrioletu překvapí přítomnost zástěrek proti odletující šotolině. Svižnější rychlostí zkouška prachem by nebyla problém ani pro údržbu interiéru Carbon Black potaženého černou kůží udržitelné pomocí vlhkého hadru.

Pětikusovou sestavu (s jedním zničeným odpadlíkem) vytvořila firma Newport Specialty Cars z Kalifornie. Řez byl proveden až za B sloupkem, který zůstává a vyvolává smíšené pocity o vzhledu navzdory přínosné bezpečnostní funkci při převrácení. Naopak designovým trumfem je jednoznačně ponechané zadní křídlo – nepřehlédnutelný symbol WRX STI dodává přestavbě šmrnc stejně jako typické čtyři koncovky výfuku po stranách nemalého difuzoru. Nový je potah za druhou řadou sedadel, odnímatelný kožený potah skrývá plátěnou střechu pro případ deště.

Pár výletů vůz zažil, budíky ukazují 11.433 mil čili 18.400 kilometrů po prvním majiteli – jak uvádí výpis historie. Před pěti lety proběhl první pokus o prodej tohoto STI, tehdy ukazatel ujetých kilometrů zobrazoval kolem desíti tisíc mil. Cena narostla z 26.967 dolarů na současných 49.615 dolarů.

Necelých 50 tisíc dolarů (1,17 milionu Kč) je odvážná částka za jedenáctiletou ojetinu, prim hraje minimum podobných kopií v kombinaci s manuálem, 4x4 a dravým boxerem. Komunita Subaru se vyznačuje svébytnými jedinci, mezi kterými figuruje dost potenciálních zájemců.

Doporučujeme

Témata
15. 8. 2022 12:44
stvordverovy kabriolet
uz sam o sebe stvordverovy kabriolet je pekna rarita