Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Commander: ceny v ČR od 1,38 do 1,80 milionu Kč

Ondřej Láník
Diskuze (142)
V těchto dnech se na trh dostává nový sedmimístný Commander, když je to právě rok, co byl poprvé představen na autosalonu v New Yorku. Český trh se letos dočká dvou motorizací: osmiválcového 5,7 HEMI ve vrcholém provedení a turbodieselu 3.0 V6 CRD.

Na český trh se právě v těchto dnech dostává nový sedmimístný Jeep Commander, když je to právě rok, co byl poprvé představen na autosalonu v New Yorku. Český trh se letos dočká dvou motorizací: osmiválcového 5,7 HEMI ve vrcholém provedení a šestiválcového turbodieselu 3.0 V6 CRD.

DaimlerChrysler v minulém roce do New Yorku přivezl zcela nového Jeepa, který svými tvary sice nápadně připomíná tvary prvního Cherokee, ale ve skutečnosti jde o velké SUV pro sedm cestujících s podvozkem z nového Grand Cherokee.

Netradičně pojatý Commander se odvolává na kořeny značky, která dala jméno celé třídě automobilů. Hranaté tvary nového amerického terénního vozu ani náznakem neprozrazují, že v útrobách jsou použity komponenty z nového uhlazeného Grand Cherokee. Jeep tak jako přední americký výrobce sportovně-užitkových automobilů vstupuje do další kapitoly své historie. Konečně totiž nabízí žádané sedmimístné SUV. DaimlerChrysler předpokládá, že na domácím trhu nový model odláká přibližně třetinu zákazníků od koupě Grand Cherokee, právě kvůli sedmi místům v interiéru.

Ta jsou uvnitř Commandera uspořádána ve třech řadách sedadel, které jsou směrem k zádi umístěny stupňovitě, podobně jako u Land Roveru Discovery. Dvě zadní řady lze sklopit a vytvořit tak dlouhý ložný prostor s rovnou podlahou. Proti Grand Cherokee je Commander o 5 cm delší a 10 cm vyšší, rozvor zůstal nezměněn (2781 mm).

Z velkého Jeepu pochází nezávislé zavěšení předních kol, tři systémy pohonu všech kol (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II a Quadra-Drive II - pro evropské verze jen dva poslední) a bezpečnostní výbava (ESP, ABS, brzdový asistent atd.).

Pro americký trh jsou připraveny dva zážehové osmiválce. Vrchol tvoří dnes již rozšířený velkoobjemový motor 5,7 l V8 Hemi (240 kW), jeho alternativou je o litr menší motor 4,7 V8 (173 kW). Nejmenším motorem pro Commandera je vidlicový šestiválec 3,7 l SOHC Power Tech (154 kW).

V českém ceníku dominují pravděpodobně nejžádanější verze s vidlicovým vznětovým šestiválcem 2987 cm3 se vstřikováním common-rail. Jeho nejvyšší výkon 160 kW je dosahován při 4000 ot./min, točivý moment má úctyhodnou porci 510 Nm mezi 1600 a 2600 ot./min. Nejvyšší rychlost vozu s tímto motorem činí 191 km/h, kombinovanou spotřebu udává Jeep 10,8 l / 100 km.

Cena na českém trhu, výhradně s pětistupňovou automatickou převodovkou a stálým pohonem všech kol Quadra-Drive II, byla stanovena na 1.380.000,-Kč. Připlácí se za metalický lak (+18.300,-Kč), možnost nastavení pedálů (+8.200,-Kč) a možnost přestavby na verzi N1 s odpočtem DPH (+22.900,-Kč).

Osmiválec 5,7 HEMI má známé maximální parametry: výkon 240 kW při 5000 ot./min, točivý moment 500 Nm při 4000 ot./min a nejvyšší rychlost 208 km/h. Cena v ČR s exkluzivní výbavou Limited činí 1.800.000,-Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (142)
3. 4. 2006 18:58
Re: LAKOVKY VYHOĎ
Neštveš mě vubec ;-) Naopak :-) Rád tě čtu :yes:
3. 4. 2006 18:57
Re: LAKOVKY VYHOĎ
;-) :yes:
31. 3. 2006 22:43
Re: LAKOVKY VYHOĎ
Prosím tě, klid. :yes: Sednu a jedu... Pod RR jsme přece o tom spolu dnes psali :yes:
31. 3. 2006 21:45
Re: LAKOVKY VYHOĎ
:-)