Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep zřejmě předčasně poodhalil nový 3,0litrový řadový šestiválec

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Nová motorizace se objevila přímo na webových stránkách automobilky za příplatek 2.000 dolarů.

O novém řadovém šestiválci z vývoje FCA, dnes součásti Stellantis, jsme psali již v minulosti. Podle původních spekulací by mělo jít o 3,0litrový řadový šestiválec s přeplňováním, označovaný jako GME T6, přezdívaný Tornado a jeho místem odhalení by se měl stát autosalon v New Yorku. Jenže Jeep ho zřejmě propálil s menším předstihem.

Podle screenshotů, které zveřejnil web Mopar Insider, se totiž nový šestiválec již objevil v konfigurátoru pro Jeep Grand Wagoneer, kde byl nabízen jako alternativa ke klasickému 6,4litrvému motoru V8 HEMI o výkonu 471 koní s nejvyšším točivým momentem 617 Nm.

Video se připravuje ...

Nový motor je na prvním snímku až podezřele krátký a připomíná tak spíše motorizaci V6. Za zmínku každopádně stojí příplatek 2.000 dolarů (cca 44.800 Kč) za jeho instalaci namísto motoru V8 nebo dostupnost výhradně s automatickou převodovkou 8HP75 z nabídky známého výrobce ZF.

Jak přitom dodávají kolegové z Autoevolution, kteří na únik motor upozornili, tato převodovka si podle výrobce poradí s nejvyšším točivým momentem až 750 Nm. Od 3,0litrového řadového šestiválce Jeep se však navzdory twin-turbo přeplňování takové hodnoty ani nečekají. Ostatně i BMW M3 Competition, osazené motorem S58, nabízí 650 Nm točivého momentu.

Nový šestiválec pod kapotou Jeepu Grand Wagoneer se přitom očekává ve třech provedeních: S.O. se standardním výkonem, H.O. s vyšším výkonem (zřejmě okolo 400 až 425 k) a třetí verze by měla být plug-in hybrid s výkonem cca okolo 525 koní, jak odhaduje Mopar Insider.

Plug-in hybridní motorizace by přitom mohla být spojena s novou převodovkou ZF řady 8HP, do které bude přímo uložen elektromotor s poměrně zajímavými výkony. V nejvyšší verze se mluví dokonce až o 160 kW (cca 215 k) a 450 Nm točivého momentu. Jeep ale možná vsadí na nižší výkonovou konfiguraci.

V každém případě je jasné, že nový řadový šestiválec může být velmi zajímavou motorizací. Navíc se již bere jako samozřejmé, že se nový motor objeví také v dalších modelech Jeep (například Wrangler či Gladiator) i společnosti Stellantis (zejména pak v modelech RAM).

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
26. 3. 2022 14:31
Re: Křišťálová koule mi říká, že...
Znam lidi co na tom maj 400 tis km a furt jim to jezdí.... Vše o o tom jak s tím kdo zachází a jak se o to stará
Avatar - MS-sport
25. 3. 2022 17:36
Re: Křišťálová koule mi říká, že...
konkurenci ale v EU už nemá. :-!
Avatar - curwasportiva
25. 3. 2022 17:12
Re: Křišťálová koule mi říká, že...
Tak hemi moc kvalitni motor neni…
Avatar - MS-sport
25. 3. 2022 16:48
Re: Křišťálová koule mi říká, že...
V EU se díky standartnímu americkýmu vývozu demokracie uvolnilo místo, tak to sem už letos na podzim začnou lifrovat :-!
Avatar - Barrichello
25. 3. 2022 14:47
Re: Křišťálová koule mi říká, že...
bude to určitě víc přetechnizované a nákladnější na opravy.

Spotřebu u HEMI v Evropě řeší LPG. To stojí u ONO pořád 20 Kč i přes současné vysoké ceny.