Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep zřejmě předčasně poodhalil nový 3,0litrový řadový šestiválec

Jeep poodhalil nový 3,0litrový řadový šestiválec
Jeep poodhalil nový 3,0litrový řadový šestiválec
Jeep poodhalil nový 3,0litrový řadový šestiválec
Jeep poodhalil nový 3,0litrový řadový šestiválec
139 Fotogalerie
Diskuze (6)

Nová motorizace se objevila přímo na webových stránkách automobilky za příplatek 2.000 dolarů.

O novém řadovém šestiválci z vývoje FCA, dnes součásti Stellantis, jsme psali již v minulosti. Podle původních spekulací by mělo jít o 3,0litrový řadový šestiválec s přeplňováním, označovaný jako GME T6, přezdívaný Tornado a jeho místem odhalení by se měl stát autosalon v New Yorku. Jenže Jeep ho zřejmě propálil s menším předstihem.

Podle screenshotů, které zveřejnil web Mopar Insider, se totiž nový šestiválec již objevil v konfigurátoru pro Jeep Grand Wagoneer, kde byl nabízen jako alternativa ke klasickému 6,4litrvému motoru V8 HEMI o výkonu 471 koní s nejvyšším točivým momentem 617 Nm.

Video placeholder
Jeep Grand Wagoneer • Zdroj: Jeep

Nový motor je na prvním snímku až podezřele krátký a připomíná tak spíše motorizaci V6. Za zmínku každopádně stojí příplatek 2.000 dolarů (cca 44.800 Kč) za jeho instalaci namísto motoru V8 nebo dostupnost výhradně s automatickou převodovkou 8HP75 z nabídky známého výrobce ZF.

Jak přitom dodávají kolegové z Autoevolution, kteří na únik motor upozornili, tato převodovka si podle výrobce poradí s nejvyšším točivým momentem až 750 Nm. Od 3,0litrového řadového šestiválce Jeep se však navzdory twin-turbo přeplňování takové hodnoty ani nečekají. Ostatně i BMW M3 Competition, osazené motorem S58, nabízí 650 Nm točivého momentu.

Nový šestiválec pod kapotou Jeepu Grand Wagoneer se přitom očekává ve třech provedeních: S.O. se standardním výkonem, H.O. s vyšším výkonem (zřejmě okolo 400 až 425 k) a třetí verze by měla být plug-in hybrid s výkonem cca okolo 525 koní, jak odhaduje Mopar Insider.

Plug-in hybridní motorizace by přitom mohla být spojena s novou převodovkou ZF řady 8HP, do které bude přímo uložen elektromotor s poměrně zajímavými výkony. V nejvyšší verze se mluví dokonce až o 160 kW (cca 215 k) a 450 Nm točivého momentu. Jeep ale možná vsadí na nižší výkonovou konfiguraci.

V každém případě je jasné, že nový řadový šestiválec může být velmi zajímavou motorizací. Navíc se již bere jako samozřejmé, že se nový motor objeví také v dalších modelech Jeep (například Wrangler či Gladiator) i společnosti Stellantis (zejména pak v modelech RAM).

Vstoupit do diskuze (6)