Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeepy Wrangler a Gladiator mohou nově dostat odolné čelní sklo Gorilla Glass

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Technologie známá především ze světa mobilních telefonů nachází uplatnění také v automobilovém průmyslu.

Jeep Wrangler a od něj odvozený pick-up Jeep Gladiator jsou skutečně pravověrnými offroady, se kterými se člověk nemusí bát vyrazit ani do náročnějšího terénu. Oba vozy projedou mnohdy až neskutečným terénem, často si z něj ale odváží šrámy, kterým uživatel pomalu ani nemá šanci zabránit.

V posledních letech se totiž ukazuje, že kolmá čelní skla obou modelů jsou celkem náchylná na různé praskliny a škrábance, které mohou způsobit například odletující kamínky a jiné nečistoty. Podle informací kolegů z Mopar Insiders by ale automobilka měla tento problém vyřešit nevšedním prvkem příplatkové výbavy.

Tou by mělo být odolné čelní sklo s označením Gorilla Glass od společnosti Corning, které je dobře známé  především ze světa mobilních telefonů a tabletů. Díky speciální technologii chemické úpravy se sklo s označením Gorilla Glass chlubí až 3x větší odolností ve srovnání s klasickými skly.

Nové čelní sklo pro modely Jeep by mělo vzniknout kombinací ultra-tenké vnitřní vrstvy Gorilla Glass, zatímco vnější vrstva skla by měla být až o 52 % tenčí. Výsledkem by tedy mělo být výrazně odolnější, tenčí a lehčí sklo, které lépe odolá nečistotám a kamínkům odletujícím při jízdě v náročnějším terénu.

Nový doplněk by se měl v americkém ceníku objevit za příplatek 95 dolarů (necelé 2.000 Kč) a automobilka prý počítá s tím, že se pro něj rozhodně až 80 % zájemců o modely Wrangler a Gladiator. Má to ale jeden malý háček, odolnější sklo totiž nebude dostupné pro všechny výbavové stupně.

Video se připravuje ...

Podle dosavadních informací by nové příslušenství mělo být dostupné pro modely Wrangler ve výbavě Willys, Sahara, Rubicon, Rubicon 392, Sahara 4xe a Rubicon 4xe. U většího Gladiatoru by mělo jít o výbavy Willys, Overland, Rubicon a Mojave.

Automobilka Jeep ovšem není jediná, která se rozhodla spolupracovat se společností Corning. Například Ford využil technologii skla Gorilla Glass při vytváření krytu motoru pro supersport GT. Speciální sklo bylo až o 30 % lehčí a od 25 po 50 % tenčí ve srovnání s normálními skly, přitom mělo stejnou pevnost a odolnost.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme