Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Jensen GT
Jensen GT
Jensen GT
4 Fotogalerie

Jensen se vrací s novým GT

Britská značka Jensen oficiálně potvrdila svůj návrat mezi malosériové výrobce automobilů, který se má uskutečnit na letošním ženevském autosalonu.

Počátky existence značky Jensen jsou datovány do začátku třicátých let 20. století, kdy bratři Alan a Richard Jensenové z Birminghamu, získali jméno jako dodavatelé karosérií na podvozky Austin, Standard a především Ford. První automobil s vlastním podvozkem představili v roce 1935 a nesl jméno White Lady tourer.

Nejznámější modely značky představují kupé Interceptor a FF z šedesátých a sedmdesátých let, z nichž druhý jmenovaný je uváděn jako první neterénní automobil s pohonem všech kol v sériové výrobě. Právě na model Interceptor chtěla v roce 2012 navázat společnost Healey Sports Cars Switzerland Ltd., ale z celého projektu sešlo.

Poslední model v historii automobilky Jensen tak prozatím představuje dvoumístný roadster S-V8, jehož produkce byla ukončena v roce 2002. Nyní se nový majitel značky Jensen Cars Ltd., jímž je společnost Jensen Group, hodlá vrátit mezi malosériové výrobce luxusních sportovních vozů prostřednictvím nového modelu.

Kupé pojmenované Jensen GT se svým designem hlásí k modelům Interceptor a FF. Jeho tvůrci uvádějí, že novinka nemá nic společného s projektem společnosti Healey Sports Cars Switzerland Ltd. a s historickými modely sdílí pouze charakteristické linie a detaily exteriéru.

Základem Jensenu GT je konstrukce spojující komponenty z oceli, hliníkové slitiny a kompozitních materiálů, z nichž bude i většina povrchových panelů s výjimkou dveří, na jejichž výrobu je použita ocel.

Pod kapotu zamíří přeplňovaný vidlicový osmiválec z produkce General Motors s přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním ventilů, který z objemu 6,4 litru nabídne výkon 496 kW (674 k) a točivý moment 854 N.m. Tyto hodnoty mají mířit prostřednictvím šestistupňové manuální nebo automatické převodovky pouze na kola zadní nápravy.

Podvozek má vycházet z konstrukce modelu S-V8 a vpředu i vzadu využívat nezávislé zavěšení kol na lichoběžníkových nápravách se zkrutnými stabilizátory. Brzdový systém bude vybaven kotouči AP o průměru 350 mm vpředu a 300 mm vzadu. Kontakt s asfaltem zajistí 19-palcová kola.

Kupé s pohotovostní hmotností okolo 1530 kg má ve své interiéru nabízet maximální luxus a budoucí majitelé mohou počítat s čalouněním kůží i Alcantarou a obložením dřevem i leštěným kovem. Dvojici předních sedadel mohou doplňovat dvě nouzová zadní sedátka nebo čalounění odkládací prostor.

Standardem pro všechny Jenseny GT budou přední i zadní světla Z LED a mezi odkazy na minulost se zařadí i klapka v masce chladiče, která se bude otevírat a zavírat s ohledem na potřeby chlazení motoru. Tímto prvkem se pyšní modely 541 z padesátých let.

Jensen GT bude sice zcela novým modelem, který má oživit slavnou britskou značku, ale jeho výrobce již nyní oznamuje, že jeho produkce bude silně omezená. To spolu s využitím některých řešení a prvků z modelu S-V8 může znamenat, že k výrobě tohoto modelu budou využity komponenty, které nebyly zužitkovány před třinácti lety.

Navíc již nyní společnost potvrdila, že v roce 2016 uvede zcela nový model Interceptor 2, který bude svým stylem velkého cestovního GT odkazovat na původní Interceptor, jehož produkce byla ukončena v roce 1976.