Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jenson Button nechal svůj Lotus Evija obléci do mistrovských barev Brawn GP

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Šampion F1 z roku 2009 dal svému elektrickému hypersportu ikonický vzhled.

Zázračné dítě, které nikdy nevyhraje. Jenson Button byl obrovský talent, který v první fázi kariéry zaujal více svými románky s modelkami a rozvázáním kontraktu se stájí Williams než rychlostí. Nechybělo moc a v roce 2008 mohl ve formuli 1 s jedinou výhrou na kontě neslavně skončit.

V té době se Honda kvůli ekonomické krizi rozhodla ukončit aktivity v formuli 1. Bez práce tak zůstali dva zkušení piloti - Jenson Button a Rubens Barrichello. Ne na dlouho. Tým odkoupil Ross Brawn, vznikl tým Brawn GP a zbytek je historie.

Tým vychytal nová revoluční pravidla ze všech nejlépe a Jenson Button se v roce 2009 stal konečně mistrem světa. Na první pohled obyčejné bílé zbarvení monopostů Brawn GP se žlutými a černými akcenty je dnes považováno za ikonické. Není divu, že si ho dodnes Button připomíná. 

Svůj hypersport Lotus Evija si britský závodník převzal minulý pátek. Každý z exemplářů je stavěný na míru a Buttonova Evija svým zbarvením vzdává hold právě mistrovskému vozu Brawn GP 001. Na digitálních zpětných zrcátkách je číslo 22, které odkazuje na Buttonovo závodní číslo v roce 2009.

V interiéru pokračuje mistrovský odkaz, kde jsou černobílá sedadla doplněna o žluté prošívání. Barva Lime Yellow se nachází také na pedálech, tlačítku start/stop, na okrajích výdechů klimatizace a přepínání režimů na volantu. Vůz má ještě hliníkový pás, který prochází středem sedadla. Na něm je vyryto všech 15 vítězství z bohaté kariéry ve formuli 1. 

Video se připravuje ...

“Auto vypadá senzačně a je v barevném schématu, který pro mě tolik znamená. Tým Lotus odvedl skvělou práci, aby dodal designový návrh, který jsme si společně vysnili. Vytvořili něco, za čím se budete otáčet,” prohlásil Button. 

Radost šampionovi F1 z roku 2009 jistě udělá vedle povedeného designu také výkon britského hypercaru: 2000 koní a 1704 Nm točivého momentu. 

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Doporučujeme