Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ještě si můžete koupit nový Saab. Toto je poslední kus svého druhu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 10. 12. 2018
16
12
Zobrazit náhledy (16)
Saab 9-3 kombi Saab 9-3 kombi Saab 9-3 kombi Saab 9-3 kombi Saab 9-3 kombi Saab 9-3 kombi Saab 9-3 kombi Saab 9-3 kombi Saab 9-3 kombi Saab 9-3 kombi Saab 9-3 kombi
Už to bude sedm let, co padl švédský Saab a vzkříšení pod novým majitelem NEVS se úplně nezdařilo. Dá se ještě koupit opravdu nové auto, respektive s minimální najetou porcí? Překvapivě ano!

Osud Saabu je smutný. 19. prosince 2011 zbankrotoval, tehdejší majitel, nizozemský Spyker většinu aktiv posléze prodal švédskému holdingu NEVS s čínským kapitálem. Mezitím vzniklo ještě 47 kabrioletů druhé generace 9-3 Independence Edition díky aktivitě dealera ANA, všechny opustily brány továrny v Trollhättanu 22. února 2012. NEVS obnovil produkci sedanů stejné řady 18. prosince 2013, ale tato krátká epizoda trvala ani ne půl roku, v květnu 2014 skončila. Podle všeho se zrodilo devět stovek kusů. Limitovaná série ve stříbrné a černé barvě byla k mání jen doma a v Říši středu

V červnu 2016 firma přišla o práva na značku, ta totiž stále vlastní původní Saab AB, výrobce letadel a zbraní. Dále se soustředila se na vývoj elektrické verze. Jenže již dříve došly peníze a do společnosti na konci letopočtu 2014 vstoupila indická Mahindra. „Bzučivé“ koncepty 9-3 s karoseriemi sedanu a kombi pak byly odhaleny koncem května 2017, produkce v Číně odstartovala loni v prosinci.

Pravděpodobně poslední nový Saab 9-3, který si lze aktuálně pořídit, se nachází v Itálii a je určitě z období před hořkým koncem, tedy ročníku 2011, linky v Trollhättanu utichly tenkrát už v dubnu. Za prvé jde o kombík (oficiálně SportCombi) a za druhé má ještě emblém s hlavou rudého gryfa a korunkou. Poslední série pod taktovkou NEVS toto logo kvůli právům postrádala, měla jen nápisy „SAAB“.

Dealer Zanetti Omero & C. z italského Pordenone kdysi nabízel právě nové saaby, dnes má smlouvu s tamním importérem Hondy. Z dřívějších časů mu ale zbyl v showroomu černý pětidveřový 9-3 Vector, který původně objednal za účelem dalšího prodeje, k tomu ale kvůli krachu automobilky nakonec nedošlo, nového majitele nenalezlo. Ten, kdo jej objednal, pravděpodobně transakci odřekl. Stojí tam tedy více než sedm let.

Pohání jej turbodiesel TTiD4 objemu 1,91 l s výkonem 131 koní (96 kW), v roce 2011 už splňoval s filtrem pevných částic emisní normu Euro 5. Šestistupňová přímo řazená převodovka přenáší sílu na přední kola. Výbava Vector je slušná, saab má kožený volant a částečně i sedačky, samočinnou klimatizaci, vyhřívané čelní sklo, parkovací senzory, tempomat, pětipaprsková litá kola...

Hnidopich by možná poznamenal, že už se jedná o ojetinu, když na digitálním tachometru svítí údaj 90 kilometrů. Jenže na kobercích zůstaly i původní plastové fólie. A stavu prakticky nového auta odpovídá i cenovka 31 tisíc eur (801.800 korun). I když tahle 9-3 nepotěší fanoušky přeplňovaných zážehových čtyřválců, o vidlicových šestiválcích nemluvě, už není zkrátka na výběr. A její hodnota může časem vzrůstat... Typickou palubní desku s obřím centrálním rychloměrem, rafičkou plnicího tlaku turba a spínací skříňkou na středové konzole logicky nepostrádá, byť technika pocházela od GM/Opelu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Hmmm
Arese
| 11. 12. 2018
Raději Alfu! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
Hmmm
Barrichello
| 11. 12. 2018
Individualisti si mohou místo Saabu koupit Lexus, Jaguar, Cadillac nebo Genesis
Motor
comper
| 11. 12. 2018
Tak pochopitelne, to auto je za uvedenu cenu nepredajne, je to skor zaujimavost hodna do muzea.
Avatar - euro89
Motor
euro89
| 11. 12. 2018
Zarazi me akorat ta zminka o turbodieselu 1,9 se 131PS. Mel jsem za to, ze 9-3 po faceliftu mela v nabidce jen dve verze fiatackyho turbodieselu - a sice s jednim turbem a 150PS nebo se dvema turby a 190PS. Sestra si 9-3 SportCombi kupovala v r. 2009 jako nove a tenkrat byly v nabidce jen tyhle dve verze.
Jinak si myslim, ze problem s prodejem tohodle konkretniho auta bude v tom, ze dneska si SAAB koupi jen ten, kdo chce SAAB. A takovej clovek hleda v 90% pripadu kousky se saabovskym turbo benzinem, ktery by byl i moji volbou. Dehty byly v nabidce pro osloveni sirsi skupiny zakazniku, z ktere si dnes ale nikdo nekolik let stare auto od zanikle znacky nekoupi.
Hmmm
Marty_V8
| 10. 12. 2018
Možná několika individualistům co z každou cenu musí chodit chcát proti větru :-) Jinak asi ne, za mě je to fakt hnusný ....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku