Jetta je hit, VW řeší, zda s novou levnou značkou přijít na další trhy
Značka Jetta se orientuje na mladé zákazníky. Aktuálně její nabídka na čínském trhu zahrnuje tři modely, sedan VA3 a dvě SUV, VS5 a VS7.
Jetta býval sedan nižší střední třídy značky Volkswagen, známý i z evropských trhů. Na čínském trhu se však automobil stal natolik oblíbeným, až výrobce použil jeho název pro nově vzniklou značku. Jetta se začala orientovat na mladé zákazníky a vedle sedanu VA3, alias inovovaného Volkswagenu Jetta, nabídla také dvojici SUV, VS5 (neboli upravený Seat Ateca) a VS7 (prodloužená VS5). Uvedena byla na čínský trh v roce 2019 a navzdory pandemii koronaviru se zatím ukazuje jako naprostý hit.
Volkswagen hlásí, že od ledna do dubna Jetta na čínském trhu prodala 38.000 automobilů, přičemž jen za duben dosáhla na 13.500 dodaných vozů zákazníků, což tvořilo takřka procento tamějšího trhu. I z toho důvodu automobilka řeší, zda Jetta nebude expandovat i na další trhy.
„Úspěšný start samozřejmě vzbudil zájem z jiných trhů ve světě Volkswagenu,“ přiznává bez bližších detailů Harald Müller, prezident značky Jetta. Ta se orientuje na mladé zákazníky, která je chce oslovit cenově dostupnými automobily. Svým způsobem tak jde o levnou značku koncernu VW Group, o jejíchž přípravách se v minulosti léta spekulovalo. Dokonce se hovořilo o tom, že tuto roli zastane Škoda, nakonec ale německý koncern zvolil strategii nově vzniklé značky.
Na jaké další trhy by Jetta mohla zamířit, Müller neprozradil. Logicky se ale nabízí primárně méně náročné trhy, kde by Jetta svými levnými modely mohla zaujmout. Spíše než v západní Evropě tak Jettu očekávejme v Rusku nebo Indii.
Automobilka naznačuje, že jí paradoxně pomohla pandemie koronaviru. Ta totiž ukázala zvýšený zájem čínských zákazníků o nákup vlastního automobilu, což se v době šíření vážného onemocnění ukázalo jako mnohem bezpečnější prostředek přepravy než sdílená vozidla nebo městská hromadná doprava.
Jetta navíc vstoupila do v Číně velice populární kategorie, levná auta totiž tvoří zhruba třetinu tamějšího trhu. Zatím jí dominují domácí značky jako Great Wall a Geely a značky z dalších asijských zemí, a tak je pro Volkswagen zajímavým segmentem. Navíc ji z 80 % tvoří zákazníci, pro které je takový automobil první v jejich vlastnictví. A Jettě se je zatím prý daří oslovovat.
Volkswagen zdůrazňuje, že Jetta je samostatná značka. Zároveň však přiznává, že vychází z typických hodnot mateřské automobilky, jako je kvalita, bezpečnost, uchování hodnoty nebo čistý design. Výrobu všech modelů zajišťuje továrna FAW-Volkswagen v Čcheng-tu, která úzce spolupracuje s centrálou FAW-Volkswagen v Čchang-čchunu.