Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jetta je hit, VW řeší, zda s novou levnou značkou přijít na další trhy

David Bureš
Diskuze (12)

Značka Jetta se orientuje na mladé zákazníky. Aktuálně její nabídka na čínském trhu zahrnuje tři modely, sedan VA3 a dvě SUV, VS5 a VS7.

Jetta býval sedan nižší střední třídy značky Volkswagen, známý i z evropských trhů. Na čínském trhu se však automobil stal natolik oblíbeným, až výrobce použil jeho název pro nově vzniklou značku. Jetta se začala orientovat na mladé zákazníky a vedle sedanu VA3, alias inovovaného Volkswagenu Jetta, nabídla také dvojici SUV, VS5 (neboli upravený Seat Ateca) a VS7 (prodloužená VS5). Uvedena byla na čínský trh v roce 2019 a navzdory pandemii koronaviru se zatím ukazuje jako naprostý hit.

Volkswagen hlásí, že od ledna do dubna Jetta na čínském trhu prodala 38.000 automobilů, přičemž jen za duben dosáhla na 13.500 dodaných vozů zákazníků, což tvořilo takřka procento tamějšího trhu. I z toho důvodu automobilka řeší, zda Jetta nebude expandovat i na další trhy.

„Úspěšný start samozřejmě vzbudil zájem z jiných trhů ve světě Volkswagenu,“ přiznává bez bližších detailů Harald Müller, prezident značky Jetta. Ta se orientuje na mladé zákazníky, která je chce oslovit cenově dostupnými automobily. Svým způsobem tak jde o levnou značku koncernu VW Group, o jejíchž přípravách se v minulosti léta spekulovalo. Dokonce se hovořilo o tom, že tuto roli zastane Škoda, nakonec ale německý koncern zvolil strategii nově vzniklé značky.

Na jaké další trhy by Jetta mohla zamířit, Müller neprozradil. Logicky se ale nabízí primárně méně náročné trhy, kde by Jetta svými levnými modely mohla zaujmout. Spíše než v západní Evropě tak Jettu očekávejme v Rusku nebo Indii.    

Automobilka naznačuje, že jí paradoxně pomohla pandemie koronaviru. Ta totiž ukázala zvýšený zájem čínských zákazníků o nákup vlastního automobilu, což se v době šíření vážného onemocnění ukázalo jako mnohem bezpečnější prostředek přepravy než sdílená vozidla nebo městská hromadná doprava.  

Jetta navíc vstoupila do v Číně velice populární kategorie, levná auta totiž tvoří zhruba třetinu tamějšího trhu. Zatím jí dominují domácí značky jako Great Wall a Geely a značky z dalších asijských zemí, a tak je pro Volkswagen zajímavým segmentem. Navíc ji z 80 % tvoří zákazníci, pro které je takový automobil první v jejich vlastnictví. A Jettě se je zatím prý daří oslovovat.

Volkswagen zdůrazňuje, že Jetta je samostatná značka. Zároveň však přiznává, že vychází z typických hodnot mateřské automobilky, jako je kvalita, bezpečnost, uchování hodnoty nebo čistý design. Výrobu všech modelů zajišťuje továrna FAW-Volkswagen v Čcheng-tu, která úzce spolupracuje s centrálou FAW-Volkswagen v Čchang-čchunu.

David Bureš
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - narona
27. 5. 2020 01:36
Re: Nové značky
Taky mi to jde proti srsti ale je to spíš naším evropským pohledem. Asiati a číňani zvlášť mají rádi napodobeniny a že je to značka oficiálně bez tradice je asi moc netrápí :D
Avatar - Emel
26. 5. 2020 17:30
Re: Re: Nové značky
Hodně.
26. 5. 2020 17:14
Re: Re: Nové značky
Je to hodně nebo málo?
Avatar - Emel
26. 5. 2020 16:33
Re: Re: Nové značky
Milionik je asi řečnický obrat... Volkswagen loni vydělal milion Eur za půl hodiny (řádově pro představu).
26. 5. 2020 13:10
Re: Re: Re: Nové značky
Tak o tom by sme mohli polemizovat a ani ja ani ty nemame relevantne cisla. Nie tak davno, napriklad ficov sek na vystavbu lr v nitre. Automobilka dostala tucny balik na vystavbu + statne ulavy a pomoc pri vystavbe, pozemky, bla,bla,bla, urcite nejaku pomoc na vytvorenie prac. Miest a danove ulavy. Nemam presne cisla aby som vedel povedat, kolko to stat stalo a co konkretne lr do rozpoctu dava, ale rozhodne ide o pokryvenie konkurencneho prostredia a nepacilo sa to ani eu. Takze vyrok automotive iba plati je hlupost, je to komplexnejsie