Šanghaj 2019: Seděli jsme v čínském Dusteru. Jaké je SUV nové levné značky Jetta?
Mezi všemi novinkami představila skupina VW na šanghajském autosalonu také zcela novou značku Jetta, která má nabídnout automobily s příznivou cenovkou. Do jednoho takového jsme se posadili.
Příští rok bude automobilka Volkswagen nabízet na čínském trhu 12 modelů kategorie SUV. Nebudou to však jediné sportovně-užitkové vozy, které tu od společnosti budete moci koupit. VW se totiž rozhodl využít slavného jména Jetta a nazvat tak samostatnou značku, která bude orientovaná na cenově dostupné automobily.
Jako první uvede na místní trh dvě SUV a jeden sedan, nabídka se ale bude postupem času rozšiřovat. Na výstavišti si můžete prohlédnout SUV VS7 a VS5, jenže zatímco druhý jmenovaný už je „hotovým“ automobilem, VS7 se tu představuje jen jako show car s interiérem ukrytým za černými fóliemi.
Vrhnul jsem se tedy na „pětku“. Ta na koncernovém večeru zůstala tak trochu stranou, většina obecenstva se pochopitelně hned vrhla na hlavní hvězdu v podobě ID. Roomzz, případně elektrických hatchback čtyř kruhů Audi AI:ME. První dojmy? Vlastně docela hezké a normální auto. Tedy vzhledem k tomu, že má jít o vůz, kde hraje prim nízká cena.
Hlavně na přední části je znát, že míří na čínský trh. Nechybí výrazná maska chladiče s nezbytnými chromovanými ozdobami. Když jsem si odmyslel tyto lesklé dekory a odznáčky Jetty vpředu a vzadu, nemohl jsem si pomoc, ale viděl jsem před sebou Seat Ateca. To pro španělskou značku rozhodně není urážka, vždyť autu to vlastně sluší a vystavený kus není úplné holátko, vždyť dostává i pěkná litá osmnáctipalcová kola.
Ani interiér se nenechá příliš zahanbit, byť tady už poznáte, kde se šetřilo. Dočkáte se tak i několika zajímavých paradoxů. Třeba vcelku velký a moderně vypadající displej multimediálního systému je usazen v palubní desce z tvrdých plastů. Ze stejného materiálu je samozřejmě i středový tunel či výplně dveří.
Jinak se nám ale kabina líbí a zdá se, že Jetta chce stavět taková docela normální auta, o které by jistě byl zájem i na evropských trzích. Sedačky nemají výrazné boční vedení, ale jsou pohodlné. Vzadu je lavice plochá, ani tady by ale dlouhé cestování nemělo být pro čínskou rodinku utrpením.
Velkým plusem VS5 je porce prostoru v obou řadách. Vpředu jsem si našel ideální řidičskou pozici a vzadu se pak posadil s několikacentimetrovou rezervou nad hlavou i před koleny. Mám sice jen nějakých 176 cm, ale mezi většinou Číňanů, které jsem tu za těch pár dní potkal, si vlastně přijdu vysoký až až. A kdyby náhodou tato porce prostoru někomu nestačila, může sáhnout po větším VS7.
V galerii si můžete prohlédnout kompletní představenou trojku včetně sedanu VA3. Paradoxně nám kabinu SUV Duster nejvíce připomíná vnitřek neSUV modelu. Jednoduchý, prostý, s kulatými výdechy topení. A vzhledem ke kompaktním rozměrům lze znovu pochválit prostornost v obou řadách. Tohle přesně Číňané milují! A věřím, že Jetta se stane zajímavou a dostupnou alternativou klasických volkswagenů.