Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jezdci MotoGP týmu Ducati Corse vyměnili řídítka za volant vozu Cupra TCR

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 7. 2018
11
Zobrazit náhledy (11)
Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon
Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo, jezdci italského týmu Ducati Corse v MotoGP a tváře značky Cupra, se svezli v závodním voze Cupra TCR na okruhu Castellolí.

Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo jsou motorističtí nadšenci a bez váhání přijali výzvu vyměnit na den své motocykly Ducati za závodní vůz Cupra. Jejich úkolem bylo absolvovat jízdu za volantem závodního vozu podle instrukcí závodního jezdce týmu Cupra Pepeho Orioly a tváře španělské značky Jordiho Geného.

„Ať řídíte auto, nebo motocykl, vždycky toužíte po jednom – když jste na závodním okruhu, chcete být nejrychlejší. Rozdíl spočívá v tom, že v autě se cítíte bezpečněji, dává vám více stability,“ říká Andrea Dovizioso, zatímco na závodním okruhu Castellolí přichází k závodnímu vozu Cupra TCR.

Jorge Lorenzo k tomu dodává: „Když motocyklový jezdec přejde na čtyři kola, netrvá mu dlouho, aby získal potřebnou rychlost.“ Se stejným nadšením si na hlavu nasazují přílbu, spouští motor a hned si ověřují jeho reakce – Cupra TCR zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 5,2 sekundy.

Oba jezdci souhlasí s tím, že cítí stejný příval adrenalinu, přestože se nemusejí v zatáčce sklánět k asfaltu. „Cupra TCR je extrémně výkonná, moc se mi líbí, jak jezdí,“ prohlašuje Andrea a opět vyráží na závodní okruh, aby otestoval nejvyšší výkon motoru 2.0 TSI. „Je velmi agilní a umožňuje agresivně projíždět zatáčky,“ zdůrazňuje. „V zatáčkách se chová skutečně velmi dobře a můžete vnímat reakce vozu na řízení. A je velmi stabilní při intenzivním brzdění,“ říká trojnásobný mistr světa MotoGP.

Oba jezdci Ducati oceňují přínosy automatické převodovky DSG. Podle Doviziosa „to je fantastické, protože se na závodním okruhu snadněji dostanete k limitu a můžete jet rychleji“. Podobně i Lorenzo přiznává, že ji upřednostňuje před manuálně řazenou převodovkou: „Je mnohem komfortnější a neriskujete, že zařadíte špatný převodový stupeň.“

„Je to úžasný vůz,“ prohlašuje Lorenzo, vystupující ze závodního vozu po dalším kole na závodním okruhu. „Na motocyklech jezdím od svých tří let, to je věčnost! Pro mě je řízení vozu, jako je Cupra TCR, novou zkušeností a hodně zábavnou,“ říká o svých zážitcích.

Andrea Dovizioso přijíždí do boxů a sundává si přílbu s úsměvem od ucha k uchu. „Miluju rychlost a automobilové závody. Mám z toho dobrý pocit. Až ukončím svou motocyklovou závodní kariéru, tak možná jednou přejdu k automobilovým závodům,“ říká jezdec Ducati s úsměvem.

Obě tváře značky Cupra nyní čeká návrat do světa motocyklových závodů. V Grand Prix České republiky 2018 na Masarykově okruhu budou na svých závodních motocyklech Ducati bojovat o další důležité body do mistrovství světa v nejvyšší kategorii motocyklových okruhových závodů.

Desátý podnik letošní sezony Moto GP se uskuteční o víkendu 3. až 5. srpna 2018 na Autodromu Brno. Grand Prix České republiky je nejprestižnějším motoristickým závodem v České republice, jehož tradice sahá až do roku 1950.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor