Jízdní dojmy: Nissan NV400 - Na spotřebu
Po usednutí za volant největšího furgonu Nissanu jsme se soustředili zejména na žízeň tohoto vozidla. K dispozici byl furgon s dvojmontáží zadních kol a nejsilnějším motorem 2.3 dCi/110 kW. K odemčení dveří jsme nepotřebovali použít klíček, protože vozidlo nabízelo dotykovou deaktivaci zámku v klice řidiče.
Po startu čtyřválce jsme se vydali do dlouhého stoupání z jihozápadního španělského města Málaga do blízkých kopců. V nákladovém prostoru bylo pečlivě ukotvených 400 kg těsně za plechovou přepážkou. Největší zatížení tedy směřovalo na přední nápravu, přestože poháněná byla ta zadní. Na suché silnici nám to vůbec nevadilo, při dešti bychom si vyžádali přesunutí zkušební zátěže blíže zadní ose.
Dvoukilometrové stoupání kolem 8° agregát zvládl po vytočení pětky na šestku. Plný plyn a 350 N.m stačily k rychlosti 70 km/h. Spotřeba 19 l/100 km se nám jevila odpovídající a čekali jsme na rovný úsek.
Dlouhý šestý převodový stupeň dokázal na rovném úseku při rychlosti 70-100 km/h držet otáčky v oblasti maximálního točivého momentu (1500-2750/min.). Návodem na úsporné řazení měla být identifikace řazení, ale občas za zcela správnou strategií ekonomického řazení pokulhávala. Myslíme tím situaci, kdy jsme na plný plyn jeli na 1600 ot/min a bylo nám doporučováno podřadit. Návrh jsme ignorovali a překonali vrchol stoupání na stejný převodový poměr a ušetřili tím palivo i rychlost vozu.
Na rovném úseku při rychlosti 80 km/h se spotřeba pohybovala kolem sedmi litrů. Díky jízdě v klesání se zařazeným šestým převodovým stupněm nedocházelo k velkému brzdnému účinku motoru a jeli jsme s nulovou spotřebou. Výsledná spotřeba 9,8 l/100 km se vzhledem ke konstrukci vozidla a jeho zatížení jevila jako přijatelná.
Ručka ukazatele stavu paliva se však ani po ujetí stovky kilometrů nepohnula. Zpočátku jsme uvažovali o chybném palivoměru, ale příčina se ukázala jiná. Nádrž standardně disponuje obrovským objemem 105 litrů. Nissan tím trumfuje své rivaly a některé dokonce i v případě jejich příplatkově zvětšeném objemu tanku. Další výhodu NV400 se zadním pohonem tvořil standardně dodávaný stabilizační systém ESP, který jsme díky absenci krizových situací nepotřebovali.
Testovaný automobil byl vybaven systémem Nissan Connect, který nás zapípáním upozorňoval na stacionární i pohyblivé radary. Obrazovka navigace byla umístěná až nad čelním sklem pod stropní přihrádkou, což jsme vzhledem k jinému zornému poli řidiče nepovažovali za ideální.