Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy s Audi R8 GT RWD a Audi TT RS Iconic Edition: Poslední symfonie

Michal Dokoupil
Diskuze (0)

Éra spalovacích sporťáků Audi se blíží ke konci. Současné generace R8 a TT odpočítávají poslední měsíce na trhu, jako rozloučení si obě přichystaly limitované edice.

Budoucnost značek koncernu Volkswagen je nalajnovaná jasně, a tak se i sportovní kupé musí chystat na elektrifikaci. Dvě nejsportovnější audi se tak či tak přiblížila ke konci svého životního cyklu a přišel čas loučení. Tentokrát ale kromě generací máváme sbohem také geniálním motorům. Poslední příležitost zaposlouchat se do jejich zvuku nám Audi dalo na okruhu Monteblanco poblíž Sevilly.

Finální, limitovaná edice R8 si jako základ bere variantu RWD, tedy s pohonem pouze zadních kol, a omezuje se pouze na kupé. Desetiválcová bestie se zkratkou GT vznikne celkem ve 333 exemplářích s cenovkou začínající na 5,5 milionu korun. Mezi několika málo zeměmi, kde bude ručně vyráběná limitka dostupná, je i Česká republika, případní zájemci ale mají stejně smůlu. Všechny kusy jsou již dávno zarezervovány. Rozeznatelné jsou už na první pohled díky karbonovému aerokitu, k němuž patří zadní spoiler s uchycením gooseneck, zadní difuzor, přední splitter nebo nástavce prahů.

Video se připravuje ...

Historicky nejvýkonnější audi s pohonem zadních kol si dopřálo stejný kilowattový doping jako verze Quattro Performance, z vidlicového atmosférického desetiválce o objemu 5,2 litru se tak dozadu přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku posílá 456 kW a 565 Nm točivého momentu. V Ingolstadtu se ale více zaměřili na zábavnost. Proto je tu systém Torque Rear, s kterým je prokluz zadních kol kontrolován trakčním systémem ASR. Nabízí sedm přednastavených charakteristik: první s minimem prokluzu, sedmá s maximem.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Michal Dokoupil
Diskuze (0)

Doporučujeme