Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K čemu jsou dobrá aditiva: Aditiva dávají smysl

Svět motorů
Diskuze (68)

Dodatečná aditiva do benzinu a nafty dnes koupíte na každé benzince. Má smysl za ně připlácet? K čemu jsou vlastně dobrá?

Největší zkušenost s dodatečným aditivováním mívají majitelé vznětových aut. Mnozí z nich jsou zvyklí už roky přilévat při každém tankování také pár mililitrů aditiva – nejčastěji v zimním období. „Aditiva zlepšují vlastnosti nafty, snižují bod tuhnutí a tím pádem umožňují bezproblémový start za silných mrazů. Nicméně na trhu je i spousta jiných aditiv, která mají pozitivní vliv na chování motoru,“ říká Lukáš Bělín ze společnosti Motul, prémiového výrobce olejů, maziv a aditiv s historií 165 let.

Upozorňuje na fakt, že aditivace se týká i benzinových motorů – čím novější, tím víc! Ostatně s vlastní řadou aditiv v poslední době přišla i společnost Motul na základě zkoušek v provozu. „Během několika měsíců jsme absolvovali řadu kvalifikovaných testů na vozidlech s různým nájezdem kilometrů v součinnosti s měřicí technikou a stanicemi technické kontroly. Výsledky zejména u benzinových motorů s přímým vstřikování paliva a naftových vybavených filtrem pevných částic vykázaly měřitelné a jasné výsledky,“ říká Lukáš Bělín s dodatkem, že i někteří výrobci motorů dnes oficiálně doporučují čisticí aditiva pro palivové soustavy jako prevenci.

Svět motorů 42/2020 Svět motorů 42/2020

Důkazem, že se aditivum hodí i pro majitele benzinových přímovstřikových motorů, jsou výsledky testu přípravku Motul GDI Clean. Ten má sloužit jako prostředek na prevenci vůči tvorbě úsad na tryskách benzinových motorů s přímým vstřikováním a schopností čistit celý palivový systém potrubí od nádrže až po vlastní vstřikovače. Řízený test na motoru vozu BMW 118i (rok výroby 2009, nájezd 133.380 km) prokázal výrazné zlepšení. „Na počátku motor vykazoval potíže s ustáleným chodem a v určitých režimech značnou ztrátu výkonu. Po demontáži byly zjištěny zanesené vstřikovače,“ vysvětluje Lukáš Bělín s tím, že následně byly opět namontovány a aplikováno aditivum GDI Clean 300 ml do 60 litrů benzinu. Potom vůz najel 415 km v kombinovaném režimu město, mimo město a dálnice. Poté byly vstřikovače znovu demontovány ke kontrole.

Motul Motul

„Mimo zcela patrné vyčištění vstřikovače došlo ke znatelnému vyčištění pístní sekce a jako vedlejší pozitivní efekt i čištění zážehových svíček motoru.

Motul Motul

Správné používání aditiv a přístup k prevenci vozu ze strany uživatele tak může velmi elegantně a nízkonákladově zabezpečit správný chod motoru,“ končí odborník. Další testy probíhají i v Česku a na Slovensku, do konce roku z nich připravujeme závěry.

Chcete víc?

Další informace na app.motul.gat.international. Kompletní sortiment aditiv Motul dostanete nejvýhodněji na e-shopu Intercars.com.

Svět motorů
Diskuze (68)

Doporučujeme

20. 10. 2020 07:55
Re: aditiva jsou jako placebo
Přesně tak.
19. 10. 2020 21:57
Re: aditiva jsou jako placebo
Vidíš, já jsem to zkoušel, už před mnoha lety u dvou benzínových aut, a rozdíly byly jednoznačné. Pokles dlohodobe spotřeby o 5-7%, lepší studené starty (bez VIFu jsem poznal okamžitě dle zvuku a nevyrovnaného chodu při prvním startu), klidnější chod motoru za studena, lepší záběr - posun tak o 150 ot. níže. Podobné zkušenosti měli i kolegové v práci. Ale věřit tomu nemusíš. Od té doby, co to liju do sekačky, nemám problém ji na jaře nakopnout.

Ostatně moje zkušenosti tu najdeš u recenze na jedno z mých aut, kdy jsem zkoušel různé benziny a různá aditiva a rozdíly poznat sly.
19. 10. 2020 19:44
Re: aditiva jsou jako placebo
Počuj co ma spoločné jeden čurin s tým, že je súčasne Slovák??

Radšej brzdi.
19. 10. 2020 19:43
Re: aditiva jsou jako placebo
U nás už je n95 štandardné s e10..

Neboj sa, dockas sa
19. 10. 2020 17:38
Re: aditiva jsou jako placebo
To nevím, 2% mi přijdou málo. Benzina tvrdí, 1/3 firemních zákazníků tankuje do osobních vozů prémiové paliva. I kdyby to byl kec a reálně by to byla 1/10, tak pořád bych řekl že 2% jsou blbost.
Jinak tady jsou přímo vyjádření jednotlivých firem:

Benzina
palivo Verva 100 je 100 oktanový benzín, který neobsahuje žádný biolíh, ale místo něho obsahuje ETBE.

OMV
na čerpacích stanicích OMV lze zakoupit benzin OMV MaxxMotion 100+, který neobsahuje ethanol jakožto biosložku. Tento benzin obsahuje ethylterc.butylether (ETBE), který se z ethanolu vyrábí ale nemá jeho nectnosti, které se v případě ethanolu projevují zejména při delším skladování. ETBE přispívá k vysokému oktanovému číslu benzinu, je s ním zcela kompatibilní ale protože se z bioethanolu vyrábí je považován ze 47% za biosložku.

Shell
Bohužel automobilový benzin s oktanovým číslem 95 bez biosložek v nabídce nemáme.
V případě benzínových paliv norma ČSN EN 228 připouští obsah biosložky v rozmezí 0-5% objemu, s tím, že musí být za kalendářní rok splněno, že z celkového množství prodaných benzínových paliv bude 4,1% objemu právě biosložka. Dosažení tohoto množství se nazývá biomandát.
Všechny daňové subjekty, pohybující se na českém trhu, musí tento biomandát splnit.
Jako alternativu Vám můžeme doporučit náš prémiový produkt V Power Racing (s oktanovým číslem 100), který na místo bioEthanolu obsahuje ETBE (ethyl-tetrabutyl-ether). ETBE je zvyšovač oktanového čísla, který jak jeho název napovídá je vyráběn mimo jiné z bioEthanolu a v souladu s platnou legislativou EU resp. ČR je možné ho po přepočtu fixním koeficientem vykázat jako biosložku, i přesto že výše zmíněným přepracováním se za biosložku v pravém slova smyslu nepovažuje a jeho fyzikálně-chemické vlastnosti jsou od bioEthanolu naprosto odlišné.

Zdroj:
Motorkari.cz