Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K mání je vzácné BMW M5 s V10 a manuální převodovkou. A není ani tak drahé

Jan Zajíc Jan Zajíc 31. 3. 2020 • 10:06
32
22
Zobrazit náhledy (32)
BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5

Určitě víte, že poslední tři generace BMW M5 se v Evropě prodávaly a prodávají výhradně s automatickou převodovkou. Přesto existuje šance, že se dostanete M5 s manuálem, která není stará 16 a více let.

BMW v Evropě naposledy nabízela M5 s ručně řazenou převodovkou v roce 2003, jednalo se o generaci E39. Když pak bavorská automobilka v roce 2005 představila M5 generace E60 (a kombík E61), mimochodem první produkční sedan s vidlicovým desetiválcem na světě, mluvilo se už pouze o automatu.

Přesto v říjnu následujícího roku BMW oznámilo, že manuál nabídne zákazníkům v Severní Americe. Stejná situace se pak ostatně opakovala i s generací F10.

Fungovalo to tak, že pokud si to budoucí vlastník přál, mohl si převodovku s "fofrklackem" vybrat ve volitelné výbavě. Bez příplatku.

A protože se během let našlo několik lidí, kteří dokázali M5 E60 s manuálem dostat ze Severní Ameriky na Starý kontinent, občas na tuto zajímavou verzi narazíte v evropské inzerci. Ale děje se tak docela vzácně.

Aktuálně jsme našli na prodej kousky dva - a jeden z nich je překvapivě docela dostupný. Nejde samozřejmě o nějakou voňavku, ten levnější z obou vozů, vyrobený v roce 2007, má za sebou už 180.616 kilometrů. Podle nizozemského prodejce je auto v původním stavu a všechno funguje. Jen byly lakovány oba nárazníky. K M5 také prý dostanete dokumentaci mapující její historii. Poměrně hezky vypadá i interiér.

A cena? Tenhle bavorák je k mání za 29.500 eur, což podle současného kurzu činí asi 805 tisíc korun. Ano, je to tak o 200 až 300 tisíc korun víc, než kolik stojí M5 s automatem, ale ve srovnání s druhým nabízeným exemplářem je to skutečně zajímavá cena.

Onen druhý kousek, shodou okolností také prodávaný v Nizozemsku, můžete mít totiž za 59.895 eur, tedy za 1,64 milionu korun. Bílý sedan s hnědým interiérem má ovšem najeto "jen" 64.110 km...

Související články

Témata
9. 4. 2020 00:47
disel gate
ten lakýr co stříkal naráznik byl kdo?
1. 4. 2020 15:21
Re: Svezení to bude jistě parádní, ale...
...musím se usmívat, když si představím jak dnes vypadá tehdejší A6 (vyjma solitérního Allroadu), byť tehdejší E-Klasse byla vyjma W124 asi nejhezčím Ečkem všech dob a dal bych ho na stejnou úroveň k divočejší e60.
Jak vypadá tehdejší japonská nebo americká konkurence radši až na výjimky pominu.

Ano, exteriér e60 beru dodnes jako velmi zdařilý počin a to se mi líbila jak e39, tak nástupnická F10. Interiér jedině po FL a ani tam není žádným úžasem, ale třeba vedle jinak moc hezkého vnitřku E s již tehdy pěkně fungujícím rozhraním iDrive.
Avatar - Dinar
1. 4. 2020 14:40
Re: Svezení to bude jistě parádní, ale...
"Jak jde o bmw na auto.cz kritika musí jít stranou". Ale prdlajs. Měls vidět, co jsem psal na net v roce 2003, když ji ukázali. Měl jsem tehdy po sobě dvě E39 a chtěl zase pětku, ale kvůli designu jsem málem koupil hondu legend. Trvalo mi rok, než jsem E60 nějak skousnul a koupil ji. Jen prostě dnes musím před Banglem smeknout, já jsem to tehdy neviděl, on ano, to auto naplnilo do puntíku význam slov futuristický design. Po tehdejším legendu neštěkne pes. ;-)
Avatar - Alf1k
1. 4. 2020 13:18
Re: Svezení to bude jistě parádní, ale...
Na téhle staré 5er je do dnes krásně vidět, že design je věc individuální, přesto jak jde o BMW na auto.cz kritika musí jít stranou ;-)
,,nikdo by se nehádal, že to není loňský model” - respektuju názor, ale i vedle minulé 5er mi to přijde jako špatnej vtip, vedle aktuální nemám slov.
,,vedle akt. modelů konkurence se E60 neztratí” - to opravdu neztratí, tenhle ošklivej ksicht pozná každej na dálku a bohužel bude na českých silnicích ještě dlouho strašit. Interiér nemá s prémií společného nic. Bangleho “vlna” na palubovce vypadá jak výsledek divokého drogového mejdanu, nechápu, jak mu mohl tento výtvor projít. :-[]
Tato M5 má skvělej motor a zvuk, jízdně auto asi taky nezklame. Obyčejné modely se zavřenejma očima dobré ve své době s interiérem nehodným označení prémie ;-)
Avatar - KANKUNEN
1. 4. 2020 11:30
Re: Svezení to bude jistě parádní, ale...
To je přesně. To auto se mi nikdy moc nelíbilo, ale teď po letech musím uznat, že stále není staromódní a umí stále vypadat prémiově. A nejvíc je to poznat na 3er, A4 z tédoby zapadla mezi Astru a Cedník v kombíku, ale 3er uměl prémiově i parkovat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku