K mání je vzácné BMW M5 s V10 a manuální převodovkou. A není ani tak drahé
Určitě víte, že poslední tři generace BMW M5 se v Evropě prodávaly a prodávají výhradně s automatickou převodovkou. Přesto existuje šance, že se dostanete M5 s manuálem, která není stará 16 a více let.
BMW v Evropě naposledy nabízela M5 s ručně řazenou převodovkou v roce 2003, jednalo se o generaci E39. Když pak bavorská automobilka v roce 2005 představila M5 generace E60 (a kombík E61), mimochodem první produkční sedan s vidlicovým desetiválcem na světě, mluvilo se už pouze o automatu.
Přesto v říjnu následujícího roku BMW oznámilo, že manuál nabídne zákazníkům v Severní Americe. Stejná situace se pak ostatně opakovala i s generací F10.
Fungovalo to tak, že pokud si to budoucí vlastník přál, mohl si převodovku s "fofrklackem" vybrat ve volitelné výbavě. Bez příplatku.
A protože se během let našlo několik lidí, kteří dokázali M5 E60 s manuálem dostat ze Severní Ameriky na Starý kontinent, občas na tuto zajímavou verzi narazíte v evropské inzerci. Ale děje se tak docela vzácně.
Aktuálně jsme našli na prodej kousky dva - a jeden z nich je překvapivě docela dostupný. Nejde samozřejmě o nějakou voňavku, ten levnější z obou vozů, vyrobený v roce 2007, má za sebou už 180.616 kilometrů. Podle nizozemského prodejce je auto v původním stavu a všechno funguje. Jen byly lakovány oba nárazníky. K M5 také prý dostanete dokumentaci mapující její historii. Poměrně hezky vypadá i interiér.
A cena? Tenhle bavorák je k mání za 29.500 eur, což podle současného kurzu činí asi 805 tisíc korun. Ano, je to tak o 200 až 300 tisíc korun víc, než kolik stojí M5 s automatem, ale ve srovnání s druhým nabízeným exemplářem je to skutečně zajímavá cena.
Onen druhý kousek, shodou okolností také prodávaný v Nizozemsku, můžete mít totiž za 59.895 eur, tedy za 1,64 milionu korun. Bílý sedan s hnědým interiérem má ovšem najeto "jen" 64.110 km...