K mání je zajímavý Cadillac Catera. Americký Opel Omega pohání 7litrový osmiválec
Přestože se přestal vyrábět v roce 2003, je Opel Omega v Evropě pořád známým autem. Věděli jste ale, že se jako Cadillac Catera prodával také ve Spojených státech amerických?
Evropský Cadillac, nebo chcete-li americký Opel, se vyráběl v Německu a zákazníci si ho mohli koupit 1996 až 2001. K dispozici byla jediná motorizace: třílitrový šestiválec o výkonu 149 kW, spojený se 4stupňovou automatickou převodovkou.
Šlo tedy o největší a nejvýkonnější motor, jaký byl pro Omegu k dispozici - přestože Opel zvažoval i provedení s vidlicovým osmiválcem. Veřejnosti dokonce představil jeho prototyp a chystal se ho uvést do prodeje na podzim roku 2000.
Německá automobilka podle očekávání chtěla využít komponenty svého tehdy mateřského koncernu General Motors, sáhla tedy po V8 typu LS1, který poháněl například Chevrolet Corvette. Nakonec ale k produkci nedošlo, Opel se údajně obával, že motor nevydrží případné dlouhodobé vysoké zatížení na německých dálnicích, které, jak známo, nemají často rychlostní limit.
A tak zůstalo u šestiválce. Jeho přítomnost však minimálně jednoho amerického vlastníka Cadillacu Catera neuspokojovala, proto krátce po pořízení vozu v roce 2001 nechal původní motor vyměnit za 5,7litrový osmiválec LS6 o výkonu nějakých 265 kW. V8 navíc doplnila manuální převodovka.
Nakonec ale majiteli nestačilo ani to, a tak v roce 2002 požádal úpravce Lingenfelter Performance o další změnu. Tentokrát se pod přední kapotu nastěhoval sedmilitrový osmiválec o výkonu 400 kW.
Výrazně vyšší výkon si vyžádal také několik dalších úprav, například na podvozku a u zavěšení, a Opel Caddy dostal i samosvorný diferenciál z Pontiacu GTO a brzdy ze závodní Omegy. Vůz si přitom ponechal poměrně nenápadný vzhled.
Aktuálně je zajímavý sedan na prodej prostřednictvím aukce na webu Bring a Trailer. Údajně je ve velmi dobrém stavu a nájezd odpovídá 67.600 km.