Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Návrat do devadesátek. Na prodej je úžasně zachovalý Opel Omega s V6

Jan Zajíc
Diskuze (20)

Jestli jste dospívali v 90. letech, je možné, že jste snili o tom, že jednou budete vlastnit velký manažerský sedan. Například Opel Omega.

Omega B, vyráběná v letech 1994 až 2003, totiž nabízela několik lákadel. Byla k dispozici s šestiválci, které poháněly zadní kola, k tomu vypadala elegantně a hodnotně. Navíc poskytovala velice slušnou výbavu.

I tak je ale pravděpodobné, že v dalších letech jste na Omegu prostě zapomněli a pořídili si jiné auto. I proto (a také kvůli jistým problémům s korozí) jsou dnes tyto velké Opely poměrně levné ojetiny - a to i s benzinovými šestiválci, jichž se ale v dobrém stavu moc nedochovalo.

Přesto se nedávno jeden moc hezký kousek s 2,5litrovou V6 objevil na prodej. Červená Omega z roku 1998 (údajně po prvním majiteli) najezdila jen 11.620 kilometrů a vypadá, jako by právě vyjela z výrobní linky. Vážně, podívejte se do galerie, je fakt jako nová.

Šestiválec spolupracuje s 4stupňovou automatickou převodovkou a dává 125 kW. Opel se díky tomu rozjede až na 220 km/h.

V interiéru najdeme dřevěné dekory, semišové čalounění, elektricky ovládaná okna nebo třeba digitální informační displej vedle přístrojového štítu. A cena? Německý prodejce žádá 10.900 eur, tedy asi 280 tisíc korun.

Jan Zajíc
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
14. 8. 2019 14:38
Omega
Mali sme ho davno vo firme, aj ked to mozno bola este ta predchadzajuca verzia.
Jazdilo to paradne, bolo to celkom nizke, velke, kozene, pohodlne sedacky. Len uz to zralo olej a manual nebol moc presny.
Motor uplne sametovy, linearny tah, hladky beh. Myslim, ze to bol 2.6 benzin.
A tu sa to zase porovnava s nejakymi turboXY. Preboha preco ? Ako to vobec niekomu napadne. Tu je to myslenie tak zdeformovane, ze to uz je neuveritelne.
14. 8. 2019 11:38
Re: Opel
Měl jsem první Omegu a ta rezla taky, protože to byl prostě úplně normální klump. Bratr měl dvojkové Scorpio a rezlo taky. V té době stály dieselové motory za nic, takže je skoro nikdo nekupoval. Já jsem změnu zaregistroval až okolo roku 2004, kdy jsem měl MB E 320 v benzínu a vyzkoušel jsem 320 CDI ... Dneska každý 2.0 diesel 4-válec jede s velkým autem podobně nebo i daleko lépe, než jezdil třeba v článku zmiňovaný 2.5 litr.
Avatar - lamal
14. 8. 2019 10:16
Re: to boli casy
Presne tak ... vsetko to plati z pohladu vikendoveho auta (zabava) Uz len z hladiska bezpecnosti nema take auto vyznam pre vsetky prilezitosti.
Avatar - CountachSV
14. 8. 2019 09:04
Kočár pro radost
Krasavice s pohodlným svezením. V této konfiguraci i barvě jsem ji měl před mnoha lety vyhlídlou, jako svůj sen. Ještě jsem se snažil sehnat OC MV6. Nakonec mi osud postavil do cesty E34 525i a bylo vymalováno. Takovej zvuk Omega nabídnout neuměla, byl to především pohodlný osobní přepravník.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2019 08:22
Re: to boli casy
Rozumím ti, jak to myslíš, ale já tím spíš chci říct, že hodně lidí vzpomíná na tato auta s láskou a až vysněnou dokonalostí proti dnešním "ekokrámům plných elektroniky", ale v porovnání s moderní třeba s aktuální Insignií bych si Omegu nikdy nevybral jako hlaví auto. Onehdá jsem to tady psal, svezl jsem se takto v legendě, poprvé po hrozně dlouhé době a taky poprvé jako řidič a to s E46 323i s R6 125kw a i když to auto mělo něco do sebe a hrozně bych takové auto na víkendy chtěl, moderní dvoulitrová nafta by nebyla o nic horší, spíš si jsem jiste, že by mu i ujela a to nemluvím o turbobenzínu :)

Na víkend s Omegou na výlet? Určitě ano :) Ale v garáži ještě moderní auto...