Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kabiny Renault Trucks C a K: Prostor

Ladislav Černý
Diskuze (1)
Budky řidiče pro nová stavební vozidla Renault Trucks Euro 6 se nacházejí ve čtyřech verzích. Řady C a K mají odlišnou nabídku.

Automobily francouzského výrobce do terénu se dělí na lehčí typ C a extrémní K, který nahradil řadu Kerax a převzal od ní pro svůj název první písmeno. Nástupci Premia Lander a již zmíněného Keraxu však přišli v úplně jiném provedení s motory Euro 6. Modely C a K jsou vybaveny novým mechanickým a pneumatickým odpružením kabin, které má výrazným způsobem zlepšit pohodlí během řízení.

Čtyři a dva

Typ do lehčího terénu C lze získat ve čtyřech specifikacích budek řidiče. Základ tvoří krátká denní kabina se standardní střechou a pochopitelně bez lůžka. Více prostoru v podélném směru nabízí Night&Day Cab s jedním lůžkem pro příležitostné přespání a značnými odkládacími prostory. Zůstává standardní výška střechy. Spací budka (Sleeper Cab) s jednou postelí disponuje zvýšenou střechou, aby měl řidič při několikadenním pobytu ve vozidle dostatek místa pro pohodlný pohyb. Do modelů řady C s šířkou kabiny 2,5 metru a modelů řady K jsou dodávána nová rozkládací lůžka slibující lepší komfort. Specialitu typu C do lehčího terénu tvoří Global Cab, která představuje střední kabinu se šířkou 2,3 metru. Přístup do vozidla je pohodlný pouze po dvou schůdcích. Terénní speciál K do náročných podmínek nabízí krátkou denní kabinu nebo hlubokou budku s jedním lůžkem a standardní výškou střechy (Night&Day Cab).

Trojí přístup

Vstup do budek řady C a K s šířkou 2,5 metru se děje po třech schodech. Verze K s pohonem všech kol a zvýšeným podvozkem používá čtyři schůdky. U kabin vybavených ocelovým nárazníkem je dodáván pružný první schůdek odolný vůči nárazům. Další zlepšení podmínek řidiče spočívá ve zvětšení úhlu otvírání dveří na 85°. Obdržely pevnější konstrukci a hluk při jejich uzavírání je příjemně utlumený.

Kabiny mohou být volitelně vybaveny nezávislým vytápěním s rovnoměrnou distribucí vzduchu a lepenými skly s tloušťkou pět milimetrů. Ty zajišťují vysokou úroveň tepelné a zvukové izolace, kterou ocení řidiči zejména při pobytu na hlučných stavbách.

Jako v dálkových tahačích

Kabiny řady C o šířce 2,5 metru a budky řady K nabízejí téměř stejnou úroveň komfortu jako kabiny dálkové modelové řady. Ve srovnání s předchůdci jsou prostornější. Velkou výhodu zejména při delším pobytu ve vozidle představuje tunel motoru snížený na 200 mm.

Přístrojová deska byla podrobena mnoha ergonomickým zkouškám. Obklopuje řidiče a umožňuje mu snadno dosáhnout na všechny důležité ovládací prvky. Na místě řidiče jsme si pochvalovali velký sedmipalcový displej s vysokým rozlišením, který velmi jednoduchým a názorným způsobem zobrazuje informace o stavu vozidla. V současnosti současnosti jde o největší informační panel v automobilech stavební řady.

Zaměřeno na řidiče

Ergonomický, všestranně stavitelný volant a možnost úpravy sedadla v podélném rozsahu dvacet centimetrů umožňují řidiči nalezení správné pozice. Odpružené, vyhřívané a klimatizované sedačky dostaly nastavitelnou opěrku hlavy a seřizování tuhosti bederní opěrky. Sedadla byla navržena speciálně pro Renault Trucks společností Recaro.

Červené bezpečnostní pásy tvoří výrazný prvek vozidel nové modelové řady Renault Trucks, čímž výrobce dal najevo důraz na bezpečnost řidiče během jízdy a nutnost připoutat se.

Zlepšení doznal nejen přístup do kabiny, ale i k nástavbě. Přibyl boční schůdek, s jehož pomocí může řidič zkontrolovat náklad v korbě. Přístup nahoru za budku je zabezpečen instalací dvou madel umístěných na střeše a na zadní straně kabiny. Nechybějí ani schůdky s protiskluzovou úpravou umožňující snadný přístup k čelnímu sklu a jeho očistě. Řady C a K rovněž disponují úložným prostorem přístupným z exteriéru i interiéru vozidla, aby nakládání a vykládání těžkých zavazadel nezpůsobovalo přílišnou námahu.

Ovládací prvky

Všechny důležité členy jako například madlo automatické elektrické parkovací brzdy, zapínání uzávěrek diferenciálů, režimy automatizované převodovky Optidriver a tlačítko fixace otáček motoru pro pohodlnou jízdu přes výmoly mají ergonomické umístění. Řidič má také při ruce otočné ovládací prvky umožňující nastavení tempomatu, omezovače rychlosti a dalších funkcí.

Jednotný základ

Vozidla dálkové i stavební modelové řady disponují identickou kabinou nové koncepce. Jednotná budka stavebních vozidel snižuje Renaultu Trucks výrobní náklady a nabízí řidičům veškerý komfort silničního vozidla, zejména pak ve srovnání s předchůdci více vnitřního prostoru a nižší schod nad motorem. Unifikace budky má také velký vliv na zkrácení času k případné opravě a dostupnost náhradních dílů.

Pro dopravce pracujícího v pestré rozvážce lehkých materiálů byla u řady C připravena kabina se šířkou 2,3 metru, která nabízí řidiči lepší výhled z vozidla a usnadňuje mu časté vystupování a nastupování do vozidla.

Ladislav Černý
Diskuze (1)
Avatar - jozephko
20. 4. 2014 19:57
Škaredé káčatko medzi truckmi
Súčasné trucky majú veľmi pekný dizajn - aj v exteriéri aj v interiéri. Palubky pripomínajú luxusné limuzíny.
Výnimkou potvrdzujúcou pravidlo je asi tento Renault. Na ňom nevidím nič atraktívne. Ešte aj tie pásy musel zoškliviť červenou farbou. A vrcholom je alkoholtester a vojenská kaki zelená farba.