Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Karavanem na dovolenou? České kempy na ně nejsou připraveny, tvrdí expert

ČTK ČTK 9. 11. 2019 • 08:31
48
4
Zobrazit náhledy (48)
Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI Volkswagen California Ocean 2.0 TDI

Podle experta se řada karavanistů ze zahraničí České republice vyhýbá a jezdí raději do zemí, které jsou na dovolenou v karavanu připraveny lépe.

Řada českých kempů se podle předsedy Sdružení dovozců obytných vozidel OSCAR Jana Bízika ještě nepřizpůsobila současným požadavkům karavanistů. Proto se jim mnozí vyhýbají a jezdí do zemí, kde jsou služby lepší. Stejně tak se jim ve větší míře vyhýbají i zahraniční karavanisté, které navíc odrazuje stav českých dálnic a vysoké poplatky v případě, že mají obytný vůz těžší než 3,5 tuny, řekl Bízik v rozhovoru pro ČTK.

Karavaning přitom podle něj skrývá stále velký potenciál jako zdroj příjmů z turistického ruchu. "Podle německé studie je jeho podíl na příjmech z turistického ruchu v Česku 12 procent. Mezi zeměmi bývalého východního bloku jsme tak v žebříčku na druhém místě. Ale když jsem se snažil mluvit s lidmi z ministerstva pro místní rozvoj, tak mi řekli, že je to minoritní záležitost a že je to nezajímá. Přitom jde o miliardy korun, které by u nás mohli zahraniční turisté utratit. Jedná se často o bohatší turisty, kteří mají zájem Česko poznávat a zůstávají tu více dnů," řekl Bízik.

Služby jsou však podle něj stále horší než v západní Evropě. "Kempy vznikaly za socialismu a mnoho z nich nabízí zázemí prakticky stejné jako tehdy. Samozřejmě se našli někteří, kteří pochopili, co je potřeba, a renovují a nabízejí nová zařízení i služby," řekl Bízik. Podle něj ale prozření přišlo relativně pozdě a ještě dlouho potrvá, než se kempy dostanou na úroveň západoevropských.

Samozřejmostí je dnes podle něj samostatné místo ohraničené živým plotem, přípojka na elektřinu, pitnou vodu a odvod splaškové vody, moderní kuchyňky, sušárny či služby pro děti. "Rodiče hledají mělkou vodu, pískoviště, herny. A jelikož Češi už procestovali zahraničí, tak vědí, jaké služby mohou dostat, a chtějí je i v Česku," řekl Bízik. Češi tak často jezdí například do Maďarska, kde v lázeňských oblastech nacházejí velmi dobré služby, oblíbené je pro karavanisty také Chorvatsko.

Příjezd zahraničních turistů s karavany kromě úrovně služeb omezuje i dopravní dostupnost. Problémem je jak kvalita silnic a dálnic, tak cena mýtného. "Nedává logiku, aby obytné auto platilo stejné mýto jako čtyřicetitunový kamion. Jen za cestu z Prahy do Břeclavi na hranice takové auto zaplatí 2000 korun. A v pátek odpoledne, kdy rodiny často vyrážejí, je to ještě o polovinu dražší," řekl Bízik.

Zmínil také, že vedle letních kempů se začíná prosazovat trend zimních kempů, které mají tradici v Alpách v Rakousku a v Itálii. "Říkám, že lepší než karavan zazimovat je postavit jej do zimního kempu a jezdit do něj na hory jako na chatu. V Česku už jsou takové kempy například v Krkonoších či Orlických horách," zmínil Bízik.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: za vodou
| 10. 11. 2019
Pochybuju že to někdo změní. To by s karavany museli úředníci sami jezdit, jinak je to asi zajímat nebude
Re: Re: za vodou
| 10. 11. 2019
K vybaveni Českych kempu je zbytecne cokoliv dodavat.Ale,co se tyče obytnych vozidel na 3.5 t. to je ostuda cele EU. Jezdime se soupravou auto+karavan souprava nad 3.5t tak za to platim v Řecku a Italii mytne,jako 40 ti tumovy kamion v prepočtu až 8.- kč/km. U načich dousedu v Polsku Ostrava - Drazdany 400.-kc. a na Slovensku 2ks. dalnicni znamku 20E. i na treba kousek dalnice do tater na 7dnu. Mnoho let se diskutuje o kategorii "Rekreacni vozidla" bez vahoveho omezeni.
Nic proti placeni dalnic,ale my karavaniste proste nejsme komercni dopravci s kamiony. Podivejme se v Nemecku na podil karavanu do 3.5t a nad 3.5. t. Ty vetsi vedou ale u nas jeko kamiony, bohuzel. A karavaning v USA, o tom si muzeme nechat jen zdat. Tam radeji ani nejezdit,asi bych se uz do Evropy nevratil. Chvala EU.
Muze to uz konecne nekdo zmenit?
Avatar - CICERO
Re: za vodou
| 9. 11. 2019
no většinou letadlem... jsi Greten? jsi, budeš bulet a nakonec se utopíš ve slané vodě.........
za vodou
| 9. 11. 2019
No, taky sem kdysi chtel cestovat. Jenze pak sem videl jak se cestuje po spojenych statech a bylo mi z toho do breku.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku