Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kdo nabízí nejlepší asistenty řízení? Tesla skončila překvapivě druhá

Cadillac Escalade Super Cruise
Cadillac Escalade Super Cruise
Cadillac Escalade Super Cruise
Cadillac Escalade Super Cruise
15 Fotogalerie
Diskuze (10)

Automobilka Tesla sice není jediná, kdo nabízí sofistikované systémy autonomního řízení, přesto patřila v očích mnoha z nás k těm nejznámějším a dost možná nejúspěšnější. Test spotřebitelského magazínu Consumer Reports má ale jiného šampiona.

Asistenční systémy řízení, které dnes nabízí funkce částečně autonomní jízdy, se stávají stále sofistikovanější a především častější výbavou moderních automobilů. A i když se k nim mnozí řidiči staví nedůvěřivě či pohrdavě, do budoucna budou nejspíš mít stále větší vliv na naši každodenní mobilitu. Nabízí se proto otázka, která automobilka zatím tento systém zatím zvládá nejlépe.

Tuto otázku si nedávno položili kolegové ze spotřebitelského magazínu Consumer Reports, kteří připravili velkou srovnávací studii. Ta byla realizována na 327 akrovém okruhu Auto Test Center od června do září tohoto roku a celkem během ní bylo otestování 17 různých systémů automobilek z celého světa.

Všechny systémy se přitom musely podrobit testům v celkem pěti kategoriích: schopnosti a výkon, udržování řidiče v pozoru, jednoduchost používání, jasná indikace kdy je systém bezpečné použít a reakce na nereagujícího řidiče. A výsledky?

Na prvním místě skončil systém Cadillac Super Cruise v modelu CT6, který zvítězil ve třech z pěti kategorií: udržování řidiče v pozoru, jasná indikace bezpečného použití systému a nereagující řidič. Slavný systém Tesla Autopilot v Modelu Y zvítězil ve zbylých dvou kategoriích (schopnosti a výkon & jednoduchost používání), čímž si vysloužil druhé místo.

Video placeholder
Systém Cadillac Super Cruise • Zdroj: Cadillac

Na třetí pozici skončil systém Co-Pilot 360 (testovaný v Lincolnu Corsair), který používá automobilka Ford v modelech značek Lincoln a Ford. Z evropských automobilek se nejlépe umístila Audi se systémem Pre Sense v modelu e-Tron, která skončila na čtvrtém místě, a pátá skončila automobilka Hyundai se systémy Hyundai Smart Sense a Kia Drive Wise (testováno ve voze Hyundai Palisade).

A zatímco první Cadillac měl 69 bodů a druhá Tesla 57 bodů, na posledním místě skončil s pouhými 27 body systém Mazda I-Activsense testovaný v modely Mazda CX-30.

Magazín Consumer Reports ovšem ve svých závěrech zdůrazňuje, že zatím žádný z testovaných systémů nedokáže kompletně převzít řízení a odvézt člověka z bodu A do bodu B bez jeho zásahu. Automobilkám pak připomíná, že s širšími schopnostmi asistenčních systémů roste i riziko, že se lidé budou snažit používat systém jako plně funkční systém autonomního řízení.

I proto byl brán velký důraz na monitorovací systémy, které kontrolují samotného řidiče a jeho pozornost nebo sledování provozu. V případě krizových situací, které se zkrátka někdy mohou stát, totiž řidič musí být schopen převzít řízení a pomoci technice.

Vstoupit do diskuze (10)