Nový systém Ford Co-Pilot slibuje pohodlné hands-free cestování
Technologický balík asistenčních systémů Ford Co-Pilot by se měl brzy rozrůst o funkci Active Drive Assist, která nabídne pohodlné cestování po vybraných dálnicích bez rukou na volantu.
Nabídka asistenčních systémů a technologií Ford Co-Pilot 360 by se měla již v příštím roce rozrůst o nový asistent ADA (Active Driver Assist), který umožní řidičům pohodlně křižovat severoamerické dálnice bez nutnosti mít ruce na volantu.
Podle automobilky je systém Active Drive Assist další evolucí inteligentního tempomatu (Intelligeng Active Cruise Control) a systému pro jízdu středem pruhu (Lane Centering). Tyto systémy ovšem doplňuje ještě kamera v interiéru, která bude neustále sledovat pohled řidiče. A zvládne to dokonce i přes sluneční brýle.
Schopnost vozu sledovat pohled řidiče je totiž pro celý systém klíčová. „Představení systému Active Drive Assist s kamerou sledující řidiče dává perfektní smysl, protože vozidlo pomáhá zmírnit stres a zátěž při řízení, ale stále vám nechává plnou kontrolu,“ komentoval systém Hau Thai-Tang, vedoucí produktového vývoje značky Ford.
„Pokud se přestanete soustředit na silnici před vámi, Active Drive Assist vás automaticky varuje a potenciálně zpomalí vůz, dokud se opět nezačnete soustředit,“ dodává Tang.
Pokud ovšem řidič sleduje provoz před autem, pak může klidně pustit volant a užívat si jízdu na vybraných úsecích silnic a dálnic. Vybrané úseky přitom musí mít oddělené pruhy a hlavně musí být předem zmapovány, na čemž Ford nyní aktivně pracuje.
V současnosti už by ovšem mělo být zmapováno přes 100.000 mil (161.000 km) silnic v 50 státech USA a Kanadě, což by mělo severoamerickým řidičům poskytnout dostatek svobody. Jak ostatně dodává web Motor1, v USA je pouze 47.000 mil mezistátního dálničního systému.
Nový Active Drive Assist bude dostupným příslušenstvím v rámci balíčku Ford Co-Pilot360 Active 2.0 Prep Package, určeném nejprve pro elektrický crossover Mustang Mach-e.
Standardní balíček bude obsahovat nezbytný hardware, včetně kamery, radaru a senzorů, zatímco software pro hands-free řízení, tedy bez rukou na volantu, si zákazník bude muset dokoupit buď u dealera, nebo prostřednictvím bezdrátové aktualizace. Ta by měla být dostupná zhruba od třetího čtvrtletí příštího roku.
Automobilka navíc upozorňuje, že systém nepůjde snadno zneužít (čímž zřejmě nepřímo naráží na systém Tesla Autopilot a další konkurenci). Funkce ADA by měla nabízet hands-free řízení „tak dlouho, dokud kamera namířená na řidiče dokáže sledovat polohu hlavy a očí, namísto spoléhání se na pozornost řidiče pouze prostřednictvím stisknutého volantu, jak to dělají jiné systémy,“ uvádí Ford.