Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový systém Ford Co-Pilot slibuje pohodlné hands-free cestování

Ondřej Mára Ondřej Mára 20. 6. 2020 • 02:44
30
7
Zobrazit náhledy (30)
Road Edge Detection Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E

Technologický balík asistenčních systémů Ford Co-Pilot by se měl brzy rozrůst o funkci Active Drive Assist, která nabídne pohodlné cestování po vybraných dálnicích bez rukou na volantu.

Nabídka asistenčních systémů a technologií Ford Co-Pilot 360 by se měla již v příštím roce rozrůst o nový asistent ADA (Active Driver Assist), který umožní řidičům pohodlně křižovat severoamerické dálnice bez nutnosti mít ruce na volantu.

Podle automobilky je systém Active Drive Assist další evolucí inteligentního tempomatu (Intelligeng Active Cruise Control) a systému pro jízdu středem pruhu (Lane Centering). Tyto systémy ovšem doplňuje ještě kamera v interiéru, která bude neustále sledovat pohled řidiče. A zvládne to dokonce i přes sluneční brýle.

Schopnost vozu sledovat pohled řidiče je totiž pro celý systém klíčová. „Představení systému Active Drive Assist s kamerou sledující řidiče dává perfektní smysl, protože vozidlo pomáhá zmírnit stres a zátěž při řízení, ale stále vám nechává plnou kontrolu,“ komentoval systém Hau Thai-Tang, vedoucí produktového vývoje značky Ford.

Pokud se přestanete soustředit na silnici před vámi, Active Drive Assist vás automaticky varuje a potenciálně zpomalí vůz, dokud se opět nezačnete soustředit,“ dodává Tang.

video

Pokud ovšem řidič sleduje provoz před autem, pak může klidně pustit volant a užívat si jízdu na vybraných úsecích silnic a dálnic. Vybrané úseky přitom musí mít oddělené pruhy a hlavně musí být předem zmapovány, na čemž Ford nyní aktivně pracuje.

V současnosti už by ovšem mělo být zmapováno přes 100.000 mil (161.000 km) silnic v 50 státech USA a Kanadě, což by mělo severoamerickým řidičům poskytnout dostatek svobody. Jak ostatně dodává web Motor1, v USA je pouze 47.000 mil mezistátního dálničního systému.

Nový Active Drive Assist bude dostupným příslušenstvím v rámci balíčku Ford  Co-Pilot360 Active 2.0 Prep Package, určeném nejprve pro elektrický crossover Mustang Mach-e.

Standardní balíček bude obsahovat nezbytný hardware, včetně kamery, radaru a senzorů, zatímco software pro hands-free řízení, tedy bez rukou na volantu, si zákazník bude muset dokoupit buď u dealera, nebo prostřednictvím bezdrátové aktualizace. Ta by měla být dostupná zhruba od třetího čtvrtletí příštího roku.

Automobilka navíc upozorňuje, že systém nepůjde snadno zneužít (čímž zřejmě nepřímo naráží na systém Tesla Autopilot a další konkurenci). Funkce ADA by měla nabízet hands-free řízení „tak dlouho, dokud kamera namířená na řidiče dokáže sledovat polohu hlavy a očí, namísto spoléhání se na pozornost řidiče pouze prostřednictvím stisknutého volantu, jak to dělají jiné systémy,“ uvádí Ford.

Související články

Témata
Avatar - Mikesus
21. 6. 2020 20:39
Re: První vlaštovky
Já to třeba chápu při jízdě na dálnici. Pokud jede každý jak má tak v pohodě, ale jakmile se objeví levoproudaři, le*** nebo kamioňáci, co ti to pošlou před auto, to mne opravdu nebaví.
Jen nevím, jak si s těmito situacemi daný systém poradí
20. 6. 2020 22:00
Re: První vlaštovky
A kde jsem zmínil něco o tom, že auta nemám rád? Já nemám rád řízení.
Avatar - fostek
20. 6. 2020 21:14
Re: První vlaštovky
Tvůj postoj ka autům ia řízení naprosto respektuju.
Ale moc nechápu, proč teda chodíš na web o autech a primárně pro lidi, co mají auta rádi.
Vůbec to nemyslím konfrontačně nebo osobně (a že to umím :) ) ale prostě to fakt jako nemůžu pochopit.
20. 6. 2020 17:30
Re: První vlaštovky
Vlakem samozřejmě jezdím, ale on jaksi nevyjíždí z místa bydliště, nejezdí na obchodní schůzky, do obchodu, do školy, atd víš?
Možná to nechápeš, ale ne každý je multimilionář, aby měl k dispozici od rána do večera řidiče.
Bohužel já auto potřebuju i když mě nebaví ho řídit a je to pro mě zcela ztracený čas. Místo abych cca 2 hodiny denně využil ke smysluplnějším činnostem, tak je protočím volantem a prošlapu pedálama.
20. 6. 2020 13:29
Re: První vlaštovky
a co tak ist vlakom alebo zaplatit si vodica?
ked nechces soferovat alebo ta to nebavi, nik ta nenuti.
cesty budu prazdnejsie a bezpecnejsie :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku