Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ke Mai Luo: Camaro pro Čínu

David Bureš
Diskuze (2)
Výslovnost slova Camaro je pro Číňany moc složitá, a proto dostane tento muslecar speciální čínský název.

Dubnový autosalon v Šanghaji se stane místem čínské premiéry Chevroletu Camaro. Na čínském trhu se však bude tento muslecar prodávat pod označením Ke Mai Luo. Automobilka nevysvětlila, co toto označení znamená, Chevrolet Ke Mai Luo nicméně má být pro Číňany snáze vyslovitelné než Chevrolet Camaro.

Chevrolet Ke Mai Luo se stane nejdražším modelem značky na čínském trhu, cena vozu s 3,6litrovou V6 byla stanovena na 500.000 čínských juanů (v přepočtu cca 1.500.000,- Kč). Dosud byl v Číně nejdražším modelem Chevroletu crossover Captiva s cenovkou 225.000 juanů. Ke Mai Luo pak bude asi desetkrát dražší než sedan Chevrolet Sail, základní model, speciálně určený pro Čínu.

Prodej sportovních a luxusních aut v Číně stále roste mamutími skoky. V oblibě jsou především vozy evropských značek, Chevrolet přesto doufá, že americký muslecar s výrazným zjevem bude pro čínské zákazníky vítaným zpestřením.

Pátá generace Chevroletu Camaro se vyrábí od roku 2009, kdy se stala svým retro vzhledem odpovědí koncernu General Motors na reinkarnaci slavných modelů Ford Mustang a Dodge Challenger.

Základní motorizací je vidlicový šestiválec 3,6 litru s přímým vstřikováním paliva. Motor dosahuje výkonu 227 kW, točivý moment má maximální hodnotu 370 Nm. Šestiválec je k dostání s manuální převodovkou Aisin-Warner AY6, za příplatek je i automat Hydra-Matic 6L50.

Osmiválce zastupují dvě pohonné jednotky s technologií odpojování válců. Motor 6,2 LS3, který je známý také z modelu Corvette, má výkon 318 kW v 5900 min-1 a nejvyšší točivý moment 569 Nm v 4600 min-1.

Od LS3 je odvozený nový motor 6,2 L99 s výkonem 298 kW v 5900 min-1 a točivým momentem 556 Nm v 4300 min-1. Jeho výkon přenáší na zadní kola automatická převodovka Hydra-Matic 6L80.

Vedle kupé se od letošního ledna rovněž vyrábí Camaro Convertible, které kopíruje jeho nabídku motorů. Nejlehčí šestiválcové Camaro Convertible váží 1808 kg.

Na letošním autosalonu v Chicagu se pak představila vrcholná verze Camaro ZL1, poháněna celohliníkovým 6,2litrovým osmiválcem přeplňovaným kompresorem. Motor LSA 6,2 l je naladěn na výkon 410 kW (557 k) při 6100 min-1 a točivý moment 745 Nm při 3800 min-1.

Karoserie ZL1 se od ostatních provedení Camara liší především díky nově navrženému přednímu nárazníku a nové hliníkové kapotě motoru, jejíž střední část s výdechy vzduchu je z karbonu. Na zádi je nový spoiler a přepracovaný nárazník, pod nímž jsou umístěny dva páry výfukových koncovek.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - gld
23. 3. 2011 13:14
Re: 1.april a foneticke hratky za 500
[odkaz]