Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kenworth C500 je stroj pro opravdu těžkou práci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Severoamerický výrobce nákladních vozidel Kenworth má skutečně pestrou paletu modelových řad, z nichž k těm nejzajímavějším patří C500.

Kenworth Truck Company, která byla založena v roce 1923, patří k nejslavnějším a zároveň nejprestižnějším výrobcům středních a těžkých nákladních automobilů. Tradiční severoamerické značka je od roku 1945 součástí koncernu PACCAR.

Současná nabídka této značky zahrnuje celkem dvanáct modelových řad, z nichž dvě vycházejí z evropského modelu DAF LF a to včetně jeho kabiny, zatímco zbývající jsou výsledky vlastního vývoje.

K nejtradičnějším zástupcům značky Kenworth v současnosti vedle vozidel řady W900, využívaných především v roli tahačů pro dálkovou silniční dopravu, patří modelová řada C500, jejíž využití je skutečně velmi pestré. Velmi často jsou vozidla této řady nasazena ve stavebnictví, v dolech, jako tahače nadměrných nákladů nebo australských autovlaků.

      

Kenworth C500 je věrný tradičnímu designu i konstrukci severoamerických těžkých nákladních vozidel, což znamená, že využívá žebřinový rám v kombinaci s tuhými nápravami a kabinu řidiče má posunutu za pohonnou jednotku.

Zákazníci mají u této modelové řady široké možnosti výběru konfigurací podvozků. Standardem jsou provedení 6x4, ale vedle nich figurují v nabídce i verze 8x4, 8x8 nebo i 10x6. Pozornost pak přitahují i verze s vyšší světlou výškou pro nasazení v náročnějším terénu.

Kenworth nabízel a stále nabízí pro vozidla řady C500 skutečně pestrou paletu pohonných jednotek. Pod kapotou těchto těžkých nákladních automobilů lze nejčastěji narazit na motory značek Caterpillar, Cummins a Detroit Diesel, jejichž výkony se mohou pohybovat kolem 441 KW.

Kromě širokého výběru konfigurací podvozků a pohonných jednotek nabízí Kenworth u modelové řady C500 i možnost výběru z několika provedení kabiny řidiče, od krátké denní přes prodlouženou denní až po 38” AeroCab FlatTop Sleeper s komfortní obytnou nástavbou. Pod označením C500 K pak v nabídce figurovala i bezkapotová kabina, usazená nad přední nápravou a motorem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)