Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kenworth T680: Nová modelová řada

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Mezi největší letošní novinky v nabídce společnosti Kenworth patří nová řada tahačů s označením T680.

Severoamerický výrobce nákladních vozidel Kenworth patří stejně jako Peterbilt pod křídla koncernu PACCAR. Nová řada tahačů Kenworth T680 je spolu se sesterským Peterbiltem 579 výsledkem čtyřletého vývoje s rozpočtem 400 milionů dolarů.

Kenworth T680 je dalším členem rodiny aerodynamických tahačů amerického výrobce a v nabídce doplňuje řady T700 a T660. Stejně jako Peterbilt 579 má i T680 tradiční koncepci severoamerických tahačů s kabinou řidiče umístěnou za motorem. Při vývoji byl kladen velký důraz na aerodynamiku a podle materiálů společnosti Kenworth je T680 nejaerodynamičtějším modelem v její historii.

Při vývoji nového Kenworthu byl pro dosažení co nejlepšího obtékání vzduchu kolem kabiny využit vedle počítačových simulací i aerodynamický tunel. Kabina T680 z lisovaných hliníkových plechů je k dispozici v krátkém denním provedením nebo ve spací verzi s rozšířenou nástavbou se zvýšenou střechou.

Stejně jako Peterbilt i Kenworth při vývoji interiéru konzultoval jeho provedení se stovkami profesionálních řidičů. Ti se tak do jisté míry podíleli na jeho designu i ergonomii. Zákazníci mohou u T680 volit ze dvou provedení interiéru označených Vantage a Diamond VIT.

Pro všechny verze T680 je standardem volant stavitelný ve dvou osách a nová sedadla, která mohou mít vedle výšky, sklonu opěradla a bederní opěrky stavitelné i boční vedení, odpružení, vytápění a odvětrávání.

Především kabina se spací nástavbou má nabídnout řadu úložných prostor včetně velké šatní skříně a standardem pro verzi Diamond VIT je mimo jiné lednice, mikrovlnná trouba, 23palcová plochá obrazovka a DVD přehrávač.

Vnitřní osvětlení v kabině i spací nástavbě zajišťují světelné diody a standardem pro obě kabiny je automatická klimatizace. Práci řidiče může usnadnit navigační systém Kenworth NavPlus se sedmipalcovou barevnou a dotykovou obrazovkou na palubní desce.

K pohonu Kenworthu T680 slouží 12,9litrový šestiválcový vznětový motor PACCAR MX s výkonem od 280 kW (380 k) do 357 kW (485 k) a točivým momentem od 1966 do 2373 Nm.

K dispozici jsou rovněž 15litrové motory Cummins ISX 15 s výkony 294 až 441 kW (400 až 600 k) a točivými momenty 1966 až 2779 Nm. S motorem mohou spolupracovat manuální nebo automatické převodovky Eaton.

Kenworth krátce po premiéře modelové řady T680 na letošním veletrhu Mid-America Trucking Show v Louisville v Kentucky oznámil, že má objednávku na 1000 těchto nových tahačů se spací kabinou a nejvýkonnější verzí motorů PACCAR MX od společnosti TransAm Trucking.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - Barrichello
14. 5. 2012 14:41
No každopádně
je to zajímavé, trošku zvláštní těmi světly, blatníky a tou kapotou, no ale pořád je to evoluce klasických tvarů. Výbava famozní, motory klasika :yes: :yes:
Avatar - jozephko
13. 5. 2012 12:11
Pripomína mi medveďa Yogiho
Nemôžem si pomôcť, ale tento nový truck (hlavne verzia s krátkou kabínou) mi pripomína medveďa Yogiho.
13. 5. 2012 01:08
karikatura ???
Ja neviem, kde tam vidis miniaturne kolecka ? Kola su standardne pre vsetky trucky, akurat ten truck je obrovsky a tak sa mozu zdat mensie. Je pravdou ze Kenworthy maju tu prednu kapotu fakt vytiahnutu do vysky co mi vzdy prekazalo a preto som si na nich nikdy nezvykol. Ale komfort a motory maju fakt paradne. Europske trucky vyzeraju v porovnani s americkymi ako male auticka. Nikdy som svojho trucka nemeral, no na dlzku je vacsi asi o 2 az 3 metre (teda ten normalny size), nez europsky. Kabina vodica ma na vysku min. 2,5 metra - to iba odhadujem, kedze ak sa v nej postavim a naciahnem ruku tak sa nemozem dotknut stropu. Komfort pre vodica je neporovnatelny s tym co ponukaju europski vyrobcovia. Pravdou je vsak, ze v europe je vsetko ovela mensie a klasicke ameriky by tam so svojou velkostou asi mali problemy.
12. 5. 2012 16:28
No já nevím
to už je docela taková karikatura na truck. Aneb když ohromná kapota, tak to ještě podtrhnout miniaturními kolečky... a ten "paví ocas" co se dme nad kabinou..no já nevím :-(