Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cadenza (VG): Koncept velkého sedanu KND-5 dostal sériovou podobu

Diskuze (10)
První oficiální fotografie odhalily, že nový sedan Kia Cadenza (dosud známý pod kódem VG), bude věrně sledovat linie konceptu KND-5. Sériová podoba se od designové studie liší jen v detailech.

Kia dosud v třídě pětimetrových sedanů dosud neměla silné zastoupení. Do tohoto segmentu sice spadá Kia Opirus, ta se ale na domácím trhu prodává jako samostatná značka a na exportních trzích má jen okrajovou úlohu. Ambici změnit tuto situaci má atraktivně tvarovaný model Cadenza.

V jeho případě nemůže nikdo obviňovat Kiu, že láká na zajímavou studii, ze které do produkčního modelu příliš nezbude. Cadenza je pravým opakem, změnilo se jen pár nezbytných detailů jako optika předních a zadních světel, kliky dveří, zpětná zrcátka nebo přední mlhovky. Zachovány jsou naopak všechny linie dynamicky tvarované přídě, prolis na bocích i chromované lišty na dveřích a zadním nárazníku.

Koncept má vnější rozměry 4945 x 1850 x 1475 mm a rozvor 2845 mm. Vzhledem k blízké podobě se sériovým modelem se dá očekávat, že změny budou minimální. Podvozkovou platformu převezme Cadenza z Hyundai Grandeur. Přední kola bude pohánět buď nový čtyřválec s přímým vstřikováním o objemu 2,4 litru (výkon kolem 150 kW) nebo šestiválec Lambda, který se v současné době vyrábí ve verzích 3,3 a 3,8 litru.

Prodej bude zahájen na konci roku 2009 nejprve v Koreji, Saúdské Arábii, Kuvajtu a Dubaji, v první polovině roku 2010 se Kia Cadenza dostane také do USA, Evropy a na další trhy.

Diskuze (10)
20. 10. 2009 07:48
Re: KIA
Tak tých artefaktov by sa našlo viac, a nie len v "spotrebnej triede". Ktoré považuješ za také ikony? :-)
20. 10. 2009 06:33
Re: KIA
Tak jest. Hra na sportovního ducha, přenášená do krotkých rodinných/referentských aut za pomoci stylistických prvků napodobujících skutečné sportovní vozy, je někdy nepříjemně blízko amatérského tuningu starého šrotu. Asi podle hesla, že lid to žádá. Vysoké pontony, malá okna a přídě ve stylu bojových transportérů jednoduše nepůsobí přívětivě a jsou velmi často těžkopádné, i když logické. Ale nějaká změna časem zákonitě přijde, nejspíš ji s sebou zavlečou auta zelené generace, která budou chtít dávat najevo novou image. Pro mě staromilce ale logicky zůstanou i ve "spotřební třídě" nepřekonatelné některé artefakty let 80.-90., s tím už nic nenadělám. Pěkný den :yes:
Avatar - twistedTSD
19. 10. 2009 22:13
Re: Oproti Opirusu je to poriadny pokrok
oproti nemu by byla pokrok i multipla >:-[] ...ne vazne vypada docela dobre...
19. 10. 2009 14:52
Oproti Opirusu je to poriadny pokrok
Oproti Opirusu a Magentisu je to poriadny krok dopredu. Ak to takto pôjde ďalej tak Ceed po čase vymením za niečo také : ).
19. 10. 2009 12:25
Re: KIA
Stručne by sa dalo povedať, že je to pekné, ale nič nové pod slnkom. Podobného rozruchu, aký spôsobila štúdia KIA cee´d, sa asi len tak nedočkáme. Značky, zdá sa, idú dnes viac na istotu. Mne sa už tie vysoké pontóny, nízky "dynamické" okná, vysoké tupé nosy, a plastové tubusy okolo prístrojov prejedajú... Chcelo by to čerstvejší vietor.
Mimochodom, díky za odkazy. ;-) :yes: