Kia Cadenza (VG): Koncept velkého sedanu KND-5 dostal sériovou podobu
Kia dosud v třídě pětimetrových sedanů dosud neměla silné zastoupení. Do tohoto segmentu sice spadá Kia Opirus, ta se ale na domácím trhu prodává jako samostatná značka a na exportních trzích má jen okrajovou úlohu. Ambici změnit tuto situaci má atraktivně tvarovaný model Cadenza.
V jeho případě nemůže nikdo obviňovat Kiu, že láká na zajímavou studii, ze které do produkčního modelu příliš nezbude. Cadenza je pravým opakem, změnilo se jen pár nezbytných detailů jako optika předních a zadních světel, kliky dveří, zpětná zrcátka nebo přední mlhovky. Zachovány jsou naopak všechny linie dynamicky tvarované přídě, prolis na bocích i chromované lišty na dveřích a zadním nárazníku.
Koncept má vnější rozměry 4945 x 1850 x 1475 mm a rozvor 2845 mm. Vzhledem k blízké podobě se sériovým modelem se dá očekávat, že změny budou minimální. Podvozkovou platformu převezme Cadenza z Hyundai Grandeur. Přední kola bude pohánět buď nový čtyřválec s přímým vstřikováním o objemu 2,4 litru (výkon kolem 150 kW) nebo šestiválec Lambda, který se v současné době vyrábí ve verzích 3,3 a 3,8 litru.
Prodej bude zahájen na konci roku 2009 nejprve v Koreji, Saúdské Arábii, Kuvajtu a Dubaji, v první polovině roku 2010 se Kia Cadenza dostane také do USA, Evropy a na další trhy.