Kia Cee'd: Kompletní technická data modernizované verze
Kia postupně uvolňuje informace o modernizované verzi kompaktního modelu Cee’d, který se světu oficiálně představí na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Naposledy automobilka zveřejnila technická data faceliftovaného Cee‘du.
Hlavní technikou novinkou je příchod moderního zážehového tříválce 1.0 T-GDI. Motor si automobilka sama vyvinula ve svém korejském centru Namyang v Koreji, hlavním důvodem jeho příchodu je snaha o nižší normované emise. K dispozici budou dvě výkonové varianty litrové jednotky se 73 a 88 kW, točivý moment bude v obou případech činit 171 N.m.
Mohlo by se zdát, že slabší 1.0 T-GDI nahradí dosavadní 1.4 CVVT, není ale tomu tak. Atmosférická čtrnáctistovka v nabídce zůstává, jen se její parametry změnily na 74 kW (+1 kW) a 134 N.m (-3 N.m). Z benzinových jednotek bude modernizovaný Cee’d dále dostupný i s 1.6 GDI (99 kW) a přeplňovaným čtyřválcem 1.6 T-GDI (150 kW).
Kia Cee'd – technická data zážehových motorů | |||||
Motor | 1.4 CVVT | 1.0 T-GDI | 1.0 T-GDI | 1.6 GDI | 1.6 T-GDI |
Zdvihový objem [cm3] | 1368 | 998 | 998 | 1591 | 1591 |
Válce/ventily | 4/4 | 3/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 74/6000 | 73/6000 | 88/6000 | 99/6300 | 150/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 134/4000 | 171/4000 | 171/4000 | 164/4850 | 265/1500-4500 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M (6DS) | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 183 | 185 | 190 | 195 (195) | 230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,7 | 12,8 | 11,1 | 10,8 | 7,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,7 | 3,9 | 4,2 | 4,4 (4,9) | 5,9 |
Turbodiesely budou v nabídce nadále tři. Vznětovou čtrnáctistovku s 66 kW a 240 N.m doplní dvě verze 1.6 CRDi. První si zachovala 81 kW, posílila však o 20 N.m na 280 N.m. Silnější provedení nabídne 100 kW (+6 kW) a až 300 N.m (v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou). Vznětové motory stejně jako ty zážehové samozřejmě splňují emisní normu Euro 6.
Technickou novinkou modernizovaného Cee’du je i příchod sedmistupňové dvouspojkové převodovky, která bude za příplatek dodávána k silnější dieselové šestnáctistovce. Také ta byla vyvinuta samotnou automobilkou, přičemž má nabízet hladší řazení než dosavadní šestistupňový automat a zároveň nižší provozní náklady.
Kia Cee'd – technická data vznětových motorů | ||||
Motor | 1.4 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi |
Zdvihový objem [cm3] | 1396 | 1582 | 1582 | 1582 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 66/4000 | 81/4000 | 100/4000 | 100/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 240/1500-2500 | 280/1500-2500 | 280/1500-3000 | 300/1750-2500 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 7DS |
Max. rychlost [km/h] | 173 | 190 | 197 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,5 | 11,1 | 10,2 | 10,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 3,7 | 3,4 | 3,4 | 3,9 |
Kia u modernizovaného Cee’du rovněž vyzdvihuje upravený podvozek. Výsledkem změn má být vyšší komfort i lepší jízdní vlastnosti při snížení hluku a vibrací. Konstruktéři těchto vylepšení dosáhli pomocí použití nového systému vektorování točivého momentu nebo nového trubkového stabilizátoru.
Zapracovalo se i na zvýšení bezpečnosti. Za příplatek bude nově k dispozici čtení dopravních značek omezujících povolenou rychlost a varování před vozidly v mrtvých úhlech. Úprav se dočkal i aktivní parkovací asistent.
Nová technika a bezpečnostní systémy nebo sportovně laděná varianta GT Line jsou způsoby, jakými chce Kia udržet zájem zákazníků o model Cee’d. Ten má na svém kontě od zahájení výroby první generace v roce 2006 už více než milion vyrobených exemplářů.