Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Forte: Nástupce Kia Cerato jde v USA do prodeje už letos

12. 2. 2009 • 21:30
38
18
Zobrazit náhledy (38)
Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte Kia Forte
Na právě probíhajícím autosalonu v Chicagu má národní premiéru sedan Kia Forte, nástupce modelu Cerato. Novinka se může pochlubit atraktivním designem z pera Petera Schreyera a výkonnými čtyřválcovými motory.

Kia Forte je nástupce modelu Spectra, který je v Evropě známý jako Cerato (2. generace, 2004-2009), respektive Shuma II (1. generace, 2001-2004). Zatímco v Evropě tento model už v roce 2007 nahradil Cee’d, severoamerický a korejský trh dostanou nový sedan Forte. Verzi Spectra hatchback v USA nepřímo nahradí kompaktní crossover Kia Soul.

Proti usedlejšímu sedanu Cerato/Spectra přichází Forte s atraktivními, ostře řezanými tvary, které vychází z konceptu Kia Koup. Sportovně střiženou karoserii doplňují 17palcová kola. Celková délka je 4529 mm, rozvor měří stejně jako u Cee‘du 2650 mm. Výška je 1775 mm a šířka 1460 mm. I přes na evropské poměry velké a výkonné motory zůstává Forte u koncepce podvozku s přední nápravou se vzpěrami McPherson a zadní zkrutnou příčkou.

Motorová paleta začíná tam, kde ceník Cee’du končí a evropští zákazníci se zamýšlí nad smysluplností pořízení tak výkonných motorizací – základem je totiž 2,0 CVVT o výkonu 116 kW (točivý moment 195 Nm). Druhou možností je čtyřválcový 2,4 CVVT (skutečný objem je 2359 cm3), který dosahuje 129 kW a 228 Nm. Tento motor se vyznačuje „velkoobjemovými“ dimenzemi: vrtání 88 mm a zdvih 97 mm.

Obě pohonné jednotky vyhovují emisní normě Tier-2 Bin 4 a přísným kalifornským předpisům. Standardem je manuální převodovka s pěti, respektive šesti stupni, alternativou je čtyřstupňový automat pro 2,0 CVVT nebo pětistupňový s funkcí sportovního řazení Sportmatic pro 2,4 CVVT.

Témata
13. 2. 2009 14:23
Re: Chci...
JJ, dolar je zmetek, minule leto 14, dnes 21, to je 50 procent nahoru, dneska se uz to auto nevyplati. ale tech uprav neni az tolik, pokud je to nove auto, blinkry a svetla zustavaji stejne, vzdycky mam radost, kdyz vidim cerveny blinkr :-) No ale ojetina se upravovat musi, takze jo, pokud clovek nekupuje top verzi escalade, tak se to dneska uz asi nevyplati. Kdyz se vratim k clanku, tak dovezt si tuto kiu je blaznovstvi. Uvazoval jsem o novem malibu, ale ikdyz v ameru stoji 25000 usd, s dovozem atd vyjde na 900 tisic, a to je za takoveto auto blbost
13. 2. 2009 12:58
Re: Chci...
Taky si připočti ještě nutné úpravy (napr. blinkry a zadní světla), aby to smělo u nás na silnici, to taky vyjde na nezanedbatelnou sumu. Ojetý se asi vyplatí v každém případě, u nového si nejsem zcela jist, zvlášť při aktuálním kurzu dolaru... ;-\
12. 2. 2009 21:39
Re: Jednou to přijít muselo...
Ale proc by clovek nemel byt rad, korejci dnes delaji, co muzou a myslim, ze se jim docela dari, driv jsem si taky vzdycky uplivnul, ale dneska hrajou jinou ligu, soul, i20, veracuz, radost pohledet a myslim, ze s jejich politikou dobrych cen si jich zacina vsimat cim dal vice lidi, kazda akce konkurence prinasi driv (u nekoho pozdeji) reakci a to je pro zakaznika bez vyjimky jen a jen dobre, takze se muzeme tesit, co prijde priste. Jen tak dal, vy kluci korejsti :-)
12. 2. 2009 21:35
Re: Chci...
No ale pokud ma clovek dneska penize, tak ten dovoz vyjde o hooodne levneji, sice musi clovek doplatit clo a dph, ale i tak se dobre vybavene drazsi auta daji dovez o par set tisic levneji...bohuzel az tolik penez nemam, takze nezbyva nez kupovat v evrope. No jinak na dovazene auta treba pres denker.cz dostanes regulerni zaruku, takze no problem. Jojo, taky jsem kdysi nechapal, jak se nel´komu muzou ameriky libit, dneska bych nic jineho nebral :-)
12. 2. 2009 21:11
Jednou to přijít muselo...
Jednou to přijít muselo a přišlo: pod korejskou značkou se poprvé začíná prodávat opravdu pěkné auto. Nikoliv jen snesitelné (jako Chevy Aveo nebo Lacetti) a nikoliv celkem slušné (jako Hyundai Getz , i30 nebo současné Coupé), ale opravdu hezké. Jasně, je to v podstatě mix Lexusu IS, Lanceru, Avensise a špetky BMW 3er, ale přesto. Od této chvíle už nebude automaticky platit, že Korejci jsou designem VŽDYCKY až poslední v dané třídě.
Svět se změnil. Jen nevím, jestli mám být rád :-|

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku