Kia K3/Cerato/Forte: Facelift pro mimoevropský Cee'd
Kia K3 je ekvivalentem západoevropského Cee'du, jde tedy o zástupce nižší střední třídy, i když se nachází na samé horní hranici tohoto segmentu. Stávající generace byla představena v červenci 2012. Na některých trzích se používá „historické“ jméno Cerato, to si pamatujeme i my. V Severní Americe je pak ke koupi coby Forte. Od Cee'du se ale liší delším rozvorem náprav (2,7 m) designem i nabídkou karosářských variant. Pětidveřový hatchback doplňuje dvoudveřový Koup a sedan.
Právě klasická čtyřdveřová tříprostorová verze se nyní objevuje v modernizované podobě, Kia odhalila první fotky. Změnilo se toho dost, alespoň tedy zepředu. Obrovská hlavní světla s diodami pro denní svícení zůstala, ale jsou nyní zcela propojena s přestylizovanou „tygří“ maskou chladiče. Mlhovky se přesunuly blíže ke středu nárazníku, ustoupily novým chladicím otvorům na jeho bocích. Záď dostala nové koncové reflektory s revidovanou grafikou a LED, vypadají nyní méně asijsky, také dolní část nárazníku byla mírně přestylizována. Na bocích s prudce vzhůru stoupající spodní linií oken zůstalo vše při starém.
V kabině leckde ubylo tlačítek, mnohá nahradil dotykový displej informačního systému. Na středové konzole kole řadicí páky zase nějaká přibyla. Řidiči usednou za nový volant s lesklými černými prvky. Čtyřválcové motory pro korejský trh jsou zatím dva: atmosférický zážehový 1.6 GDI s 97 kW a přeplňovaný vznětový 1.6 VGT, který poskytuje 94 kW. Ten uspokojí šetřílky, kterým záleží na spotřebě. Benzinová jednotka se bude nabízet se šestistupňovou samočinnou převodovkou.
Američané uvidí svoje Forte v aktuální podobě až v lednovém Detroitu. Dosud se tato řada prodávala kromě šestnáctistovek řady Gamma s turbem i bez i s motory Nu 1,8 a 2,0 l. Evropa má smůlu, alespoň ta na západ od Ruska a Ukrajiny. Kompaktní kie se totiž na východě nejen prodávají, ale i rodí, konkrétně v Kaliningradu u Avtotoru (Cee'd ovšem také!). Hlavním závodem pro tuto řadu však zůstává jihokorejská továrna Hwasung.