Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia K9 jde do prodeje, zatím jen v Koreji (nové foto)

David Bureš
Diskuze (35)
Luxusní sedan z dílny automobilky Kia je na domácím trhu nabízen se dvěma zážehovými šestiválci.

Kia zahájila na domácím jihokorejském trhu prodej modelu K9, luxusního sedanu s pohonem zadních kol. Do konce letošního roku se tento automobil začne prodávat i na vybraných zahraničních trzích.

Zatím není jasné, kde všude se Kia K9 bude prodávat. Automobilka tvrdí, že se vůz začne prodávat během čtvrtého čtvrtletí roku 2012 i na „několika klíčových trzích mimo Koreu.“ Mezi nimi však bude například chybět britský trh.

Na zahraničních trzích bude tento sedan nabízen se dvěma motory. Jedním z nich má být vidlicový šestiválec 3,8 MPI o výkonu 213 kW (290 k), který v příštím roce doplní šestiválec 3,8 GDI o výkonu 246 kW (334 k).

Na domácím korejském trhu je K9 prodávána se dvěma zážehovými atmosférickými šestiválci do V. Základní motorizace o objemu 3,3 litru má disponovat výkonem 221 kW (300 k) při 6400 min-1 a točivým momentem 348 Nm při 5200 min-1. Zájemce o vyšší výkon uspokojí 3,8 litrový motor s výkonem 246 kW (334 k) při 6400 min-1 a točivým momentem 395 Nm v 5100 min-1.

U všech verzí bude motor spolupracovat s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou z dílny Kie. Nastavení řazení společně se zavěšením nebo řízením je možné upravit pomocí čtyř režimů (Eco, Normal, Sport a Snow).

Výbavu auta bude možné doplnit například o adaptivní full-LED čelní světlomety, varování před opuštěním jízdního pruhu, varování před vozidly v mrtvém úhlu, hudební systém značky Harman se 17 reproduktory či o systém čtyř kamer sledující okolí vozu.

Jihokorejský sedan je dlouhý 5.090 mm, široký 1.900 mm a vysoký 1.490 mm, rozvor náprav činí 3.045 mm. Automobilka slibuje, že se cestující mohou na předních i zadních sedadlech těšit na velkorysý prostor.

Kontury jednotlivých detailů na přídi i zádi a zejména jejich vzájemné proporce jasně připomínají aktuální BMW řady 7. Kia dokonce neváhala napodobit ani slavný „Hofmeisterův zlom“, tradiční tvar bočního prosklení v oblasti C-sloupku, který už od 60. let charakterizuje téměř veškerou produkci bavorské automobilky.

Sám šéfdesignér automobilky Peter Schreyer o sedanu K9 říká, že disponuje elegantní jednoduchostí, vyváženými proporcemi a jednoduchými povrchy. „K9 je jasný signál o našem záměru a odhodlání konkurovat evropským luxusním značkám,“ tvrdí dále Schreyer.

Ceny sedanu Kia K9 na korejském trhu začínají na částce 52.900.000 wonů (v přepočtu zhruba 888 tisíc korun). Silnější motor 3,8 GDI mohou zdejší zákazníci pořídit už za 63.400.000 wonů (cca 1.064.000,-).

David Bureš
Diskuze (35)
3. 5. 2012 23:41
ble
korejska sprostarna :no:
3. 5. 2012 17:05
Re: Je to BMW není to BMW
já hlava dubová... já si jí nevšiml....máááš pravdu - není to vrtule - uff ;-)
Avatar - twistedTSD
3. 5. 2012 16:07
Re: Je to BMW není to BMW
Takové pokroucené asijské BMW...
3. 5. 2012 15:36
Re: První?
Japonsko je sice geograficky Azia, ale Japonske auta su Japonske. Azijske su ten zbytok. Japonci uz maju tuto skusenost davno za sebou.
A nemiesaj hrusky s jablkami. Predsa Exeo bolo predstavene ako Seat, ktory vychadza z predchadzajucej generacie Audi. To nikdo netajil. To ze Fiat Sedici je Suzuky SX4 tiez nikto nespochybnoval. Proste dvojicky. Takych aut najdes kopec. Ale tam je vsetko oficialne. Ale nehnevaj sa, tie cuvacky su ako cez kopirak. Osobne sa mi BMW 7 nepaci, ale je stale lepsie ako tato Kia. Je tam trochu aj ten Lexus aj Jaguar ako pises. Len to nie je original. Myslim si, ze BMW si s tym hlavu moc nelame. Tam sa snad nad tym len pousmiali. Konkurencia to zatial zdaleka nie je!!! Oni si lamu hlavu nad novymi technologiami a zatial im to ide velmi dobre.
Avatar - VL4D
3. 5. 2012 14:42
Re: První?
Hele, videl jsem tady taky jine tve prispevky, dobra, nevim kam se divas, ze tam vidis BMW, mozna na tu tupou ''plutvicku''? Takovou ma i Volvo S80... Jako dobra, ja ti tvuj nazor neberu, kdyz v tom vidis BMW (jinak ktere presne mas na mysli?), mne je to jedno... Ja jsem fanouskem BMW uz leta, ale nemuzu neodpovedet fanouskovi Peugeotu ktery tady mele neco o tom, ze BMW ma dat Kii k soudu... Nemas zadne argumenty a ani BMW by zadne argumenty nemelo, vzdyt ja se stavim, ze vedeni BMW nemele takove nesmysly jako ty... Kdybych ja psal taky tak jako ty, napsal bych ze to vypada jak Fiat Multipla a taky bych nenapsal proc, ty delas to same.....