Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia K900: Nový základ s V6 3.8 má 231 kW a téměr 400 N.m

Kia K9
Kia K9
Kia K9
Kia K9
25 Fotogalerie
No nezní to dobře, mít u sedanu mainstreamové značky jako nejmenší dostupnou motorizaci šestiválec s objemem skoro 4 litry?

Kia K900 je opravdu zajímavým automobilovým zjevením. Ačkoli se jedná o produkt manistreamové korejské značky, má všechny atributy luxusního sedanu - délku 5,1 metru, pohon zadních kol, osmistupňový automat a motor V8 o objemu 5,0 l, přičemž se nabízí za cenu prémiových midsize modelů. Že to zní až příliš dobře?

To si asi u Kie pomysleli také a rozhodli se vůz přiblížit širším masám. Do nabídky totiž přichází v rámci modelového roku 2016 nový základ, za který se ovšem vůz také nemá důvod stydět - atmosférický vidlicový šestiválec o objemu 3,8 l. Ten má výkon 231 kW a točivý moment 396 N.m. To z K900 asi neudělá krále levého pruhu, verze s osmiválcem totiž váží 2,55 tuny, ale na jízdu osmdesátkou po highwayi to určitě postačí.

I V6 bude zkombinován s osmistupňovým automatem a hlavní motivací pro jeho pořízení bude, jak jinak, cena. V této konfiguraci se totiž dostane pod psychologickou hranici 50 tisíc dolarů, konkrétně na $49.000, což je o pět tisíc méně, než dosud Kia chtěla za V8. Jenže to bohužel nebude znamenat, že se rozhodování mezi V6 a V8 bude točit kolem pěti tisíc dolarů, což je sice v Americe u auta dost peněz, ale s ohledem na rozdíl v technice přece jen přijatelný. Kia totiž fikaně vyšroubovala cenu za verzi s V8 5.0 na 61.900 dolarů. A to už je rozdíl, za který se v Americe skoro dá pořídit malé Rio...