Infiniti M35h: Technika šestiválcového hybridu
Hybridní ústrojí, které nese obchodní označení Infiniti Direct Response Hybrid, lze charakterizovat jako paralelní full-hybrid. Umístění elektromotoru mezi spalovací motor a automatickou převodovku připomíná BMW ActiveHybrid7 a Mercedes-Benz S 400 BlueHybrid, jde tedy o jednodušší řešení, než má Lexus LS 600h. Na rozdíl od německé konkurence má ale Infiniti výkonnější elektromotor, který může auto pohánět i samostatně. Z funkčního hlediska tak M35h naopak připomíná spíše Lexus (nebo ještě lépe hybridní pohon skupiny VW).
Hybridní modul se skládá ze spojky a za ní umístěného elektromotoru. Toto zařízení nahrazuje hydrodynamický měnič sedmistupňové automatické převodovky a slouží jak k elektrickému pohonu auta, tak k dobíjení baterií rekuperací brzdné energie i přeměnou hnací síly spalovacího motoru. Spojka mezi spalovacím motorem a elektromotorem se rozepíná vždy, když zážehový šestiválec není potřeba k pohonu auta. Motor je v takových okamžicích zcela odpojen od zbytku hnací soustavy (rozjezdy a jízda setrvačností/brzdění) a nedochází ke ztrátám kinetické energie v důsledku jeho roztáčení od kol. Dále je v hnacím ústrojí další spojka, v zadní části převodovky.
Mimochodem, automatická převodovka stejně jako v ostatních Infiniti, disponuje ve sportovním režimu funkcí samočinných meziplynů při podřazování.
Elektrickou energii elektromotoru poskytuje lithium-iontová baterie uložená u zadní nápravy. Její dobíjení probíhá rekuperací brzdné energie při deceleraci, ale také během jízdy při částečné zátěži. V takové situaci slouží elektromotor jako generátor, vložený mezi motor a převodovku, který část dostupného výkonu spalovacího motoru přeměňuje na elektrickou energii. Při prudké akceleraci naopak svými 50 kW snižuje zátěž spalovacího motoru a tím zvyšuje účinnost celého systému.
K nižší spotřebě paliva dále napomáhá elektro-hydraulický posilovač řízení. Elektrické čerpadlo je v provozu jen, když je potřeba generovat tlak v řízení, díky tomu dosahuje úspornosti na úrovní elektrického posilovače. Díky hydraulickému okruhu je ale citlivost řízení stejná jako u konvenčního hydraulického posilovače.
Elektro-hydraulické řešení slouží i k ovládání brzd. Nový systém Electric Driven Intelligent Brake využívá k ovládání brzdového válce elektromotor. Jedná se o jednoduché řešení, které dokáže lépe spolupracovat s řídicím okruhem hybridního systému při rekuperaci energie. Infiniti M35h je prvním autem s touto technickou inovací. V budoucnu by se elektrické ovládání brzd mělo objevit i v dalších hybridních modelech Infiniti a Nissan.
Při pilotním testování v městském provozu v americkém Los Angeles bylo zjištěno, že po dobu 59 % byl spalovací motor vypnutý, k pohonu auta a jeho příslušenství tedy sloužil jen během zbývajících 41 %. Zážehový šestiválec s elektromotorem díky tomu v daném jízdním režimu dosáhly srovnatelné spotřeby jako čtyřválec 1,8 l.
Přesné údaje o spotřebě, výkonností parametry hybridního systému ani jízdní výkony ale zatím nebyly zveřejněny.