Kia představila novou K4. Přitažlivý hatchback je zapovězeným ovocem
Hatchback nižší střední třídy, který není pro Evropu? Třebaže u nás máme tento druh aut rádi, Kia K4 se bude prodávat jen v Severní Americe. Co nabídnout by přitom měla i Evropanům – zejména velký kufr.
Řada automobilek má v Severní Americe zásadně jinou nabídku než v Evropě a Kia není výjimkou. Je to docela škoda, neboť čerstvě představený hatchback s označením K4 by evropským silnicím určitě slušel.
O co jde? De facto o novou verzi modelu K4, který se na severoamerických trzích prodává jako sedan už nějakou dobu. Hatchback, představený na newyorském autosalonu, je kratší o 28 cm, takže měří 443 cm.
Má ovšem větší zavazadelník – 629 litrů za zadními sedačkami po strop, 1.679 litrů po sklopení zadních opěradel. Automobilka hovoří o nejlepší prostornosti na zadních místech ve své třídě na americkém trhu a díky rovnější střeše je vzadu také o 2,5 cm víc místa na hlavu.

Po vzhledové stránce máme před sebou opravdu klasický hatchback, kterých se už dnes tak moc nevidí ve prospěch různých crossoverů. Z profilu zaujme placatá kapota a poměrně velký přední převis, následuje kabina s jen trochu se svažující střechou, velmi dlouhé zadní dveře s klikou skrytou v C-sloupku a prudce klesající záď, na níž zaujmou rozměrné lampy opticky spojující strany vozu.
Fotografie zlatého auta, které je ve verzi GT Line, ukazují i na poměrně bohatou výbavu střešním oknem, které je rovněž otvírací. K mání je také audiosystém Harman Kardon, cloudová navigace, streamování hudby nebo hlasový asistent s umělou inteligencí.
Ve standardu je zrcadlení smartphonu, bezdrátová nabíječka nebo radarové sledování mrtvých úhlů. Za příplatek je možné mít 360° kamerový systém nebo adaptivní tempomat s aktivním vedením ve středu jízdního pruhu.
Pod kapotou standardně pracuje atmosférický dvoulitrový čtyřválec o 149 koních (109 kW) a 179 Nm s bezestupňovou převodovkou. Za příplatek je k mání přeplňovaná šestnáctistovka, která dává 193 koní (142 kW) a 264 Nm, která spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou. Verze GT-Line má nezávisle na motoru také drobně upravené odpružení pro lepší ovladatelnost při dynamické jízdě.
Ceny zatím nejsou na světě, stejně jako normované hodnoty spotřeby paliva. U severoamerických dealerů by Kia K4 hatchback měla být dostupná koncem letošního roku, v Evropě ji uvidíme s největší pravděpodobností leda skrz individuální dovoz.
Zdroj: Kia, zdroj videa: Kia