Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Rio 2011: Ceny na českém trhu od 229.980,- Kč

Aleš Jungmann
Diskuze (75)
Na náš trh přichází třetí generace modelu Rio. Zde jsou české ceny a popis výbavy.

Kia oficiálně zahájí prodej nového Ria 6. září, v nabídce jsou čtyři motorizace (dvě vznětové a dvě zážehové) a celkem pět výbavových stupňů. Rio zaujme nejen svým neotřelým designem ale i zajímavou nabídkou standardní a příplatkové výbavy.

Základní výbava Active je dostupná pouze pro nejslabší zážehovou a vznětovou verzi, tedy agregáty 1,25 CVVT a 1,1 CRDi. Obsahuje černou masku chladiče, černé vnější kliky a zpětná zrcátka, kotoučové brzdy na všech kolech (ta jsou ocelová, 15 palců), rádio s CD a MP3 se čtyřmi reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním; sklopný klíč, výškově a podélně stavitelný volant, dělené opěradlo zadních sedadel, palubní počítač, elektricky stavitelná vnější zpětná zrcátka, přední a boční airbagy vpředu, hlavové airbagy pro přední i zadní sedadla, ABS a stabilizační systém.

Vyšší stupeň Comfort navíc přidává manuální klimatizaci, od tohoto stupně je navíc možné objednat si za 30.000,- Kč kožené čalounění. Zvýhodněná výbava Edition 1 obsahuje navíc chlazenou schránku před spolujezdcem, při pohledu do ceníku je pak jasné, že zabývat se nyní výbavou Comfort nemá žádný smysl.

Kia Rio 2011 - Ceny vznětových verzí
Motor1,1 CRDi1,4 CRDi
Převodovka6M6M
Zdvihový objem [cm3]11201396
Válce/ventily3/44/4
Největší výkon [kW/min-1]55/400066/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]170/1500-2750220/1750-2750
Max. rychlost [km/h]158172
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,114,2
Komb. spotřeba [l/100 km]3,9 (3,6)4,1 (3,8)
Cena Active [Kč]279.980,--
Cena Comfort [Kč]324.980,-339.980,-
Cena Edition 1 [Kč]289.980,-304.980,-
Cena Edition 1 Pro [Kč]319.980,-334.980,-
Cena Exclusive [Kč]-424.980,-
údaje v závorkách platí se systémem vypínání motoru ISG

Druhý nejvyšší stupeň Edition 1 Pro dále výbavu vylepší o chromovanou masku chladiče, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka lakovaná v barvě vozu, přední mlhové světlomety, tónovaná skla, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky či čalounění dveří ze syntetické kůže.

No a konečně pátý, nejvyšší stupeň Exclusive dostupný s motory 1,4 CVVT a 1,4 CRDi zahrnuje například i LED světla pro denní svícení, přední světlomety s přisvěcováním do zatáček, šestnáctipalcová hliníková kola, rádio s CD a MP3 se šesti reproduktory, automatickou klimatizaci, Bluetooth handsfree, přístrojovou desku „Supervision“, tempomat s omezovačem, vyhřívaná přední sedadla a volant či zadní parkovací asistent.

Kia Rio 2011 - Ceny zážehových verzí
Motor1,25 CVVT1,4 CVVT1,4 CVVT
Převodovka5M6M4A
Zdvihový objem [cm3]124813961396
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/600080/630080/6300
Největší toč. mom. [Nm/min-1]121/4000137/4200137/4200
Max. rychlost [km/h]172183170
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,111,513,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,0 (4,8)5,3 (5,1)6,3
Cena Active [Kč]229.980,---
Cena Comfort [Kč]274.980,-294.980,-329.980,-
Cena Edition 1 [Kč]239.980,-259.980,-294.980,-
Cena Edition 1 Pro [Kč]269.980,-289.900,-324.980,-
Cena Exclusive [Kč]-379.980,-409.980,-
údaje v závorkách platí se systémem vypínání motoru ISG

Metalický lak je k dispozici za 11 tisíc Kč, systém IGS pak za 10 tisíc. Elektrické střešní okno je dostupné za příplatek 20 tisíc, ovšem pouze pro nejvyšší výbavu. Záruka 7 let či 150 tisíc km platí na celý vůz, přičemž první tři roky není omezena ujetými kilometry.

Aleš Jungmann
Diskuze (75)
31. 8. 2011 09:32
Re: citroen C4
Ale ceny blízké nižší střední třídě není problémem jen Ria, je to problém celého segmentu malých vozů... Osobně bych u Ria zvolil základní motor s výbavou Edition 1, která obsahuje vše potřebné a zároveň se ještě udržuje v rozumných cenových mezích (239tis.)...
31. 8. 2011 09:15
Re: Ofenziva korejců
Je pravda, že 5000 euro je děsivý rozdíl (zvlášť u značek ležících na opačné straně mainstreamu), na druhou stranu Renault si toto počínání doma může dovolit... Stačí se kouknout na tabulku prodejů ve Francii, defakto žádný výrobce domácí automobilky neohrožuje (a to včetně VW)... Jinak je pravda, že VW má silnou pozici, která nadále nabývá na síle, ale odhadovat dnes vítěze mezi tak silnou konkurencí, navíc v průmyslu, kde se může poměr sil deametrálně změnit během 5 let, je téměř věštění z koule...
31. 8. 2011 09:04
Re: Ofenziva korejců
Já bych Francouze ještě příliš neodepisoval, vždyť 207 i Clio jsou již dost dlouho na trhu a až nástupci ukážou, jak mohou být tyto modely konkurenceschopné. Tudíž jediným porovnávatelným modelem je C3, která se dle mého soudu dost povedla (o čemž svědčí i "prémiová verze" DS3)... U Fiatu je situace trochu složitější. Punto je na trhu taktéž už dlouho, ale vzhledem k celkové situaci Fiatu těžko říct, jak to dopadne... Každopádně Fiat by nutně potřeboval, aby se nová Panda (stejně jako Punto) povedly...
Avatar - Guttalax
30. 8. 2011 14:20
ryjo
;-) Takže ceny nezklamaly. Zařadili je mezi běžná auta.Ale jestli tohle má nějak ohromit nadejbože ohrozit. Tak si myslím ,že až taková darda to nebude. :-!
30. 8. 2011 09:08
Re: Źeby problémy s očami : ).
:yes: