Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Rio Sedan: ceny na českém trhu

Aleš Jungmann
Diskuze (36)
Kia by si velmi ráda ukousla z prodejního koláče, který opustila Fabia Sedan a tak přichází s se svým Riem a karosářskou variantou sedan.

Automobilka Kia má dnes zhruba tří a půl procentní podíl na trhu nových osobních automobilů u nás. V Česku je největším trhem B segment (malé vozy), spadá do něj celých 34 % prodaných automobilů za minulý rok. Kia na tomto poli ale nemá příliš silnou pozici a plánuje útok. Útočným nástrojem má být nové Rio, nově také v karosářské variantě sedan.

Rio Sedan je 4240 mm dlouhý, 1695 mm široký a 1470 mm vysoký automobil. Důraz je kladen zejména na maximální prostornost jdoucí ruku v ruce s nízkou cenou, rozvor 2500 milimetrů je v této třídě poměrně velkorysý.

Na přání je možné si Rio vybavit na relativně slušnou bezpečnostní úroveň, v nabídce jsou kromě standardních dvou předních i dva boční airbagy, dokoupit je možno také systém jízdní stability ESP či aktivní opěrku hlavy pro sedadlo řidiče. Tříbodové bezpečnostní pásy jsou standardem na všech pěti sedadlech, ta zadní jsou vybavena zařízením ISOFIX pro upevnění dětských sedaček. V nabídce jsou prozatím dva agregáty (viz. tabulka), časem by je měl doplnit druhý benzinový agregát s objemem válců 1,6 l, variabilním časováním ventilů a nejvyšším výkonem 82 kW při 6000 otáčkách za minutu a nejvyšším točivým momentem 149 Nm při 4500 ot./min.

Kia Rio Sedan na českém trhu
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT1,5 CRDI
Zdvihový objem [cm3]139915991493
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]71/600082/600081/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]128/4700149/4500220/1900-2750
Max. rychlost [km/h]177190176
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,310,211,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,34,6
Cena Active [Kč]259.980,--309.980,-
Cena Active Plus [Kč]299.980,--349.980,-
Cena Comfort [Kč]349.980,--399.980,-
Cena Samba [Kč]309.980,--359.980,-

Aleš Jungmann
Diskuze (36)
20. 3. 2008 04:08
Re: 4 roky po
:yes: Jen pro spravedlnost: v roce 2005 sedan Rio II nebyl výběhový ale nový model, jen se teď holt dostává do ČR až v poslední třetině modelového života. Na rozdíl od Thalie, která je pro Renault záměrným úkrokem k low-endu, je Rio II pro Kiu naopak krokem na cestě nahoru. Lze předpokládat že generace Rio III bude od Thalie minimálně o další příčku nahoru vzdálená (což ovšem taky nevylučuje nějakou "poníženou" mutaci pro Střední Východ, Indii apod. - názorně to předvádí Hyundai s i10 pro Indii a pro Evropu). - Fabie SDN je jiná story, Škoda ji pod starým vedením nekoncipovala jako lidovku pro Turecko a na českém chalupářském trhu nacpaném navíc feldami kombi a formany měla Fabie SDN jasně omezené možnosti. Neznám přesně strategii Škody v těchto segmentech, takže nevím, proč a zda opravdu ukončili výrobu sedanu - může to mít souvislost i s tím, že Škoda bude údajně jedním z výrobců koncernového superlevného vozu?
20. 3. 2008 03:52
Re: Tak trochu loučení
Díky za zasvěcené doplnění. :yes: O Soulu jsem tu uvažoval mj. pro to, že mi není jasné, jestli bude podobně jako Matrix stát na delším rozvoru (Elantra - i30 - cee'd) nebo jestli se obdobně jako fordovský Fusion spokojí s nižší platformou. Jsou známé parametry podvozku i20 (aspoň rozvor)?
Dovolím si dodat: Soul byl vyvíjený ve spolupráci Namyangu a Kalifornie, dokonce se tím US design centrum Kie chlubilo jako vzornou spoluprací a částečně je to vyjádřené i názvem modelu. Schreyerův vliv na předprodukční verzi Soulu jistě patrný je, ale není to "celý" Schreyer, spíš jen vliv supervizorský, hlavní slovo při finálních úpravách bylo ponecháno Gregory Guillaumovi, šéfdesignérovi Kia Europe. Což taky je zcela jasná odpověď na to, jestli se Soul bude prodávat v Evropě - bude. Tipnu si, že se počítá s jeho výrobou u sestry v Nošovicích - výroba "MPV" od Kie tam už byla avizovaná. V Evropě (zvl. východní) bych dokonce jako základní "economy" motorizaci směle očekával 1,4 CVVT a s otazníkem budˇslabší verzi 1,6 CRDi (viz i30) nebo možná (??) nějaký nový malý diesel (buď vývoj 1,5 CRDi nebo něco úplně nového s ještě menším objemem? dokonce i 1,1 CRDi je velice schopná jednotka). Nic nebrání souběžné výrobě americké verze Soulu v US, tamější trh je na jeho příchod dlouhodobě marketingově připravovaný.
Naproti tomu Rio III a další nové modely by už měly dostat 100% Schreyerova názoru na nový stylistický jazyk Kie, naznačený zatím asi nejvíc v Kee. Pro Kiu by to měl být další zlom, jelikož se tím imho velmi pravděpodobně začne dostávat do pozice trend-settera, což by si před pár lety představil jedině šílenec. :-)
Avatar - Dinar
19. 3. 2008 07:31
Re: 4 roky po
Zase ti chybí orientace v probírané věci. To, o čem je tu řeč, je koncept malého sedanu postaveného na výběhovém modelu B-segmentu, ať už mluvíme o Riu nebo u nás všem dobře známé Thalii. Pro tato auta platí to, co jsem napsal, jsou to svou koncepcí modely pro chudší trhy, a že se prodávají ještě i u nás je dáno jen a pouze dumpingovou cenou, Thalii lze dnes koupit kolem 200 tis. Pokud ale mluvíme o Škodovce a nové Fabii, mluvíme sice o stejném segmentu, jenže ne o výběhovém, ale o novém modelu, který se rozhodně nepodbízí cenou, má z předchozí generace vydobyté místo mezi špičkou třídy, cena průměrné prodané Fabie bude jistě přes 300 tis. V cenovém rozmezí B-segmentu (evr. špička) 300 - 400 tis. (když je navíc varianta sedan vždy dražší) nemá sedan na vyspělém trhu místo. Ostatně, žádný z relevantních konkurentů malý sedan B-segmentu z aktuálního modelu nedělá, někteří dokonce ani kombíky. Tvoje úvaha, že Fabie sedan by byla neúspěšná, protože Škodovka neumí design a tudíž by se nelíbila, je hodná malého děcka, každý ví, že motivace zákazníků kupujících malé sedany třeba zmíněné "clio s batohem" není estetické zaujetí daným modelem, ale je čistě účelová, tedy co nejvíc kufru za co nejméně peněz.
18. 3. 2008 17:10
Tak trochu loučení
Pánové, pardon že jsem něco načal a už se sem nevrátil, pěkná diskuse :yes: (strejdu v beranici už známe, nemá čím překvapit). Docela bych Riu II přál, aby se přes sedánek aspoň teď dočkalo v zemi okřídleného šípu zájmu kupujících. zaslouží si ho. Uvidíme taky, jestli a jaká bude u nové generace návaznost na projekt Soul. Protože ten má pouhé 4 m délky a pořád ještě není jasné, na jaké platformě vlastně stojí. Pozorné oko v interiéru sem tam i nějaký odkaz na Rio najde (područky a madla + ovladače ve dveřích). Hodně bude záležet na tom, co si vezme do hlavy Mistr Schreyer, Rio III už bude muset dostat jeho jasný podpis a čekal bych také nějakou synchronizaci s faceliftem cee'du.
18. 3. 2008 16:08
Re: Už je tady
Prima řečeno :yes: a ten gól s Dodgem na závěr taky stojí za to :-)