Kia Sorento: Nová generace sází na nenápadnost
Současná Kia Sorento vsadila před pěti lety na vcelku dynamicky střižený design, její nástupce však překvapivě zvolil velmi konzervativní styl. Na rozdíl od menší Sportage, ale i ostatních modelů značky, nyní Korejci spíše sází "na jistotu" kterou v tomto případě představuje absence jakýchkoli stylistických výstřelků. Je prostě poznat, že se vůz chce prosadit zejména na severoamerickém trhu...
Jde to dokonce tak daleko, že nové Sorento poznáte podle příslušnosti ke značce snad pouze podle "tygřího nosu" masky chladiče a i ten sice velikostně odpovídá kategorii vozu, ale působí vcelku nenápadně. Přední světlomety jako by v sobě měly něco z Jaguaru XF a jediným výraznějším prvkem jsou rozměrné "domečky" mlhovek, lemované chromem. Zádi dominují na šířku orientované svítilny s LED a střešní spoiler.
Z profilu působí Sorento dojmem, že je to pořádný kus auta a pocity rozhodně neklamou. Na délku měří 4780 mm, vysoké je 1685 mm a výrazně vzrostl rozvor - o 80 mm na 2780 mm. Sorento tak poměrně výrazně překonává svého koncernového příbuzného Hyundai Santa Fe, jenž by měl být v rámci koncernu výrobcem těch prestižnějších modelů. Kia také slibuje výrazně luxusnější a prostornější kabinu s "množstvím inovativních prvků", její vzhled ale zatím tají, nepočítáme-li nedávno ukázané skici.
Zatím není známo, jaké motory Kia pro nové Sorento použije, nicméně se předpokládá škála dvou turbodieselů 2,0 a 2,2 l, benzinový čtyřválec 2,4 l, šestiválec V6 3,3 l a zbrusu nový hybrid. Ještě před říjnovou autosalonovou premiérou se Sorento představí tento měsíc doma v Koreji, takže další informace budou k dispozici co nevidět.