Kia Xceed přichází na český trh jako plug-in hybrid. Za tenhle crossover dáte milion
Kia rozšiřuje nabídku o další dva plug-in hybridy. Kombinace spalovacího motoru s elektromotorem se nově dočkaly i crossover Xceed a kombi Ceed SW.
Kia už léta postupně rozšiřuje svoji nabídku elektrifikovaných modelů. Postupně nabídla elektromobily, plug-in hybridy i mildhybridy. Nyní na český trh přichází další dva zástupci této řady, dopředu avizované plug-in hybridní verze crossoveru Xceed a kombi Ceed SW. Za oba dáte zhruba milion.
Levnější z této dvojice je kombík Ceed SW, který pořídíte za 949.980 korun, zatímco crossover Xceed PHEV je naceněn na 999.980 korun.
Vyšší pořizovací cenovku částečně kompenzuje bohatá výbava. Jediný nabízený, pro oba vozy specifický stupeň Premium, čítá full-LED světlomety, elektricky ovládané víko zavazadelníku, 16palcová kola z lehkých slitin, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčový vstup, vyhřívání předních sedadel i volantu nebo čalounění kombinující látku s kůží.
Nechybí ani parkovací čidla vpředu a vzadu, navigace ovládaná prostřednictvím 10,25palcové dotykové obrazovky, zadní parkovací kamera, digitální přístrojový štít s 12,3“ displejem nebo záplava bezpečnostních asistentů, jako je adaptivní tempomat s funkcí stop & go, sledování mrtvého úhlu nebo inteligentní parkovací asistent.
Oba vozy se přitom spoléhají na stejné pohonné ústrojí, které kombinuje přímovstřikový zážehový čtyřválec 1.6 GDI s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou a elektromotorem o výkonu 44,5 kW, který čerpá svoji energii z lithium-iont polymerové baterie o kapacitě 8,9 kWh. Ty Xceedu PHEV umožní ujet v kombinovaném cyklu podle NEDC až 58 kilometrů, u Ceedu SW PHEV je elektrický dojezd dle NEDC o dva kilometry delší. Kombinovaný výkon tohoto systému činí 104 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 265 N.m.
Plug-in hybridní verze Xceedu a Ceedu SW se od ostatních modelů liší i svým vzhledem. Tzv. tygří maska je u těchto variant uzavřena pro zlepšení aerodynamiky. Kombi se pak dočkalo i nárazníku ze sportovní verze GT-Line pro lepší proudění vzduchu kolem karoserie.
Bateriový modul najdeme vedle palivové nádrže pod zadními sedadly. To zmenšilo palivovou nádrž (na 37 litrů) i zavazadelník. Jeho objem u Ceedu SW PHEV činí 437 litrů (u spalovacího kombíku to je 625 litrů), u XCeedu PHEV jen 291 litrů (původně 426 litrů). Z toho důvodu mají navíc oba plug-in hybridy místo dojezdové rezervy jen sadu na opravu pneumatiky.
Kia Xceed a Ceed SW PHEV – české ceny nově nabízených plug-in hybridů | ||
Model | Xceed PHEV | Ceed SW PHEV |
Spalovací motor | 1.6 GDI | 1.6 GDI |
Zdvihový objem [cm3] | 1580 | 1580 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Výkon spalovacího motoru [kW/min] | 77/5700 | 77/5700 |
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/min] | 147/4000 | 147/4000 |
Výkon elektromotoru [kW] | 44,5 | 44,5 |
Točivý moment elektromotoru [N.m] | 170 | 170 |
Kombinovaný výkon [kW] | 104 | 104 |
Kombinovaný točivý moment [N.m] | 265 | 265 |
Převodovka | 6DS | 6DS |
Max. rychlost [km/h] | 160 | 171 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,0 | 10,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 1,2 | 1,1 |
Cena [Kč] | 999.980 | 949.980 |